Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Startproblem street glide

  1. #1

    Startproblem street glide

    Hjälp!!
    Har bytat batteri till ett gelbatteri från batteribolaget och laddat de med en ctek laddare tills de lös grönt. Satte i batteriet men hjälpte ej. Insprutning,motorlampa symbolen,ljuse osv lyser ej. Kollat alla jordningar säkringar osv. Mäta upp batteriet till 12.8 volt. När jag slår igång tändningen går de ner till omkring 4 volt. Kopplar jag på batteribooster så startar de galant. Tar jag bort boostern när hojen är igång så dör den.
    Har kollat startmotorn, bytat startreläet (gnäller även de nya). Nu vet jag ej vad jag mer ska kolla.

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Alunda,Östhammars kommun
    Inlägg
    185
    Tackad: 2

    Låter ju som en kortis nånstans... inte lätt att veta vart. Kanske tändningslåset??

  3. #3
    Hmm men då borde den ju inte starta alls oavsett booster eller ej.

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Alunda,Östhammars kommun
    Inlägg
    185
    Tackad: 2

    Om spänningen sjunker till 4 volt när du slår på tändningen tyder det på det iallafall. Kanske inte totalkortis men ändå.
    Boostern kanske klarar att leverera spänning tillräckligt länge för start.

  5. #5
    Hade det felet med min dotters hoj fullt kräm på batteriet med tändningen av och inget lös och 0 volt när tändningen var på. Och laddaren indikerade på full laddat batteri. Fungerade med hjälp av start kablar från bilbatteriet. Även nya batterier kan det vara fel på så testa med att koppla bort batteriet och kör med ett annat via startkablar så ser du ifall det fungerar då.

  6. #6
    Har nu lämnat in batteriet till batteribolaget som för övrigt e stenkassa. Han skulle ladda upp de och belastningstesta de men sa samtidigt att där inte är någon startström i de. Ge mig ett nytt istället så e saken biff. Jisses vad trögt. Batteriet är liksom 4 dagar gammalt. Fortsättning följer!

Liknande ämnen

  1. Importera Street Glide
    Av Glider i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-02-27, 11:23
  2. Street Glide-15 vindruta
    Av spaanh i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-04-06, 08:39
  3. Solosadel Street Glide -07
    Av stefangranath i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-01-19, 16:06
  4. Bakskärm Street Glide
    Av stefangranath i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 18:49
  5. Avgassystem Street Glide
    Av stefangranath i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 18:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •