Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Motorlampan lyser.

  1. #1

    Motorlampan lyser.

    Motorlampan lyser lite då och då på min 48, och härom dagen när jag fixat lite och hade tändningen på några minuter tömdes nästan hela batteriet, och idag när jag åkt en sväng och skulle köra iväg igen så slocknade allt när jag trampade i ettan, jag slog av tändningen och sen lyste det igen och hojen gick att starta, har inte sökt något fel än men kanske någon jordkabel sitter löst någonstans, kablarna på batteriet är alla fall ok då jag bytt kopplingen till underhålls laddningen, nån som har någon ide?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av kapsylen Visa inlägg
    Motorlampan lyser lite då och då på min 48, och härom dagen när jag fixat lite och hade tändningen på några minuter tömdes nästan hela batteriet, och idag när jag åkt en sväng och skulle köra iväg igen så slocknade allt när jag trampade i ettan, jag slog av tändningen och sen lyste det igen och hojen gick att starta, har inte sökt något fel än men kanske någon jordkabel sitter löst någonstans, kablarna på batteriet är alla fall ok då jag bytt kopplingen till underhålls laddningen, nån som har någon ide?
    Känns ju som att du kanske kom emot någon lös jordkabel när du fixade lite och då verkade det som att batteriet tog slut på några minuter. Om inte så skulle jag gissa på ett batteri med en kass cell i eller liknande.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Känns ju som att du kanske kom emot någon lös jordkabel när du fixade lite och då verkade det som att batteriet tog slut på några minuter. Om inte så skulle jag gissa på ett batteri med en kass cell i eller liknande.
    Ska kolla kablarna till starten, batteriet tar ju åt sig laddning, men eftersom strömmen bröts i knycket när jag petade i ettan igår och hojen stannade, för att starta igen efter en halv minut, verkar det som något sitter löst, på väg till garaget nu....

  4. #4
    2008 och framåt Sportsters har dragits med en hel del skumma elfel som visat sig bero på reläerna, antingen att dom är halvsöndriga eller att kontaktstiften har oxiderat efter att det kommit in vatten. System- och startreläet är samma så du kan byta plats på dom och se om det gör någon skillnad. Värt att kolla.

  5. The Following 2 Users Say Thank You to Martin For This Useful Post:

    kapsylen (2016-04-09), revolve (2016-04-10)

  6. #5
    Om motorlampan lyser, ska man då inte utgå ifrån att det är ngt allvarligt fel på motorn? Och kanske ta hjälp av nån som kan nåt om detta?

  7. #6
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Om motorlampan lyser, ska man då inte utgå ifrån att det är ngt allvarligt fel på motorn? Och kanske ta hjälp av nån som kan nåt om detta?
    Något är fel och felkod finns att hämta i displayen. Allvarligt eller ej återstår efter avläsning.

  8. #7
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Något är fel och felkod finns att hämta i displayen. Allvarligt eller ej återstår efter avläsning.
    Jo men han kör ju med hojen?

  9. #8
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Jo men han kör ju med hojen?
    Hojen är nyservad med oljor & filter, motorlampan blinkar på tomgång, men inte hela tiden, väntar på få hem supertuner'n som den är mappad med...

  10. #9
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    2008 och framåt Sportsters har dragits med en hel del skumma elfel som visat sig bero på reläerna, antingen att dom är halvsöndriga eller att kontaktstiften har oxiderat efter att det kommit in vatten. System- och startreläet är samma så du kan byta plats på dom och se om det gör någon skillnad. Värt att kolla.
    Haft den på verkstad, gjordes inget förutom att dom bytte batteriet som var slut, jag ska börja kolla kontaktstycken och reläer men man skulle haft ett el-schema för att se vart alla sitter?

  11. #10
    Gick igenom kontaktstycken, reläer och säkringar hittade inget fel, men upptäckte till slut att det verkade ha med startspärren på parkeringsstödet att göra, sitter en lite manick där med förmodligen en magnet? hojen har ju i stort sätt stått parkerad sen den var ny så det kanske är dags att fälla upp stödet, vet inte vad som kan hända med denna manick men jag tror den kanske skickat felkoder, någon annan som vet hur den fungerar?

Liknande ämnen

  1. Motorlampan lyser
    Av marcusengstrand2 i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-09-29, 15:03
  2. motorlampan tänds
    Av Lars Nilsson i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-09, 18:58
  3. Problem med motorlampan bla.
    Av paq i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-05-13, 22:38
  4. FXST -02 där motorlampan lyser..
    Av Robban i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-15, 06:36
  5. Motorlampan tänds.
    Av nordiq i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-31, 17:17

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •