Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 63

Ämne: Sportster 04

  1. #41
    Idag räta jag upp bakdäcken å provåkte lite

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6617.jpg 
Visningar:	169 
Storlek:	69,2 KB 
Id:	18000

  2. #42

  3. #43
    Ja verkligen, körde för kort för att göra utlåtande om de nya däcken, men ett första intryck var att det var stor skillnad på främst framdäcken. orginal satt på innan.

  4. #44
    Nu har jag hunnit köra lite mer och kan konstatera att den hostar lite med det nya luftfiltret, ofta när man släpper på gasen, sen tkr jag att tomgången är lite lågt satt... hur går jag tillväga för att åtgärda hostandet?
    Sen så fort jag sätter på blinkers så börjar nyckelsymbolen lysa (Felkod), kan det vara för att jag skippade de extra motstånden som brukar krävas för att det ska blinka i rätt takt? eller kan det vara något jordfel?

  5. #45
    Citat Ursprungligen postat av Rameau Visa inlägg
    Nu har jag hunnit köra lite mer och kan konstatera att den hostar lite med det nya luftfiltret, ofta när man släpper på gasen, sen tkr jag att tomgången är lite lågt satt... hur går jag tillväga för att åtgärda hostandet?
    Sen så fort jag sätter på blinkers så börjar nyckelsymbolen lysa (Felkod), kan det vara för att jag skippade de extra motstånden som brukar krävas för att det ska blinka i rätt takt? eller kan det vara något jordfel?
    Att den nyser ur luftfiltret kan vara tecken på att den går lite magert, men om det bara är när du släpper gasen så är det ingen big deal, försöker man bestycka bort det kommer den gå för fett vid normal körning.

    Jag ska koppla in led blinkers ikväll på min hoj, vi får se om jag får samma problem

  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av KingCobra_HD Visa inlägg
    Att den nyser ur luftfiltret kan vara tecken på att den går lite magert, men om det bara är när du släpper gasen så är det ingen big deal, försöker man bestycka bort det kommer den gå för fett vid normal körning.

    Jag ska koppla in led blinkers ikväll på min hoj, vi får se om jag får samma problem
    Okej, känns betryggande. Ja men det vore toppen! Tack

  7. #47
    Citat Ursprungligen postat av Rameau Visa inlägg
    Okej, känns betryggande. Ja men det vore toppen! Tack
    Kolla färgen på tändstift. Brun e bra. Svart e fet. Vit e mager.
    Motstånd behövs till led. Finns load eq med plug n play.

  8. #48
    Nu har jag installerat led blinkers, dom blinkar normal takt 3-4 blink sen börjar dom blinka för fort, och den röda nyckeln lyser. Jag antar att jag behöver en load equalizer

  9. #49
    Tack, då vet jag att det är därför, har ju motstånd hemma, men de var så klumpiga så skippa dem, kan det hända något förutom att det blinkar i fel takt?

  10. #50
    Citat Ursprungligen postat av Rameau Visa inlägg
    Tack, då vet jag att det är därför, har ju motstånd hemma, men de var så klumpiga så skippa dem, kan det hända något förutom att det blinkar i fel takt?
    Tror inte det händer nåt speciellt. Det konstiga är ju att mina blinkar i rätt takt först och sen ökar.. Blinkar din fort direkt?

  11. #51
    Citat Ursprungligen postat av KingCobra_HD Visa inlägg
    Tror inte det händer nåt speciellt. Det konstiga är ju att mina blinkar i rätt takt först och sen ökar.. Blinkar din fort direkt?
    Nej samma, först sakta

  12. #52
    Citat Ursprungligen postat av Rameau Visa inlägg
    Nej samma, först sakta
    Den går inte att besiktiga om det blinkar för snabbt.
    Finns plug n play motstånd på harley utiken.com
    Forummedlemmar har 10% rabatt

  13. #53
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Den går inte att besiktiga om det blinkar för snabbt.
    Finns plug n play motstånd på harley utiken.com
    Forummedlemmar har 10% rabatt
    Menar du en sån där Badlands modul? Verkar enkelt men jag vet inte vart den får plats på hojen, är väldigt fullt bakom sidokåpan

  14. #54
    Tror att Henrik syftar på denna: http://www.harleybutiken.com/produkt/Load-Equalizer-CC
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  15. #55
    okok, jag har dessa, funkar bra men vet inte var jag ska gömma dem

    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi...rs-2000021125/

  16. #56
    Båda dom varianterna är väl rena effektmotstånd, och då blir dom väl lite varma? Vill inte bara pula in såna bakom sidokåpan utan isf ska dom väl sitta ute i fria luften på nåt osynligt ställe.

  17. #57
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av KingCobra_HD Visa inlägg
    Båda dom varianterna är väl rena effektmotstånd, och då blir dom väl lite varma? Vill inte bara pula in såna bakom sidokåpan utan isf ska dom väl sitta ute i fria luften på nåt osynligt ställe.
    http://www.harleybutiken.com/produkt...r-III-Badlands

    Med den här behöver man inte bekymra sig om värmeutvecklingen.

  18. #58
    Citat Ursprungligen postat av TCKalle Visa inlägg
    http://www.harleybutiken.com/produkt...r-III-Badlands

    Med den här behöver man inte bekymra sig om värmeutvecklingen.
    Det var en sån jag menade, vet inte riktigt om den får plats bara

  19. #59
    Citat Ursprungligen postat av KingCobra_HD Visa inlägg
    Det var en sån jag menade, vet inte riktigt om den får plats bara
    Jag la min innanför batterikåpan, lite dubbelhäftande tejp.

  20. #60
    Citat Ursprungligen postat av KingCobra_HD Visa inlägg
    Båda dom varianterna är väl rena effektmotstånd, och då blir dom väl lite varma? Vill inte bara pula in såna bakom sidokåpan utan isf ska dom väl sitta ute i fria luften på nåt osynligt ställe.
    Yes det är effektmotstånd, men frågan är hur länge brukar du använda din blinkers? Om du inte står med de på i flera minuter så är det inga problem. Jag hade köpt de billigare och gömt undan dem.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •