Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 63

Ämne: Sportster 04

  1. #21
    Är du inte rädd att skylten tippa och fastna i hjulet när den bara sitter fast på ett ställe? Lite vibrationer så vrider den sig väl runt gängstaven.....

  2. #22
    Nja inte speciellt sitter stenhårt, får kolla till den med jämna mellanrum

  3. #23
    Fick prisuppgifter av Däckia nyss, för skiftningen av däcken ville de ha 500 kr per däck, sen själva demonteringen 350 kr fram och 550 kr bak, vilket blir totalt 1900:- ?!?! var inte det i fräckaste laget?
    Tips på billigare verkstäder i Stockholm? Eller är det så mycket det kostar?

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Rameau Visa inlägg
    Fick prisuppgifter av Däckia nyss, för skiftningen av däcken ville de ha 500 kr per däck, sen själva demonteringen 350 kr fram och 550 kr bak, vilket blir totalt 1900:- ?!?! var inte det i fräckaste laget?
    Tips på billigare verkstäder i Stockholm? Eller är det så mycket det kostar?
    Bildäckverkstäderna vill i regel inte hålla på med mc och prisar därför "artigt" bort sig.
    Kan du ta av hjulen själv så åker många sedan i sthlm till wheeler dealer i nacka.

  5. #25
    Läste att du bodde i solna, däckproffsen sundbyberg har jag för mig hjälper till även med mc.

    Jag gjorde som du med regskylten, den mattades av i slutet på säsongen och strimlades sen av bromsskivan. Tack o lov var d bara skylten som gick sönder men killen bakom mig fick ducka som i matrix filmen.

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Bildäckverkstäderna vill i regel inte hålla på med mc och prisar därför "artigt" bort sig.
    Kan du ta av hjulen själv så åker många sedan i sthlm till wheeler dealer i nacka.
    Ja det känndes lite så.. Ja det ska jag väl klara av och lägligt står hojjen just nu i nacka så tror jag försöker där, tack för tipset.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Läste att du bodde i solna, däckproffsen sundbyberg har jag för mig hjälper till även med mc.

    Jag gjorde som du med regskylten, den mattades av i slutet på säsongen och strimlades sen av bromsskivan. Tack o lov var d bara skylten som gick sönder men killen bakom mig fick ducka som i matrix filmen.
    okej, ja wheeler dealer verkar ju ha lite begränsade öppetider, men tack för ännu ett tips. okej låter ju mindre trevligt.. kanske får se över en ny lösning, hur har du gjort nu då?

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Rameau Visa inlägg
    Ja det känndes lite så.. Ja det ska jag väl klara av och lägligt står hojjen just nu i nacka så tror jag försöker där, tack för tipset.

    - - - Uppdaterad - - -



    okej, ja wheeler dealer verkar ju ha lite begränsade öppetider, men tack för ännu ett tips. okej låter ju mindre trevligt.. kanske får se över en ny lösning, hur har du gjort nu då?
    Han ändrar snart öppettider.

    Den enda lösningen som höll för mig var ett färdig kit som jag satte i stötdämparefästet, men jag svetsade på ett till stag så hållaren fick två armar till stötdämparfästet och fördelade vibrationerna. Men den hojen har jag inte kvar nu. Kör så där men kolla noga efter småsprickor, så är det lugnt. värst blir det när man ska putta hojen o råkar ha benet eller nåt där, det är för klent o viker sig. Lycka till med däcken.

  8. #28
    Hur fick du 3-1 i biltemas blinkers?

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Hur fick du 3-1 i biltemas blinkers?
    Kolla i denna tråden, gjorde en fin skiss

    http://harleyforum.se/showthread.php...ighlight=lampa

  10. Följande användare tackar Rameau för detta inlägg:

    Banditen01 (2016-04-03)

  11. #30
    Citat Ursprungligen postat av Rameau Visa inlägg
    Kolla i denna tråden, gjorde en fin skiss

    http://harleyforum.se/showthread.php...ighlight=lampa

  12. #31
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6586.jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	69,4 KB 
Id:	17950Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6587.jpg 
Visningar:	160 
Storlek:	98,7 KB 
Id:	17951Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6590.jpg 
Visningar:	157 
Storlek:	91,4 KB 
Id:	17952

    Kan rekomendera wheeler dealer han tog 450:- för båda medan däckia och däckprossen ville ha 1000:-
    Jag han tyvärr inte justera bakdäcket så det står helt snett just nu, men man får en känsla för hur det kommer bli, är riktigt nöjd
    Senast redigerat av Rameau den 2016-04-01 klockan 12:13.

  13. #32
    Den där sadeln är ju riktigt snygg. Hur styv är bottenplattan på den? Min bakskärm sitter lite lägre än originalskärmen, tror du man skulle kunna böja ner din sadel så den följer skärmen eller är den stenhård?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	min.jpg 
Visningar:	134 
Storlek:	59,0 KB 
Id:	17953

  14. #33
    Hmm klurigt, det är endast en slags plastplatta ser det ut som, går säkert att pressa lite men det borde vara själva låsasskinnet och sömmarna som begränsar men lite stretch finns det allt

  15. #34
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av Rameau Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6586.jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	69,4 KB 
Id:	17950Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6587.jpg 
Visningar:	160 
Storlek:	98,7 KB 
Id:	17951Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6590.jpg 
Visningar:	157 
Storlek:	91,4 KB 
Id:	17952

    Kan rekomendera wheeler dealer han tog 450:- för båda medan däckia och däckprossen ville ha 1000:-
    Jag han tyvärr inte justera bakdäcket så det står helt snett just nu, men man får en känsla för hur det kommer bli, är riktigt nöjd
    Var köpte du sadeln? Sitter och letar efter en till min nu, men fett osugen på att lägga 2500 kr på en sadel, buhu
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  16. #35
    Citat Ursprungligen postat av Rameau Visa inlägg
    Hmm klurigt, det är endast en slags plastplatta ser det ut som, går säkert att pressa lite men det borde vara själva låsasskinnet och sömmarna som begränsar men lite stretch finns det allt
    Okej tack. Även jag är nyfiken på var du köpte den och vad den kostade

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Var köpte du sadeln? Sitter och letar efter en till min nu, men fett osugen på att lägga 2500 kr på en sadel, buhu
    En sån som jag har är ju mycket billigare men det är ju jäkligt snyggt med en sån som ligger på ramen. Det finns ju några från biltwell som är lite billigare iaf.

  17. #36
    Den är köpt via eBay kostade 2500:- då fick man med bönpall

  18. #37
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av Rameau Visa inlägg
    Den är köpt via eBay kostade 2500:- då fick man med bönpall
    Är det rough crafts?

  19. #38
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Är det rough crafts?
    Winston Yeh har vid flera tillfällen skrivit på sin FB att han inte säljer sina delar på ebay och att de saker som säljs där med hans namn och logotyp är blåkopior från Kina. FYI.

    Rough Crafts butik hittar du här: http://rough-crafts.myshopify.com/collections/all

  20. #39
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Winston Yeh har vid flera tillfällen skrivit på sin FB att han inte säljer sina delar på ebay och att de saker som säljs där med hans namn och logotyp är blåkopior från Kina. FYI.

    Rough Crafts butik hittar du här: http://rough-crafts.myshopify.com/collections/all
    Blev därför lite ställd när de listade grejerna för 500kr mindre än vad han gör :O

  21. #40
    Ja visst är det kopior, men tyvärr hade han inte den med raka summar vilket var den jag ville ha,

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •