Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 48 eller Street bob?

  1. #1

    48 eller Street bob?

    Står i valet o kvalet nu. Väljer mellan en Street bob ny eller en 48 ny ("faceliften")
    Jag gillar egentligen 48ans typ av utseende mest men problemet är tanken. Alternativen blir då fölande

    1. Köpa Street bob och montera 48ans styre och få den att se så lik ut som möjligt. Den är väll hyftsat nära besläktad med sportstern men givetvis något större, tyngre och 103 motorn. Är den för tung? Skiljer ju ändå 50kg mot 48an. Tappar man körglädje mot 48an?

    2 Köpa ny 48a försöka leva med den eller kanske byta till 4.5 gallon tanken(tröttar nog på 7.9 liter snabbt.....). Blir ändå jäkligt snyggt och tanken passar bra tycker jag. Men, kommer man sakna kraften från 103an? Tröttna på att det saknas en 6e växel? Är den för obekväm på längre resor?

    Har testat en 48a från -15 och körde -16 modellen idag. Gillar verkligen uppdateringen och modellen, den känns ändå rätt körglad och kvick. När man kommer från en sporthoj så är den jäkligt bekväm

    Har tyvärr inte fått möjlighet att testa en Street bob men testade en Fat bob. Tyckte motorn kändes lenare/jämnare och visst var den bekvämare men visst kändes den tyngre. Jag tror att Street boben har en lägre tyngdpunkt(hela hojen "är lägre") och att rätt styre skulle få den att inbjuda till mer aktiv körning.

    Hur skulle ni gjort?

  2. #2
    Testat en streetbob skulle jag gjort...sen ev då byta till en större tank som jag har på min 48, skitnöjd e jag! Men det e jag det.

    Skickat från min WC via Tapatalk
    Senast redigerat av B-Twin den 2015-10-08 klockan 07:21.
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  3. Följande användare tackar B-Twin för detta inlägg:

    Banditen01 (2015-10-08)

  4. #3
    Alla gör olika o dom smarta har en av varje men det har ju inte alla råd eller plats till.

    Så gör som mpnga andra som börjar hd knarka, börja 1-2 år med sporren och byt eller utöka allt eftersom.

    Jag älskar o köra, bytte från en trött o snygg sportster med förstörd bekvämlighet till en trimmad ful och bekväm softail. Inte vidare smart men man lär sig hela tiden vad man gillar o inte.

    Lycka till

  5. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Tackad: 6
    Jag skrev på annat ställe här idag att 103 motorn i original inte kändes ett dugg mer spännande än min sportster 1200 vidare märks skillnaden i tyngd en hel del även om den Breakout jag nu körde kändes välbalanserad ändå. Jag tror också att när man gett sig in i HD-världen kommer man finna olika modeller alleftersom ballare eller roligare/snyggare osv. upp med plånboken typ../Micke.

  6. #5
    Citat Ursprungligen postat av Soderlund Visa inlägg
    Jag skrev på annat ställe här idag att 103 motorn i original inte kändes ett dugg mer spännande än min sportster 1200 vidare märks skillnaden i tyngd en hel del även om den Breakout jag nu körde kändes välbalanserad ändå. Jag tror också att när man gett sig in i HD-världen kommer man finna olika modeller alleftersom ballare eller roligare/snyggare osv. upp med plånboken typ../Micke.
    Efter att ha smält allting får jag hålla med dig delvis. 48an kändes tightare, kvickare. Motorn kändes inte tröttare på något sätt utan vikten kändes snarare tydligare till 48ans fördel. 5 stegade lådan upplevde jag dessutom tightare/exaktare.

  7. Följande användare tackar tricku för detta inlägg:

    Soderlund (2015-10-09)

  8. #6
    Jag har funderat ungefär lika. Blev att börja med 48:an men jag har skaffat en tank från en Iron så nu har jag hela 12 liter...
    Blir nog en Road King om ett par år, kanske eller inte

  9. #7
    Citat Ursprungligen postat av sir.tooby Visa inlägg
    Jag har funderat ungefär lika. Blev att börja med 48:an men jag har skaffat en tank från en Iron så nu har jag hela 12 liter...
    Blir nog en Road King om ett par år, kanske eller inte
    Bara 12? Jag har 17..

    Skickat från min WC via Tapatalk
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  10. #8
    Citat Ursprungligen postat av B-Twin Visa inlägg
    Bara 12? Jag har 17..

    Skickat från min WC via Tapatalk
    Kör du med en 4.5 gallons från typ XL1200C? eller den där Legacy tanken?

  11. #9
    Citat Ursprungligen postat av sir.tooby Visa inlägg
    Kör du med en 4.5 gallons från typ XL1200C? eller den där Legacy tanken?
    Njaäe, köpte den från JP, vette tusan vad det är för nåt, men den är ball!

    Skickat från min WC via Tapatalk
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  12. Följande användare tackar B-Twin för detta inlägg:

    sir.tooby (2015-10-12)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-18, 22:46
  2. Street Bob 2009 eller nyare
    Av tfgustafsson i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-21, 15:57
  3. Night Train eller Street Bob?
    Av Pontus i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-02-16, 18:41
  4. Street bob -12 eller -13?
    Av nonno i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-01-21, 12:50
  5. Night Train eller Street Bob 06 -uppåt?
    Av Neno i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 20:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •