Sålde 48:an i våras och hade tänkt skaffa en Dyna, ev en Streetbob. Men eftersom.......................................... ...........S P O R T S T E R S R U L E så blev det en sporre igen he he. Snubblade över denna en dag och tänkte att en kromsläde á la 70-tal kan ju aldrig bli fel

Gjort lite småpill hittills under dessa fyra veckor jag haft den, lite mer är på väg och resten såsom ny lack etc får vänta till hösten.

Så...sadel och styre rök direkt när jag kom hem. Sadeln känner väl dom flesta här inne igen och styre är det som vanligt med, man blir aldrig klok på vad man vill ha. Började med ett org 48:a styre och bytte sen till ett 10" Z som sitter på nu plus Biltwell Recoil handtag. Vidare så är det sedvanlig wire tuck och flytt av spolarna och tändning till mellan cylindrarna med eget fäste. Hastighetsmätaren är flyttad till sidan med ett "lokalt" producerat fäste typ Dk Customs. Ligger lite grejer i pipen som kan vara av intresse för er med sportsters årsmodell 90-tal och framåt
Egen sidomonterad skylthållare, fork shrouds från Lowbrow Customs, testar med mid controls courtesy of Lasse.S med egentillverkade fotpinnar.
Det satt Rush slipons när jag köpte den, dom låter riktigt gött faktiskt, men ville ha nåt mer unikt som också ger bättre prestanda. Därför beställde jag det nya Arlen Ness F-Bomb 2-1 sytemet som tillverkas av Magnaflow. Var tydligen bland dom absolut första att få det levererat i Europa. Ja ja det är kuriosa... Nu låter den som en dröm iaf! Återkommer ang prestandan när jag kopplat upp min SEST fått lagt in rätt mapp.


Arlen Ness F-Bomb...




Med slipons och 48-styre...




Lowbrow fork shrouds...







Och när jag inte åker på krommopeden så susar jag runt på denna som jag byggde i vintras...