Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Hjälp? GoPro eller andra action-cams? Förslag?

  1. #1
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19

    Hjälp? GoPro eller andra action-cams? Förslag?

    Tjena!

    Jag har nollkoll på hela Gopro konceptet, och alla andra versioner och varianter som finns. Vet ju att GoPro är kanske lite hypat och man tar en bra slant för sina kameror, är det värt pengarna? Finns där andra prisvärda alternativ? Tänkte att det vore kul med något att kunna filma lite under hojturerna/semestern i sommar. Skicka gärna lite länkar om ni har möjlighet.

  2. #2
    Hej

    Prisvärt alternativ...

    -Ett budgetalternativ som funkar för mig, är att spänna fast mobilen med ett gummiband, runt t ex smalbenet. Nackdelen är att vindbrus kommer med om inte micken kan stängas av. Men det går kanske att efterredigera (har inte testat).

  3. #3
    Mobius actioncam är prisvärt men finns kanske inte lika mycket tillbehör till osv.

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

  4. #4
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av aa11bb Visa inlägg
    Hej

    Prisvärt alternativ...

    -Ett budgetalternativ som funkar för mig, är att spänna fast mobilen med ett gummiband, runt t ex smalbenet. Nackdelen är att vindbrus kommer med om inte micken kan stängas av. Men det går kanske att efterredigera (har inte testat).
    Hahaha kommer så att tappa min lur!

    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Mobius actioncam är prisvärt men finns kanske inte lika mycket tillbehör till osv.

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
    Nåt du själv testat?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Hahaha kommer så att tappa min lur!



    Nåt du själv testat?
    Bara testat snabbt o sett demofilmer.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2014
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    18
    Tackad: 0
    Hej,
    Denna ligger å väntar på mig hos ftp. Fick tipset av en polaree som säljer sånt här, bra kvalitutta å för en lusentapp tycker jag att det är värt att chansa lite...
    http://www.prestigio.com/catalogue/D...cle=PCDVRR700X

    Rapport kommer när ja hunnit testa den lite

    Hepp!

  7. #7

    Hjälp? GoPro eller andra action-cams? Förslag?

    Läste i bike om killen som blev avträngd i haga och förare med passagerare höll ihop om att man inte bytt fil så han fick fel. Då köpte jag en gopro men en 3:a som är klart billigare än senaste modellerna. Fick med en hållare för välvd yta som passar perfekt bakom kohuvudet på min road king. Efter första turen kollade jag på resultatet och vart mycket imponerad. Åker till jobbet i sol och in i södra länken (stor skillnad i ljus) men gopro:n fixade det utan problem. Dessutom mycket enkel att hantera med två knappar som man utan problem kan fixa med handskar på. Går att ställa så den skriver över den fil som är äldst när kortet är fullt, så har jag den ställd.
    Kan bara rekommendera detta koncept. Nu har jag bevis om något händer.

  8. #8
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av Anders Björnfot Visa inlägg
    Hej,
    Denna ligger å väntar på mig hos ftp. Fick tipset av en polaree som säljer sånt här, bra kvalitutta å för en lusentapp tycker jag att det är värt att chansa lite...
    http://www.prestigio.com/catalogue/D...cle=PCDVRR700X

    Rapport kommer när ja hunnit testa den lite

    Hepp!
    Ja, gärna! Lämna rapport! alltid billigare om andra testar!

    Citat Ursprungligen postat av Leri Visa inlägg
    Läste i bike om killen som blev avträngd i haga och förare med passagerare höll ihop om att man inte bytt fil så han fick fel. Då köpte jag en gopro men en 3:a som är klart billigare än senaste modellerna. Fick med en hållare för välvd yta som passar perfekt bakom kohuvudet på min road king. Efter första turen kollade jag på resultatet och vart mycket imponerad. Åker till jobbet i sol och in i södra länken (stor skillnad i ljus) men gopro:n fixade det utan problem. Dessutom mycket enkel att hantera med två knappar som man utan problem kan fixa med handskar på. Går att ställa så den skriver över den fil som är äldst när kortet är fullt, så har jag den ställd.
    Kan bara rekommendera detta koncept. Nu har jag bevis om något händer.
    Kanske ska in och kolla upp en begagnad sådan. Men hur gör du när du kört färdigt? Kan du tömma filmen direkt på plats, eller behöver du datorn till det?

  9. #9
    Det finns wifi i den som man kan koppla upp sig mot men jag tar ur kortet och sätter i en dator. Finns app som gör att man kan styra gopro:n från telefonen men inget som intresserar mig. Vill jag ha film tar jag ur kortet och sätter in det i datorn, men framför allt vill jag ha filmerna om något händer.
    Måste ju ändå ta in den efter varje tur för att ladda den.

  10. #10
    Har en Sony med wi-fi och gps. Gillar bildstabiliseringen och att man kan anv mobilen som sökare


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2014
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    18
    Tackad: 0
    Halloj igen,
    Nu har junior i huset testat den införskaffade Prestigio RoadRunner 700x. Konstigt namn då den heter Multirunner 700x på deras hemsida? Nåväl, det följde med en massa fästdetaljer för både bil, cykel och hjälm. Såg att det finns självhäftande hjälmfästen på Teknikmagasinet som passar, om man vill ha fler. Filmat i HD1080p och ett snäpp lägre. Svårt att se någon skillnad på en PC-skärm så bägge lägerna funkar helt ok. Det vattentäta huset som medföljde, gör dock att ytterkanterna på filmen blir lite "softade/dimmiga". Tömmer kameran via datorn. Kameran spelar in i en oändlig loop för den som har den för att dokumentera eventuella dårar i trafiken. Fjärrkontroll som man kan fästa där det passar medföljer om man inte når kameran från förarplatsen... Både stillbilder och film hanteras mycket enkelt och en liten display visar hur man riktat kameran. Den displayen får dock inte plats i det vattentäta huset? Lasersikte finns inbyggt så man kan rikta kameran rätt, om man inte har displayen monterad... Puh!
    Har inte testat den på HDn än, midsommarvädret inbjuder inte till några hojturer precis, men det sonen filmat tycker jag är helt ok kvalité för den slanten!
    Upptäckte dessvärre att filmer tar STOR plats på HDD, så jag får nog gallra rejält efter att jag redigerat klart filmen. Har bara Windows Movie Maker så har någon ett tips på något bättre redigerarprogram som inte kostar skjortan, gratis e gott, så tar jag gärna emot de tipsen!

    Glad midsommar på er!

  12. #12
    Du kan väl ta en sväng och lägga upp filmen här?
    Trägen vinner!

Liknande ämnen

  1. Åkbilder - Hojar in action!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 181
    Senaste inlägg: 2017-06-09, 18:51
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-01-16, 22:16
  3. Åkfilmer - Hojjar in action!
    Av whiskeythrottle i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-14, 19:38
  4. Ingen action MEN att köra hoj i slutet av nov i Sverige... Hell yeah :D
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 14:49
  5. se 257 cams säljes .
    Av night train i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 21:00

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •