Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Led blinkers och följdfrågor

  1. #1

    Led blinkers och följdfrågor

    Tja,

    Installerade ett par blinkers med broms och blinkers i ett.
    Original lampa har ju fyra sladdar och dom nya led har bara 3 såklart...

    Testade runt lite och fick det att bli tillräckligt bra. Inge bakljus men broms och blinkers fungerar.

    När jag koppla in skyltbelysningen (HD sidemount) så fungerade även bakljusen...ett tag.
    Nästa gång jag drog på tändningen så är det bara broms och blinkers igen.

    Tänkte att jag ställer frågan här, ofta missar man saker som kan vara självklara för andra.

    Hojen är en 48 '14

  2. #2
    Jag förstår inte hur bakljusen kan ha fungerat om inte den ledningen är ansluten? Säker på att det inte var bromsljuset? Det låter fysikaliskt omöjligt nämligen...

  3. #3
    Precis, och den sladden från hojen jag inte har inkopplad nu är den vita.
    Nästa sköna detalj är att skyltbelysningen nu bara lyser när jag bromsar
    Skulle kunna vara jord som spökar.

  4. #4
    Låter som du har kopplat bromsljuset till skyltbelysningen!

    En annan tråd i samma ämne med lite scheman:

    http://harleyforum.se/showthread.php...l=1#post105630

  5. #5
    Tack,

    Det är ju olika kontakter för skylt och blinkers men dom kanske möts någonstans.
    Ska kolla länken!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Låter som du har kopplat bromsljuset till skyltbelysningen!

    En annan tråd i samma ämne med lite scheman:

    http://harleyforum.se/showthread.php...l=1#post105630
    Tjena,
    Jag har forskat vidare i mitt bakljus problem och befinner mig för tillfället i Kanada. i går var jag inne i en hd butik/verkstad här och berättade om mitt strul och fick då till svar att allt styrs via en datorbox i hojen och för att få de å funka i mitt fall så var man tvungen att genomföra en omprogramering av boxen. Vilket inte skulle vara några problem, i alla fall inte i Kanada.
    Enligt dem så gör data styrningen att man lättare får fel funktioner när man ersätter originaldelar med andra som inte har exakt samma egenskaper.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av pethag Visa inlägg
    Tjena,
    Jag har forskat vidare i mitt bakljus problem och befinner mig för tillfället i Kanada. i går var jag inne i en hd butik/verkstad här och berättade om mitt strul och fick då till svar att allt styrs via en datorbox i hojen och för att få de å funka i mitt fall så var man tvungen att genomföra en omprogramering av boxen. Vilket inte skulle vara några problem, i alla fall inte i Kanada.
    Enligt dem så gör data styrningen att man lättare får fel funktioner när man ersätter originaldelar med andra som inte har exakt samma egenskaper.
    Det där låter väldigt luddigt och inte särskilt trovärdigt... Det är ju delvis sant då det sitter en kontrollenhet som styr över saker som ljus mm, men att det skulle krävas en omprogrammering för att man byter lampor håller jag som väldigt orimligt.

  8. #8
    Klassiskt fall av skitsnack från verkstan som ser "easy money"

    Skickat från min WC via Tapatalk
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  9. #9
    Fast det skulle kunna förklara varför min skyltbelysning bara lyser när jag bromsar, och spöket som fick bakljusen att lysa.
    Testade att koppla in orginal skyltbelysning som går på glödlampa och har lite annan kontakt, den lyser som den ska.
    (Ja jag testade att koppla LED skyltbelysningen på samma men det bar ingen frukt tyvärr)

    Jag är nöjd med att bara ha bromsljus och blinkers tills vidare, nu ligger fokus på styren och körställning.
    Lyckades klämma tummen när tanken ramla ner på tummen så nu får det vara bra med eldragning...

    Som ni ser på andra bilden så blir styret för lågt och sadeln för hög

    (vet inte varför forumet gillar att vända mina bilder)
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer IMG_7955.jpg   IMG_7956.jpg  

  10. #10
    Tror detta har med CAN buss systemet att göra på de nyare hojarna och då ska allt programmeras precis som det får göras på de nya bilarna som använder sig av samma system. Vill man t.ex ha ett extra 12V uttag till en kylväska i sin bil måste detta programmeras.

  11. #11
    Kolla så du har kopplat rätt !
    Bryt strömmen i typ tio minuter så ska den känna att allt är rätt om det inte är kortis/fel kopplat !
    Så har jag gjort med lastbilarna o p-bilarna som har Canbus

Liknande ämnen

  1. Olagligt att konvertera blinkers till bromsljus och blinkers i ett?
    Av pipps83 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-12-28, 19:53
  2. Blinkers
    Av brynte i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-07-31, 22:06
  3. Blinkers
    Av Lasse.S i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-08, 14:31
  4. Byte av blinkers till mini blinkers
    Av harley i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-27, 13:07
  5. Ännu en blinkers fråga....
    Av Canario i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-05-19, 15:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •