Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Behöver tips om styre till min night train.

  1. #1

    Behöver tips om styre till min night train.

    Får så jävla ont i ryggen efter ett par mil på min 2006 night train så jag har insett att jag skulle behöva byta styre till något som man sitter mer upprätt med.
    Har dock ingen större lust att börja med att byta vajrar, slang och förlänga kablar nu när säsongen har börjat dra igång då jag vill åka och inte hålla på med sånt. Så därför vill jag ha tips om något "bolt on" styre som är bekvämt som man kan slänga dit. Gärna ett svart styre men inget krav.

  2. #2
    Kör du det raka originalstyret o risers nu?
    Bara o byta till pullback risers hjälper mycket för o avlasta axlar o ländrygg.
    Jag köpte till sist ett pullpackstyre. T bar pullback dragbar tror jag d hette. Då kommer styre mycket närmare. Se bild


    jag har pullbackrisers till salu. Svarta helt nya. Om du vill prova.
    Även styret på bilden är till salu o kräver egentligen interndragen el om d ska bli korrekt.
    Risern är denna http://m.bikeline.se/sv/artiklar/ris...er-svarta.html



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  3. #3

    Behöver tips om styre till min night train.

    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Kör du det raka originalstyret o risers nu?
    Bara o byta till pullback risers hjälper mycket för o avlasta axlar o ländrygg.
    Jag köpte till sist ett pullpackstyre. T bar pullback dragbar tror jag d hette. Då kommer styre mycket närmare. Se bild


    jag har pullbackrisers till salu. Svarta helt nya. Om du vill prova.
    Även styret på bilden är till salu o kräver egentligen interndragen el om d ska bli korrekt.
    Risern är denna http://m.bikeline.se/sv/artiklar/ris...er-svarta.html



    —--------------
    All comfort was sacrified for style
    Ja allt är helt original som det är nu.
    Hur tror du det blir om man bara byter pullbackrisers och kör med original styret?
    Vilka bra hjälpredor du har på bilden
    Tack för tipset
    Senast redigerat av Sedition den 2015-05-10 klockan 02:34.

  4. #4
    D gör en hel del, speciellt om man som jag bara är 176cm med jan guilou armar.
    Komplettera med kanske ett sportster originalstyre så får du nån tum till både upp och mot dig. Såna styren brukar d finnas gott om.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    D gör en hel del, speciellt om man som jag bara är 176cm med jan guilou armar.
    Komplettera med kanske ett sportster originalstyre så får du nån tum till både upp och mot dig. Såna styren brukar d finnas gott om.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style
    Okej tack för din hjälp, värdefullt som fan när man står i en hel djungel med styren och inte vet alls vad som funkar och inte
    Läste någonstans när jag googlade på styren att night train fanns i två utförande, med det raka styret och apehanger styre. Läste att så därför skulle sladdarna till kontrollerna vara extra långa och vara buntade under tanken. Något du vet något om?

    Vad vill du ha för dina pullbackrisers då?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Okej tack för din hjälp, värdefullt som fan när man står i en hel djungel med styren och inte vet alls vad som funkar och inte
    Läste någonstans när jag googlade på styren att night train fanns i två utförande, med det raka styret och apehanger styre. Läste att så därför skulle sladdarna till kontrollerna vara extra långa och vara buntade under tanken. Något du vet något om?

    Vad vill du ha för dina pullbackrisers då?
    Elen är rätt tilltagen men broms o koppling o gas är nog gränsen 8-9 tum men fasen jag vågar inte säga om d går eller inte.

    Risern är helt ny i kartong. 300kr så får du med nya korta överfallsbultar också. Har för mig originalbultarna är för långa. Då spricker risern, därför jag har nya i kartong hehe (garanti från verkstad som drog i fel bultar)
    Ge mig din adress så skickar jag grejerna till dig, fungerar det bättre för ryggen så kan du betala när du vet det.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Elen är rätt tilltagen men broms o koppling o gas är nog gränsen 8-9 tum men fasen jag vågar inte säga om d går eller inte.

    Risern är helt ny i kartong. 300kr så får du med nya korta överfallsbultar också. Har för mig originalbultarna är för långa. Då spricker risern, därför jag har nya i kartong hehe (garanti från verkstad som drog i fel bultar)
    Ge mig din adress så skickar jag grejerna till dig, fungerar det bättre för ryggen så kan du betala när du vet det.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style
    Tack för det. Skickar ett PM till dig.

Liknande ämnen

  1. Hastighetsmätare till Night Train
    Av Jocke X i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-07-11, 15:05
  2. Bensintank till Night Train 2004
    Av Jocke X i forum Köpes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-24, 06:13
  3. Framlykta till min night train
    Av Dansken77 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-18, 20:51
  4. Någon som vet storleken på orginalfälg till Night train -05?
    Av Mr Tolf i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-01, 13:09
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 12:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •