Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 41

Ämne: Toppfart

  1. #1
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1

    Cool Toppfart

    190 km / tim i toppfart. Supertuner,85 hp,1585cu,-07 street bob. Går dom inte fortare eller är den inte rätt justerad? Är min snabbast på sajten, de må ju va får dåligt?
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  2. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Varför vill du köra fortare ? Ta det lugnt

  3. #3
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Nej, dom går nog inte fortare än så. 190 är nog max med 85 hästar. Skall du över 190 så krävs det mer än l&b och racetuner, men är toppfart överhuvudtaget intressant? Skall man absolut åka fort - köp en R1:a i stället /oxå.

  4. #4
    Strax över 200km/tim på min sporre 1200cc med luft o bullerMen visst det är ju en sportster

  5. #5
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Harley specar dem till 190 som max vill jag minnas. men det är orginal så du borde kunna få lite till tycker jag. Läste något om att 225 var teoretiskt max men det vår någon som har bättre koll på utväxlingen svara på.

    Min Fat Bob med stage 3 hade jag uppe i 170 på autobahn med en hel del till att ge men jag hade regnkläder på mig den gången och det var ett jäkla vindfång. Lite snabbare och jag hade slitits loss från styret :P

  6. #6
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Växlade 5..6..5..6 fanns inge mer o hämta!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  7. #7
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    iof. testade en ski-doo på 140 häst i vintras på skare, 180 i toppfart så det kanske är nånting som sker där pga. luftmotståndet. Vettefan!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  8. #8
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Låt inte hunden leka med batterisyran!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  9. #9
    Om du vill åka fort så rekomenderar jag dig att köpa en aprilia rsv4, grymt bra go i dom hojarna... visst jag gillar att vrida på rullen men med 16" apes så flyger jag nog av vid 160km skulle jag tro

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    Växlade 5..6..5..6 fanns inge mer o hämta!
    Dreva om bettan! Mindre belthjul bak och eller större fram= ökar du toppen MEN tappar lite ax.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #11
    Ja, 190 är nog vad du kan räkna med...max. men ärligt, hur skönt är det att köra så fort på en Harley?? det finns bättre hojar om du ska köra i dom hastigheterna,, till Harleyns fördel kan väl sägas att det är minst lika spännande att köra i 190 som det är att köra en "plastraket" i 280 blås.

  12. #12
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1

    Cool

    Skulle bara checka var döfläsket sitter,nu vet ja! *****ns oldermor va det flacksa, ha ha ha.
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  13. #13
    Hagis
    Guest
    Jag är uppvuxen på plastraketer och jagat toppfarter i alla år! Men jag har släktingar och andra väldigt nära personer som sen länge suttit på "glidare". En dag fick jag låna polarens ombyggda sursuki, jag låg på motorvägen och bara njöt i höger filen! Efter någon mil så reagera jag på att alla bilar körde så jävla fort! Tittade på mätaren och det gick i 90 km/tim på en 110 sträcka. Men jag har nog aldrig känt mig så nöjd, avslappnad och till lags med livet som när jag väl kom fram! Jag var inte bara kung på motorvägen, jag var såld på glidare! + miljön osv som kommer till!

    Jag förstår gott och väl att man vill kunna vrida på, men det är inte det jag njuter av! Vill man ha fart då får man räkna med att betala 21 000 kr i trafik försäkring helår via bilsport & mc! Grattis....

  14. #14
    Min förra kung(04)var elektroniskt spärrad vid 160
    Men den gröna(99) går som sa..n man får hålla i sig rejält vid 190 med dresserstyre utan ruta
    Men skönaste farten på båda ligger nog vid 100
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  15. #15
    Sant sant. Jag maxade min 883 custom sporre till 180. Fanns inget mer efter.

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Jag är uppvuxen på plastraketer och jagat toppfarter i alla år! Men jag har släktingar och andra väldigt nära personer som sen länge suttit på "glidare". En dag fick jag låna polarens ombyggda sursuki, jag låg på motorvägen och bara njöt i höger filen! Efter någon mil så reagera jag på att alla bilar körde så jävla fort! Tittade på mätaren och det gick i 90 km/tim på en 110 sträcka. Men jag har nog aldrig känt mig så nöjd, avslappnad och till lags med livet som när jag väl kom fram! Jag var inte bara kung på motorvägen, jag var såld på glidare! + miljön osv som kommer till!

    Jag förstår gott och väl att man vill kunna vrida på, men det är inte det jag njuter av! Vill man ha fart då får man räkna med att betala 21 000 kr i trafik försäkring helår via bilsport & mc! Grattis....

  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Har kört 165 med min som mest. Inte vad den går men dock över gränsen på vad som är behagligt på en HD enligt mig.

    Kan väl också nämna att det var mer behagligt att åka nästan 100 blås snabbare på min 87:a Suzuki 1100 R på den tiden det begav sig.
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  17. #17
    140 är .. typ max nu Men p.g.a. ombyggen som gör att den känns lite för vinglig i hastigheter över det.. men det känns som 240
    Kör Street Bob -09 & Knucklehead -47.

  18. #18
    Mmmm.. köp en GPS o häng på styret så får ni se hur fort det egentligen går....
    Man brukar få räkna av 8-12 km fr HDs mätare

  19. #19
    Samma gäller japsare, min gamla Yamma R1:a Visade 296km/h på klockan, men verkligheten "bara" 284km/h

    Aldrig mer så fort en gång till....


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  20. #20
    Hade min fat bob uppe i 180 igår fick dock släppa på grund av att en lastbil låg framför och kom emot mig fort. Men det fanns mer att ge, så tror nog att 190-200 är realistiskt. Dock var accet väldigt långsamt sista biten. Låg i 6:ans växel.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •