Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Kabelkanal bakskärm

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2014
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    8
    Tackad: 0

    Kabelkanal bakskärm

    Jag har en ny bakskärm som är helt slät invändigt, d.v.s att de finns inga kabelkanaler för att dra elen till blinkers, är de någon som har en smart lösning på hur man löser de???

  2. #2
    Smart vet jag inte men. Ta ett plaströr som du limmar fast med pl400 typ. Typ kabelkanal från ikea

  3. #3
    Skippa kabelkanalen. Sätt fast och baka in kablaget med polyesterspackel av flygkvalitet (Plastic Padding!) för att göra det riktigt enkelt kan du fästa kablaget på några punkter med smältlim innan du börjar kleta. Plastic padding är bra, det går att knåpa bort i framtiden när du lackar/bygger om/byter kablage men sitter och skyddar kablaget jättebra.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Skippa kabelkanalen. Sätt fast och baka in kablaget med polyesterspackel av flygkvalitet (Plastic Padding!) för att göra det riktigt enkelt kan du fästa kablaget på några punkter med smältlim innan du börjar kleta. Plastic padding är bra, det går att knåpa bort i framtiden när du lackar/bygger om/byter kablage men sitter och skyddar kablaget jättebra.
    Men det blir ju bökigt så eftersom det blir permanent. Men gör på samma sätt på en kabelkanal så blir det ju samma skydd men det går att både trä i o ur kablarna om det skulle behövas.

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2014
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    8
    Tackad: 0
    Precis sånna här svar jag var ute efter grabbar, jag bugar mig för era fin fina svar😃

  6. #6
    Googla Conduit kit eller 70540-02, (H-Ds artnr,). Har själv haft kablarna i lim förut, bökigt när man vill ändra något.

  7. #7
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Min erfarenhet är att ju mer lim pl400 plastkpadding eller vad man nu använder ju bättre blir det, kablar som lossnar och skaver sönder är lika med kortslutning brand voltpack strul i bästa fall säkringar men oftast slutar det med bärgare. det är väldigt utsatt läge med vatten grus osv så det besväret att det är bökigt om man skall ändra något är 100% bättre än risken att bli stående vid vägkanten. sen om man har den minsta tvekan om det kan lossna så var så säker det lossnar.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  8. #8
    Är det inte bara göra en kombination av Lasses och Henriks föslag? Limma och plasta fast ett tunt rör/slang som du kan dra kablarna i?.. Så hade iaf jag gjort efter att ha läst detta..

  9. #9
    Ett tunt hydraulrör går ju att svetsa fast i skärmen samt att du kan böja det som du vill (nästan)


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Är det inte bara göra en kombination av Lasses och Henriks föslag? Limma och plasta fast ett tunt rör/slang som du kan dra kablarna i?.. Så hade iaf jag gjort efter att ha läst detta..
    Jag med



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  11. #11
    V.I.B Contributor
    Bombers avatar
    Reg.datum
    Jan 2015
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    25
    Tackad: 9

    Vet att tätningslister runt fönster, typ O tätning med självhäftande tejp brukar jag använda på bilar jag moddat om ...

    Gammal tråd kanske, men kan vara bra att veta ändå.

Liknande ämnen

  1. Bakskärm
    Av Coppia68 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-18, 07:47
  2. Bakskärm
    Av GoobieMartin-HD i forum Custom & Byggen
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-18, 21:13
  3. Bakskärm FL 58-84
    Av Harleyrider i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-18, 11:44
  4. Bakskärm
    Av 883r i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-28, 19:50
  5. Ny bakskärm.
    Av Lucky Luke i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 17:58

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •