Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Harley-Davidson och kvalitet?

  1. #1

    Harley-Davidson och kvalitet?

    Hej,

    Går i köptankar och det står och väger mellan nedanstående två hojar. Trots att det inte är exakt samma stuk på dom så är båda snygga på sitt egna sätt så utseendemässigt spelar det ingen roll vilken jag köper.



    Satt och sökte efter fel och brister från respektive tillverkare och hittade filmer från en återförsäljare av Victory. Ägaren mer eller mindre sågar Harley-Davidson vid fotknölarna. Enligt honom använder Harley-Davidson gammal teknik, har undermålig kvalitet samt tillförlitligheten. Han har lagt upp fyra olika filmer där han berättar och det är intressant att lyssna på det han säger, bl.a. att Harley-Davidson tar in varmluft i motorn, har 60+ packningar i motorn medan Victory har 8 st samt mycket annat som är till fördel för Victory. Han har inget positivt alls att säga om Harley-Davidson.

    Visst, personen äger en Victory-återförsäljaren men han verkar veta vad han snackar om och skulle han komma med förtal eller fel så skulle ju Harley-Davidson stämma honom, det är ju trots allt USA vi talar om, landet där man stämmer någon för 10-tals miljoner om man får lättmjölk i kaffet när man beställt vanlig.

    Jag har tummen mitt i handen när det gäller att meka så jag har alltid lämnat in mina hojar till en verkstad och kommer så köra i framtiden också. Har inget intresse av att meka utan vill bara ut och köra. Att lämna in hojen till en verkstad är inte gratis så om det stämmer att Victory har bättre kvalitet så sparar man ju en slant.

    Harley erbjuder bara 2 års garanti, är dyrare i inköp och har sämre prestanda. Även om man slänger på luft & buller samt en Super Tuner (steg 1) så kommer man inte upp i prestandan som Victory-hojen har som standard. Victory erbjuder förutom prestandan också 5 års garanti samt är 7,000 kr billigare i inköp.

    Hoppas vi kan föra en diskussion utan påhopp eller andra otrevligheter. Är inte ute efter att såga Harley-Davidson utan vill bara få fram så mycket fakta som möjligt för hojarna är ju inte direkt gratis. Man vill ju inte köpa fel hoj eller en hoj som strular mekaniskt hela tiden. Blir som sagt dyrt. Finns det brister rörandes Victory är det också intressant att få reda på.

    Gick bara att länka 3 st i inlägget så den sista gör jag till en länk så ni kan se den direkt på Youtube. Vämligen se alla från början till slut innan ni kommenterar.

    Film 1


    Film 2


    Film 3


    Film 4
    Klicka på mig.

    //Crooz

  2. #2
    Motorrad har genomfört 5000-mila test på diverse olika hojar och räknat samman alla fel och brister. Längst upp i listan på första plats ligger en Harley-Davidson Road King. Den klarade testet bättre än diverse olika japanska och europeiska hojar så som Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki, Triumph, BMW och Ducati. Det var en kolv som låg lite utanför spec efter 5000 mil annars väldigt få fel och effekten hade till och med ökat något. Så att det skulle vara dålig kvalitet på Harley-Davidson i dagsläget ger jag inte mycket för.

    http://www.motorradonline.de/dauerte...wertung/298481
    http://www.motorradonline.de/dauerte...oad-king/90733

    Jag har provkört flera olika Victoryhojar. Jag tycker de är helt ok men jämfört med min Fat Bob 103 (nya större motorn) som är utrustad med luft & buller (rush slip-ons, super tuner och screamin eagle luftfilter) samt ordentligt bänkad så tycker jag inte det var någon större skillnad prestandamässigt. Ljudmässigt tyckte jag bägge lät bra men utseendemässigt och sett till känslan när man kör så gillar jag min bättre. Det är givetvis en smaksak. Det är många aspekter man ska ta hänsyn till när man köper hoj och det bästa man kan göra är att provköra så många som möjligt inte bara stirra sig blind på specifikationer.

  3. #3
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Nyare Harleys känns jäkligt skottsäkra. Dock är det nog ingen här som kommer påstå att dom ligger längst fram rent teknikmässigt och i nytänk.
    Beprövat är väl ett ord som poppar upp i mitt huvud.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  4. #4
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Crooz: Kallad "Glidare" "Hondamannen" osv på (hojen.nu) du gick ur där, börja inte här också och och skapa en massa dynga och upprörda mäniskor.
    Bäst hade varit om Admin tar bort tråden och dig Crooz innan större skada är skedd som i andra forum, bara min åsikt.
    Senast redigerat av Lasse.S den 2015-02-24 klockan 15:56.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Crooz: Kallad "Glidare" "Hondamannen" osv på (hojen.nu) du gick ur där, börja inte här också och och skapa en massa dynga och upprörda mäniskor.
    Bäst hade varit om Admin tar bort tråden och dig Crooz innan större skada är skedd som i andra forum, bara min åsikt.
    Världsklass. Hade det på känn.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Crooz: Kallad "Glidare" "Hondamannen" osv på (hojen.nu) du gick ur där, börja inte här också och och skapa en massa dynga och upprörda mäniskor.
    Bäst hade varit om Admin tar bort tråden och dig Crooz innan större skada är skedd som i andra forum, bara min åsikt.
    Tummen upp Lasse för den
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  7. #7

    Harley-Davidson och kvalitet?

    (Y)


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  8. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    En dator kan man köpa efter vilken som har bäst spec, en hoj köper man med hjärtat, och aldrig någonsin efter hur många packningar som finns i motorn, du som bestämt dig för victory; lycka till och ha det så trevligt med dina lätträknade packningar, här finns nog inget att erbjuda för dig.

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    skåne
    Inlägg
    27
    Tackad: 0
    Hahaha !

  10. #10
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Klockrent Lasse, tackarrrr

  11. #11
    Never ride faster than your guardian angel can fly

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Adren Visa inlägg
    Ännu bättre!



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

Liknande ämnen

  1. Harley-Davidsons kvalitet och då främst Iron 883?
    Av Duke i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2015-04-22, 02:32
  2. Harley Davidson sökes
    Av sportsterxlh i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-28, 19:58
  3. Revolution X engine that powers Harley-Davidson Street 750
    Av Sanniz i forum Harley-Davidson Street
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-13, 12:51
  4. HJÄLP! Kvalitet/beteckning på ramrör
    Av westerstroming i forum Custom & Byggen
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 19:45
  5. Kvalitet DNA fälgar??
    Av Christer i forum Custom & Byggen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 21:04

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •