Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Förlängning av elkablar Wide Glide 05

  1. #1
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Förlängning av elkablar Wide Glide 05

    Hallå där!
    Håller som bäst på att byta till ett högre styre på min Wide Glide 2005. Har ett Burly kit, så materialen har jag ju.
    Nu till frågan: Om jag förstått det rätt så ska det finnas nån slags kontaktstift under tanken? Jag har lyft tanken, och försökt dra/rycka ut kabelstammen som går in i ramen, men det är helt stumt... Går inte att dra ut mer kabel. Hittar alltså inga stift.
    Nån som har trixat med detta förut, och har några tips? Kanske måste lossa nånstans för att få ut mer kabel & därmed hitta kontaktstiften?
    Jag kan ju alltid kapa sladdarna och förlänga & löda, inga problem. Men det kanske inte är det "korrekta" sättet att göra't på?
    Tacksam för svar!

  2. #2

  3. #3
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Tack för tipset ! Hittade en bra sida, så jag ska nog lösa detta nu. :-)
    http://www.beautyandthebiker.com/how...e-sport-fxdxi/

  4. #4
    Om du inte redan löst det.. Det finns en lucka under ramen nära styret, vik undan den.
    Där bör kontakterna sitta. Lycka till!

  5. #5
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Bikerboy: Jodå, kabelstammen ligger intryckt i den grova fyrkantiga profilen under tanken. Lite pillrig att få ut. Det finns 2st delbara kontaktstycken (Deutsh connector precis som Henrik F skriver). Grå = vänster och Svart = höger. Det finns oxå ett kontaktstycke för blinkers. Spraya in lite såpvatten och lirka varsamt med ändå bestämt så får du ut kabelstammen. Gjorde det själv igårkväll på min -03 FXD. Lycka till!

  6. #6
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Tackar för dom kompletterande tipsen! Ska nog lösa sig. Kanske gör ett ryck till helgen. :-)
    Senast redigerat av Bikerboy den 2015-02-05 klockan 22:27.

  7. #7
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Dubbelpost... :-/

  8. #8
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Det var betydligt mer jobb att få tillbaka kabelhärvan i ramröret. Tålamod och silikonfett hjälper.

  9. #9
    V.I.B Lempas avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ort
    Ekshärad
    Inlägg
    29
    Tackad: 0

    På min Dyna 01:a, så finns det en lucka av plats framför bakhjulet, kabelhärvan gör en sväng ner där innan den går in i ramen! Lätt att dra tillbaka kabelhärvan den vägen, även att mata på när man vill dra fram den! Nu menar jag kabelhärvan .

  10. #10
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Lempa: Låter smart och det är säkert så man ska gå tillväga

  11. #11
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Ja jävlar... Jag är väl inte killen med det största tålamodet, så jobbet har väl forcerats mer med våld än finess...
    På min Wide Glide satt kabelhärvan under sadeln, i en uppåtgående "loop". Att peta ner den i/framåt i ramen var ingen lek... Först och främst så var den rejält styv, och när jag väl fått inmatat det mesta av härvan, så blev det en "knut" av fanskapet, just pga att den var så styv... Men jag fick med nöd och näppe ut den gråa kontakten, men den svarta kom inte hela vägen ut. Men jag kom åt o lossa den genom gummiluckan på högra sidan bakom styrhuvudet. Får hoppas att längden på skarvningarna räcker!
    Men nu är jag iaf färdig till 70%. Ska bara skarva elkablarna färdigt, fixa med blinkersflytt ner på gafflarna.
    Byte av bromsslang blir det så snart jag fått hem mitt luftningskit, som är beställd.
    Senast redigerat av Bikerboy den 2015-02-07 klockan 16:53.

  12. #12
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Jo, föresten... Ang skarvningen av elkablarna. Räcker det med att bara skarva ihop dom som dom är, eller bör man gå loss med lödkolven? Jag menar, skarvstiften klickar ju inte ihop jättehårt... Eller är tanken att krympslangen ska hålla ihop grejorna tillräckligt?

  13. #13
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Jag löder alltid och använder krympslang, så vet man att det är riktigt gjort.
    Senast redigerat av Jonasbaggen den 2015-02-07 klockan 20:05.

  14. #14
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Lödning låter som en bra idé. Lika bra o göra't ordentligt, som sagt...

  15. #15
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Frustrationen stiger....
    Jag har kopplat och lött alla kablar, samt fått på plats alla elkablar där dom ska vara på kabelstammen. Allt verkar funka som det ska, som blinkers tuta mm. Men bromsljuset lyser utan att pedal eller handtag är intryckt!
    Jag har dock fortfarande bromshandtaget hängandes vid sidan av, eftersom jag inte bytt till den längre bromsslangen än. Kan det vara det dom spökar?
    Håller på o brinna upp i hjärnan, så jag behöver nåt tips om vad detta kan bero på...

  16. #16
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Bikerboy: Du måste ha handbromsreglaget på plats. Det trycker på microbrytaren och håller bromsljuslampan släckt.

  17. #17
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Precis vad jag misstänkte. Tack! :-)

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Bikerboy Visa inlägg
    Precis vad jag misstänkte. Tack! :-)
    Gör rätt nu så inte kontakten går sönder vid återmontering. Finns många trådar färdiga om det på forumet.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  19. #19
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Finns väl inte så många sätt göra't på? Har haft bort grejorna förr, då jag monterat mina värmehandtag på mitt förra styre.
    Själva handtaget sitter fortfarande i sin hållare, men den i sin tur hänger i bromsslangen... Själva handtaget måste väl inte bort vid byte av bromsslang, eller?

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Bikerboy Visa inlägg
    Finns väl inte så många sätt göra't på? Har haft bort grejorna förr, då jag monterat mina värmehandtag på mitt förra styre.
    Själva handtaget sitter fortfarande i sin hållare, men den i sin tur hänger i bromsslangen... Själva handtaget måste väl inte bort vid byte av bromsslang, eller?
    Gör som du gjorde då så blir det kanon.
    Gör man fel kan man bryta av kontakten. Känn med fingret o lys med ficklampa så du ser var den sitter. Blir toppen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-09-22, 11:52
  2. Wide Glide
    Av Robban i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-16, 21:07
  3. Sänka Wide Glide
    Av Benke H i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-06-04, 12:28
  4. HD WIDE GLIDE 02
    Av svenne i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 18:45
  5. Wide Glide-röv på Fat Bob
    Av Fonve i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-08, 20:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •