Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Mappningsfråga!

  1. #1

    Mappningsfråga!

    Kikar lite på en Iron 883 -10, som i så fall skulle bli min första HD.
    Har ännu så länge enbart sett bågen på bilder samt haft kontakt med ägaren.

    Problemet är att enligt ägaren (och enligt bilderna) satt där när hon köpte den VoH Short Shots på.
    Av ngn jä**a anledning sålde hon det systemet ist för att behålla det och skaffa orig till bes......
    Så nu sitter det orig på, dock syns det att luftburken ej är orig, vet ej vad.

    Frågan för en okunnig som mig är då: Hur kan jag på ngt vis se (när jag kollar bågen på riktigt) om den är mappad på ngt vis, (hon har ingen aning) lr om det enbart sitter annat filter på? Bör ju va mappad, men ändå.
    Och om den är mappad o jag sätter på Short Shots, behövs den göras om??

    Dumma frågor kanske men det får ni leva med

    Mvh

  2. #2
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Hej och välkommen till forumet =)

    Finns inga dumma frågor! Hur ska man lära sig något om man inte frågar?

    Jag tänker såhär...

    Om hojen är mappad bör det finnas en databox/mappbox (kanske kallas något annat av de mer kunniga) typ Power Commander, Supertuner.
    Så kolla med ägaren om hon har någon sådan.

    Ha det gött!
    Senast redigerat av Fonve den 2015-01-18 klockan 21:14.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  3. #3
    Är den köpt på tex probike (HD handlare) och den är mappad med luftfilter plus V&H short shots så är det garanterat gjort med en SE super tuner. I så fall skall hon ha den enheten att visa upp för dig. Är den kmappad med PC (power comander) så skall den sitta monterad på hojen, det är ett piggy back system, under sadeln. Finns ingen av dessa båda så är den troligen inte mappad.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  4. #4
    Alltså, jag har frågat om det men hon har ingen aning. Den är köpt hos Bikeman o oftast e de väl? mappade med Dynojet där har jag förstått. Men hon verkar inte ha koll på ngn enhet lr liknande.

    Oavsett, får kolla noggrant på detta när jag ser hojen på riktigt, blir ju intressant

    Tack för svaren!!, verkar vara ett utmärkt o trevligt forum det här

    Förresten Forty8, du har en förbannat granne båge , jag måste säga att mina prios börjar gå mer o mer mot en 48, hoppas fattighjälpen har dubblerats denna månad.....

  5. #5
    Många av de H-D som Bikeman säljer kommer ifrån England. Syns enklast då hastighetsmätarn har både km och miles skala. De brukar oftast vara helt original men säljs ibland med annat avgassystem än original. Är luftburken ej original så krävs ommappning av programvaran. Kolla med Bikeman hur de levererade cykeln.

  6. #6
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Finns chiptrimning fortfarande?
    Min var det när jag köpte den och jag fick betala HD för att återställa programvaran till senaste original då, men där syns ju inget o inget följer med hojen.

  7. #7
    Ok, men om vi leker med tanken att den är mappad ihop med Short shotsen sen innan, men med orig blås på nu. Om jag då köper Short Shots igen o sätter på, behövs en ommappning ändå??

    Fasen, ingen som känner till en Iron lr en 48 till salu, e ruskigt sugen på hoj nu.......nightster funkar oxå

  8. #8
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Det borde fungera bra förutsatt att den är mappad med nuvarande luftfilter och short shots.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  9. #9
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Finns chiptrimning fortfarande?
    Min var det när jag köpte den och jag fick betala HD för att återställa programvaran till senaste original då, men där syns ju inget o inget följer med hojen.
    I elektroniken linda kunde man inte bränna om Epromen som man kallade för chipp så enkelt som i dag så man bytte dom ofta till ny med annan info på, ganska snart gick det bränna ny info men var förunnat firmor med special utrustning och med viss kunskap, i dag gör man det själv med tex en SERT och laptop och färdiga program som vanliga mäniskor förstår sig på, givetvis kan man inte se det utanpå utan bara om du kan läsa infon som finns och jämföra den med orginalet.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Sportster81 Visa inlägg
    Alltså, jag har frågat om det men hon har ingen aning. Den är köpt hos Bikeman o oftast e de väl? mappade med Dynojet där har jag förstått. Men hon verkar inte ha koll på ngn enhet lr liknande.

    Oavsett, får kolla noggrant på detta när jag ser hojen på riktigt, blir ju intressant

    Tack för svaren!!, verkar vara ett utmärkt o trevligt forum det här

    Förresten Forty8, du har en förbannat granne båge , jag måste säga att mina prios börjar gå mer o mer mot en 48, hoppas fattighjälpen har dubblerats denna månad.....
    Så lite så

    Tack för komplimangen, har du instagram kan du följa mig och mina projekt där! Alla är ju olika men jag skulle satsa på en 48:a, kanske min rent av

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  11. #11
    Jodå, har kollat igenom dina moddar lite grand Forty8, ser riktigt bra ut, o bra för oss som inte föddes med motorolja i blodet att kolla på
    Jaså, går du i säljar tankar?, sugen på ny?

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •