Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Val av Styre ?

  1. #1

    Val av Styre ?

    Någon som kör sportster som vet något snyggt styre som har både utseende+ bekvämlighet ? Jag kör aphäng men det funkar fan inte på motorvägen alltså i mer än 20 min då dör jag Jag är 173 kort och tror jag behöver ett styre under axelhöjd iaf. Vill även påpeka att jag kör med framflytt såklart o vill fortsätta med detta. Vill nämligen kunna köra motorväg utan att tyc ka att det är jobbigt så som det är nu. Att jag får ont i röven är det minsta problemet men att man blir helt utmattad av vinden i farterna 100+ med aphäng är tråkigt jue. Så nu vill jag verkligen hitta ett styre som passar min körning. Vill kunna köra långt o även vardagliga utflykter men samtidigt ska det se snyggt ut såklart. Hjälp o tipps uppskattas .

  2. #2
    Jag körde med ett Low Drag från Biltwell förra säsongen, man sitter skönt (samma längd som dig ungefär, 175) både med framflytt och mittmonterat och inbjuder till lite mer inspirerande körning (inbillar jag mig i alla fall) än aphäng. Dessutom blir man av med den där fula hastighetsmätar-klumpen som sticker upp och som i alla fall jag tycker förstör linjerna på sporren. I år blir det tracker-styre för min del så därför är det nu till salu: http://harleyforum.se/showthread.php...ubman-styre-mm

  3. #3
    Low drags e ballt men vill poängtera vinkeln för händerna som är väldigt rak,istället för ljumskproblemen från aphänget blir det nog tjurnacke o blodstopp i handlederna. O utan riser blir det svårt o ändra pullback vinkeln oxå. Eller vad tycker du martin som kört en säsong med det?

  4. #4
    I ärlighetens namn kan jag inte känna igen mig i det du beskriver Henrik. Det kanske beror på längd, jag är som sagt 175 och jag har sträckkört >100mil på en dag vid några tillfällen i somras utan att lida av annat än träsmak i röven!

  5. #5
    Det är ju bra att man upplever olika,det är bara 2-4graders vinkel o d tycker jag frestar på handlederna. Jag kan stoltsera med 175 jag med hehe. 100 mil på en dag är imponerande oavsett fordon,bra gjort. Var hamnade du då?

  6. #6
    Härnösand - Halmstad med tjejen bak på en gammal kawasaki sedan Halmstad via Rättvik upp till Härnösand igen, som tur var på varsin hoj. På två dagar.

  7. #7

  8. #8
    Har man bråttom så har man!

  9. #9
    Får la ut o kolla lite drag bars eller kanske något lågt Z styre då

  10. #10
    Gör så, du vet i alla fall var det finns ett till salu billigt!

  11. #11
    Tjena. Har ett styre som bara ligger. Typ ett Flattrack/Biltwell trackers. Styret heter Lucas. Silverfärgat. 860 mm brett. Bor i påarp. Kan vara värt en hundring om intresse finns.

  12. #12
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Jag kör biltwell Frisco, det är bara 8" högt så man sitter ganska rakt fram med armarna.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	44 
Storlek:	64,1 KB 
Id:	15979
    Sportster 48! 👊

  13. #13
    Tack allesammans ! nu har jag lite att kolla på o fundera över !

Liknande ämnen

  1. Styre !
    Av husfar i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-11, 23:13
  2. styre
    Av FatBob Olle i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-23, 12:24
  3. Fat ape styre !!
    Av Zweede i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2013-05-17, 21:33
  4. Styre
    Av Pär S i forum Säljes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 08:41
  5. Styre.
    Av Willes i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-11-24, 15:22

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •