Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 82

Ämne: min mod tråd heritage

  1. #21
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Ska bli väldigt intressant att se hur detta bygget utvecklar sej,har själv spånat lite om en softail i bobber/slim stuk.Gillar rediga fläskdäck
    fram och bak,så lite chrome som möjligt bl.a.Hmm,har dock inte utrymme för detta i nuläget.
    Fuck cancer

  2. #22
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    sugen på att sälja bakskärmen??
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av tjockben Visa inlägg
    sugen på att sälja bakskärmen??
    Ledsen för sent svar, missade ditt inlägg, men tyvärr, ska behålla orginalskärmen iaf tills jag är klar med cykeln. Nu har jag iaf lyckats grovkapa till den nya bakstänkan. Bara jag får ner baken ca 2" nu så blir den som en smäck tror jag.

  4. #24
    Hur ska detta sluta, Håkan? Ingen stänka fram å en liten en i bak. Ångrar du dig inte redan vid första regnskur?? Hehe
    Blir du klar till våren? Det kan gå fort på slutet vet du- även om det är fett med snö å minus nu så rätt som det är så är det åk väder igen. Du får skruva fort nu. fin lyft du har förresten. Borde skaffa mig en jag också. När jag sk aha cyklen upprätt så brukar jag luta hojen mot en trave bildäck.

  5. #25
    Ha ha Rickard, kan va så att man ångrar sig om man hamnar i regn. Men framskärm blir det om än en liten. Jodå planen är att vara klar innan våren, väntar just nu på framskärmen för att kunna skicka på lack sedan. Så det ska nog lösa sig. Lyften är riktigt Nice att ha faktiskt, rekommenderas starkt, inte extremt dyr heller, 995kr på Jula, jag fick min i födelsedagspresent av frugan förra vintern när jag fixade med Sporren. Hur går det med byggandet?

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Ha ha Rickard, kan va så att man ångrar sig om man hamnar i regn. Men framskärm blir det om än en liten. Jodå planen är att vara klar innan våren, väntar just nu på framskärmen för att kunna skicka på lack sedan. Så det ska nog lösa sig. Lyften är riktigt Nice att ha faktiskt, rekommenderas starkt, inte extremt dyr heller, 995kr på Jula, jag fick min i födelsedagspresent av frugan förra vintern när jag fixade med Sporren. Hur går det med byggandet?
    Händer inget alls här annat än å uthärda vintern. Skotta snö å släpa på vattenhinkar som fryser till hästarna. orkar inget annat. Lagt alla mina projekt på is sålänge. bokstavligen på is. haha. jävla kyla. fast idag är det varmare. ska ju bli plusgrader imorn har jag hört. Ska nog skaffa mig en sådan där finfin lyft jag med.

  7. #27
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Tja, bygg som du känner för tycker jag. Tänk efter elva gånger först bara innan du sätter kapen i nåt så du inte ångrar dig sedan. Googlade på både heritage bobber å cholo å det fanns flest snygga cholos tyckte jag. dessutom så kan ju avsaknaden av rejäla skärmar ställa till det om du hamnar i regnväder. Kommer du ihåg hur blöt Calle blev för han sakna framskärm?? en rejäl framstänka håller även hojen ren i övrigt. Tja du får klura lite i vinter. hej å hå!
    Jaha. Cholo. Vad är det, undrar jag. Har aldrig hört ordet ens. Bildgooglade på detta men jag fattade inte i alla fall.
    Denna t.ex. är det en cholo? ;-)
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	img_2Hw71COyV2.jpg 
Visningar:	100 
Storlek:	24,2 KB 
Id:	16089
    I så fall röstar jag på cholo!

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Jaha. Cholo. Vad är det, undrar jag. Har aldrig hört ordet ens. Bildgooglade på detta men jag fattade inte i alla fall.
    Denna t.ex. är det en cholo? ;-)
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	img_2Hw71COyV2.jpg 
Visningar:	100 
Storlek:	24,2 KB 
Id:	16089
    I så fall röstar jag på cholo!
    Mer av en Bagger änna, men en cholo är åt det hållet också. Röstningen är dessvärre redan över Damen framför cykeln var inte tokig heller.

  9. #29
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Ja, jag tänkte lägga in det där med Bagger i min fråga. Ungefär såhär; "är det en blandning av Bagger och original?"
    Men eftersom det endast var en del av googleträffarna som visade Baggers tänkte jag att det får vara.
    Hursomhelst, Heritage är en väldigt härlig cykel. Med eller utan rekvisita! (y).

  10. #30
    Nu äntligen är det beställt lite mer delar, ny fram stänka och ny bak stänka. test montage av dessa direkt när de kommer i början av nästa vecka och sen i väg på lack.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bak.jpg 
Visningar:	71 
Storlek:	17,7 KB 
Id:	16176Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fram.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	7,2 KB 
Id:	16177
    Dessa 2 skärmar blev det och i och med att bak stänkan blir sving monterad så ryker skärm stagen nu

  11. #31
    Kommer bli bad ass det där! Lucky fucker stänkan är nice!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  12. #32
    Idag kapades skärmstagen så hoppas att skärmen dyker upp i morgon.

  13. #33
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2015
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    28
    Tackad: 0
    Fan vad grymt Ser ut att kunna bli riktigt nice.. Har en Fatboy själv som jag är sugen på att sätta dit en liknande bakskärm på och en lite mindre framskärm.
    Vart har du beställt skärmarna ifrån?

  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av Danne_77 Visa inlägg
    Fan vad grymt Ser ut att kunna bli riktigt nice.. Har en Fatboy själv som jag är sugen på att sätta dit en liknande bakskärm på och en lite mindre framskärm.
    Vart har du beställt skärmarna ifrån?
    Jo hoppet är att det kan bli riktigt nice när det är klart.
    Framskärmen kommer från Custom Chrome och det tror jag bakskärmen också gör. Hur som har de bakskärmen på Harleybutiken.se.

  15. #35
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2015
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    28
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Jo hoppet är att det kan bli riktigt nice när det är klart.
    Framskärmen kommer från Custom Chrome och det tror jag bakskärmen också gör. Hur som har de bakskärmen på Harleybutiken.se.
    Okej! Ska kolla in harleybutiken..
    Tackar för hjälpen!

  16. #36
    Spännande å se vad det blir i slutändan av det hela.
    Vad ska det bli för lack/färg på prylarna?

  17. #37
    Citat Ursprungligen postat av Danne_77 Visa inlägg
    Okej! Ska kolla in harleybutiken..
    Tackar för hjälpen!
    Ingen fara.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Spännande å se vad det blir i slutändan av det hela.
    Vad ska det bli för lack/färg på prylarna?
    Färgen blir i stil med mitt första inlägg i denna tråd.

  18. #38
    Ah! Grönt e skönt. Blir gör-bra det.

  19. #39
    Ikväll svetsades nya fästöron fast på svingen, som ska hålla de nya skärmstagen. Test monterade den nya bakstänkan snabbt för att se linjerna. Nöjd som fan

  20. #40
    Slänger in en bild till om någon är intresserad.

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Köpes Heritage 06-13
    Av sedaii i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-05, 09:39
  2. Död heritage
    Av Tippe i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-27, 17:54
  3. Heritage -99
    Av pingen i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-08, 21:35
  4. Köpa heritage
    Av Mso1000 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 11:42
  5. Köpa heritage
    Av tengel i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-17, 20:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •