Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Stöldskyddsindikatorn lyser under körning?

  1. #1

    Stöldskyddsindikatorn lyser under körning?

    Den senaste tiden har stöldskyddsindikatorn (röd lysdiod) tänts och förblir tänd då jag är ute och kör. Hojen startar utan problem och jag har nyligen bytt batteri i kodnyckeln, dock utan resultat. Någon som vet vad det kan bero på? Det är en Fat Bob 2013 jag kör och den står alltid på underhållsladdning i garaget med en ctek laddare då jag inte använder den.

  2. #2
    Samma sak händer alltid mig också, inte på min egen hoj....... utan bara när jag "lånar" hoj

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Alunda,Östhammars kommun
    Inlägg
    185
    Tackad: 2

    Kan vara kabelbrott nånstans...
    Jag hade liknande problem när det var kortslutning i kablarna till blinkers bak.

  4. #4
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Testa o slå på tändningen och dra ur huvudsäkringen i säg 3,4 minuter, en del ic kretsar tar tid på sig att nolla sig, det vet alla som lekte med coooomomdore, eller hur? O hjälper inte det, ride it like you stole it, eller va de va jag såg i något servicemedellande från, ja, ni vet vem. Hade du bott i jämtland ja då hade du inte haft nåååra problem med cykeln, för här ligger snön djup- . Här djävlas vi med polaris den här årstiden, ja inte med viktory (seger). Motorcyklar tilverkad av samma bolag, nu snakkar jag snöskoter! Seriöst, prova o dra huvudsäkringen grabben.
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  5. #5
    Det är inte alltid det uppstår utan bara när det är riktigt kallt ute vilket det har blivit nu. Om man startar den i garaget eller utanför innan den har hunnit bli kall tänds inte dioden. Kan det inte vara batteriet till larmet som börjar bli dåligt? Batterier tappar ju kraft vid kyla.

  6. #6
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Ja men det batteriet laddas ju oxså mens du kör, ergo har det då 14,2 volt. Nja, som jag brukar säga. 80 % av alla elfel är jordfel, kolla (lossa o dra åt, ev, pressa nya kabelskor, alltid pissdåligt pressat från fabrik, gäller allt från volvo till HD, ev, rost bakom skon). Förresten, när du ändå håller på, kolla
    laddspänningen på batteriet när du kört en stund. 14,2 volt . Har du byggt om eller satt på något externt nyligen. Möjlig orsak.
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  7. #7
    Den är helt original bortsett luft & buller och jag laddar den alltid med en ctek laddare då den står i garaget så nog tycker jag att det borde vara tillräckligt med spänning i batteriet. Det är fortfarande garanti kvar på hojen så löser det sig inte av sig själv får jag väl åka in till verkstaden med den.

  8. #8
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Jodå, bra me garanti, meeeeen, kan ju va skoj o ställa diagnosen själv, innan man går till the doc, som vi säger i amerikat. Sitter en enhet i säkringsboxen som styr larm div, ska va att den e def då. möjligen. Men då brukar felet inte komma random
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  9. #9
    Har kommit fram till att det är bromsljuset som fortsätter ligga på efter att jag har använt frambromsen. Om jag vickar på handtaget så brukar det släckas igen men ibland går det igång kort därpå utan att jag har tryckt på handtaget. Har bromsljuset varit aktiverat en längre stund så tänds indikatorn i instrumentet. Verkar främst som det händer då det är kallt ute men det har blivit värre senaste tiden. Är det något man kan smörja upp eller justera?

  10. #10
    Kolla så funktionen på brytaren i handtaget är som tänkt. Kanske smuts men mer troligen bromscylindern som är slut. Finns billig repsats. Har du fyllt på med fel bromsvätska? Lufta frambromsen kan oxå hjälpa.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  11. #11
    Brytaren i handtaget rör sig in och ut som den ska. Hojen är inte ens 2 år gammal och det är fortfarande garanti kvar. Har endast servats på auktoriserad verkstad så det verkar osannolikt att det skulle ha fyllts på fel olja. Får väl åka förbi Probike i Göteborg med den om det inte finns någon enkel lösning. Det var inte där jag köpte den men de ska tydligen ha hand om garantiärenden i fortsättningen. Om det inte åtgärdas lär man väl få nedslag på besiktningen så småningom för jag antar att de inte är så förtjusta i att bromsljuset lyser konstant.

  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Har du hittat felet?Har exakt samma fel.

  13. #13
    Japp för min del beror det på att bromsljuset ligger på hela tiden. Har beställt tid på verkstad då det fortfarande är garanti på hojen. Det sitter en liten brytare i handtaget, kan vara den som spökar.

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Okej.jag har nog nåt annat fel.Har inte felsökt nå speciellt än.

  15. #15
    Om bromsljuset ligger på hela tiden så är det nio gånger av tio kontakten i bromshandtaget som spökar. Vanligt är att piggen till kontakten går utav. Låsningen där kontakten sitter i själva huset kan också lossnat så kontakten glidit bak.
    Själv limmade jag fast en ventilshims på själva klacken på handtaget som trycker mot brytarpiggen.

    Det kanske är HDs absolut sämsta konstruktion, så jag har köpt en hydraulisk bromskontakt liggande som åker på framoket nästa gång kontakten på styret strular.
    2nd place is the 1st looser!!

  16. #16
    Samma idiotkontakt sitter vid kopplingshandtaget .
    Blir det kortslutning i den så tror datorn att handtaget är indraget.

    Vad händer då ?? Stöldskyddslampan lyser .... Fantastiskt.

  17. #17
    Jag har öppnat luckan på handtaget och kollat hur där ser ut. Brytaren påverkas rent fysiskt och sitter där den ska. Fipplar man lite med handtaget så slocknar bakljuset ibland. Troligen brytaren som är kass med andra ord.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Erik Lundberg Visa inlägg
    Jag har öppnat luckan på handtaget och kollat hur där ser ut. Brytaren påverkas rent fysiskt och sitter där den ska. Fipplar man lite med handtaget så slocknar bakljuset ibland. Troligen brytaren som är kass med andra ord.
    Kolla bilder på hur brytaren ska se ut. Du har mest troligt brutit av spetsen på brytaren. vanligt förekommande

  19. #19
    Verkstaden säger nu att huvudbromscylindern är kass.

  20. #20
    Den 18e maj lämnade jag in hojen på verkstan, har fortfarande inte fått den. Tydligen så beställde de en överhalning sats till bromscylindern men det blev inte bra ändå. Så de har beställt en helt ny enhet med bromsvätskebehållare och allt och de kan inte säga när den kommer. Och lånehoj finns tydligen inte på kartan. Börjar bli otålig.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. blinkers lyser!
    Av ubbe i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-26, 09:41
  2. FXST -02 där motorlampan lyser..
    Av Robban i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-15, 06:36
  3. LED blinkers lyser EJ
    Av pieces i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 17:59
  4. Solen lyser
    Av Dragos i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-12, 19:43
  5. Blinkersproblem, lyser konstant
    Av DeaDSexY i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 21:49

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •