Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Kiruna - Sthlm

  1. #1

    Kiruna - Sthlm

    Jag är spekulant på en 48 i Kiruna och min fundering, om d blir köp, är att isåfall köra hem hojen. 124 mil. Bra tips på långåka på sporre?
    Mina erfarenheter sträcker sig till 20 mil på en bräda. Tanken är att det ska vara max en pausnatt med start förmiddag dag 1.
    Plus i kanten att det sitter originalfjädring på.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Senast redigerat av Mattsson den 2014-06-23 klockan 17:23.

  2. #2
    Jag tryckte 110 mil över en dag för någon vecka sedan, följt av två dagar med 55+55 mil. Så länge man sitter bekvämt och ser till att hålla sig torr och varm så ser jag inga problem. Kör du i Converse och jeansväst så är jag inte avundsjuk på dig...

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Jag tryckte 110 mil över en dag för någon vecka sedan, följt av två dagar med 55+55 mil. Så länge man sitter bekvämt och ser till att hålla sig torr och varm så ser jag inga problem. Kör du i Converse och jeansväst så är jag inte avundsjuk på dig...
    Det var ju en bit det med. Ok, tack för input.
    Det blir isåfall att köra med ordentliga kläder.
    Ett krux kan tänkas vara bensinstationer i norr. Då jag inte har varit högre än Sundsvall så kan man ju undra hur tätt mackarna ligger.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Mattsson Visa inlägg
    Det var ju en bit det med. Ok, tack för input.
    Det blir isåfall att köra med ordentliga kläder.
    Ett krux kan tänkas vara bensinstationer i norr. Då jag inte har varit högre än Sundsvall så kan man ju undra hur tätt mackarna ligger.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Jag har varit där uppe ett antal gånger...
    Den längsta sträckan är väl egentligen den första, Kiruna-Luleå (ca 37mil), från Gällivare till Luleå är det väl ca 25mil. Jag antar att du vill hem asap så lär väl ta dom stora vägarna!? Du har E10 från Gällivare och det finns bensinmackar efter vägen om jag minns rätt. Men googla för säkerhets skull. Sen har du väl en 13mil vidare till Skellefteå, du kan tanka i Piteå på vägen om du vill efter ca 5,5mil. Sen har du 13mil till Umeå. Kanske läge att ta en natt där!?
    Nästa dag Umeå-Sundsvall ca 26mil, tankstopp i Ö-vik (ca 11mil) och Härnösand (ca 10mil). Sundsvall-Gävle 21mil, stopp i tex Hudiksvall (ca 9mil) och sen blåser du vidare till Umeå (ca 13mil) om du nu inte stannar i Söderhamn på vägen och fyller upp. Kvar är bara Gävle-Stockholm ca 17mil, men det är ju din egen back yard så jag har en känsla av att du klarar dig själv den vägen

    Låter som en kul resa! Lycka till!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  5. #5
    V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    108
    Tackad: 12
    Tjena Mattsson. Måste vara ett djävla bra pris på den hojen. Jag som är gammal och trött kör max 10 mil på min. Nyfiken fråga, enligt ditt garage här på forumet har du redan en 48, är det byte till en nyare som hägrar?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Tjena Mattsson. Måste vara ett djävla bra pris på den hojen. Jag som är gammal och trött kör max 10 mil på min. Nyfiken fråga, enligt ditt garage här på forumet har du redan en 48, är det byte till en nyare som hägrar?
    Han vart ju påkörd av en bil så hojen blev skrot. Du kan läsa om det i "i dag" tråden.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Mattsson Visa inlägg
    Jag är spekulant på en 48 i Kiruna och min fundering, om d blir köp, är att isåfall köra hem hojen. 124 mil. Bra tips på långåka på sporre?
    Mina erfarenheter sträcker sig till 20 mil på en bräda. Tanken är att det ska vara max en pausnatt med start förmiddag dag 1.
    Plus i kanten att det sitter originalfjädring på.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Hur går det för dig med skadorna du ådrog dig när du vart påkörd av idioten? hoppas du är på bättringsväg och lycka till med hojköpet/GonZa
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Jag har varit där uppe ett antal gånger...
    Den längsta sträckan är väl egentligen den första, Kiruna-Luleå (ca 37mil), från Gällivare till Luleå är det väl ca 25mil. Jag antar att du vill hem asap så lär väl ta dom stora vägarna!? Du har E10 från Gällivare och det finns bensinmackar efter vägen om jag minns rätt. Men googla för säkerhets skull. Sen har du väl en 13mil vidare till Skellefteå, du kan tanka i Piteå på vägen om du vill efter ca 5,5mil. Sen har du 13mil till Umeå. Kanske läge att ta en natt där!?
    Nästa dag Umeå-Sundsvall ca 26mil, tankstopp i Ö-vik (ca 11mil) och Härnösand (ca 10mil). Sundsvall-Gävle 21mil, stopp i tex Hudiksvall (ca 9mil) och sen blåser du vidare till Umeå (ca 13mil) om du nu inte stannar i Söderhamn på vägen och fyller upp. Kvar är bara Gävle-Stockholm ca 17mil, men det är ju din egen back yard så jag har en känsla av att du klarar dig själv den vägen

    Låter som en kul resa! Lycka till!
    Nice, jag har aldrig fått se Norrland själv.
    Ja, d blir i såfall en snabb tur ner, men skulle gärna hinna med och kolla runt om man åker. Sägs vara fint i de norra delarna.
    Umeå, ö-vik däromkring känns lagom stopp, backyarden lär jag hitta i själv ja
    Tack. Jag väntar bara på att få av gipset egentligen, 1 vecka. Och 124 mil tåls att tänka på till dess.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Tjena Mattsson. Måste vara ett djävla bra pris på den hojen. Jag som är gammal och trött kör max 10 mil på min. Nyfiken fråga, enligt ditt garage här på forumet har du redan en 48, är det byte till en nyare som hägrar?
    Hej. Jag hoppas på att få den till bra pris isåfall
    Som Sedition skrev så blev jag påkörd för ett tag sen och hojen blev skrot. Letar efter ny att börja om på.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av GonZa Visa inlägg
    Hur går det för dig med skadorna du ådrog dig när du vart påkörd av idioten? hoppas du är på bättringsväg och lycka till med hojköpet/GonZa
    Tack! Det går bra. Foten läker och snart får jag av gipset, revbenen är så gott som hela. Vänster öga har jag nedsatt syn, de utreder nu med diverse läkarbesök men blir troligtvis bra.
    Idioten har dom fått tag i. Vidare utredning ligger hos polisen men lär dröja till efter sommaren innan det händer mer där.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  11. #11
    V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    108
    Tackad: 12
    Fan va trist, hade missat det tidigare. Strongt att va tillbaks så snabbt, hoppas verkligen ögat fixar sig. Och lycka till med hojköpet.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Mattsson Visa inlägg
    Tack! Det går bra. Foten läker och snart får jag av gipset, revbenen är så gott som hela. Vänster öga har jag nedsatt syn, de utreder nu med diverse läkarbesök men blir troligtvis bra.
    Idioten har dom fått tag i. Vidare utredning ligger hos polisen men lär dröja till efter sommaren innan det händer mer där.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Gött o höra att du blir bättre, håller tummarna för att synen också rättar till sig. Ha det gott/GonZa


    Timeo Danaos Et Dona Ferentes
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  13. #13

    Kiruna - Sthlm

    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Fan va trist, hade missat det tidigare. Strongt att va tillbaks så snabbt, hoppas verkligen ögat fixar sig. Och lycka till med hojköpet.
    Om d ses som strongt är det för att jag vill tillbaka på bana igen. Hade smällen varit värre så vete fasen, då hade jag nog väntat. Klart surt när nån annan sabbar förväntningarna av sommaren. Tack!


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av GonZa Visa inlägg
    Gött o höra att du blir bättre, håller tummarna för att synen också rättar till sig. Ha det gott/GonZa


    Timeo Danaos Et Dona Ferentes
    Tack för det!


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  15. #15
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Bil o släp är inte och tänka på då ? Gött att du är redan på benen helt otroligt efter den kraschen ! Hoppas ditt öga blir bra. Själv så bröt man både hand o revben samt blåslaget ben förra våren.Men där räddade mina halvhöga kängor mitt ben :P Hojen låg på min klack. . .Harley shoes good stuff !

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Boba Fett Visa inlägg
    Bil o släp är inte och tänka på då ? Gött att du är redan på benen helt otroligt efter den kraschen ! Hoppas ditt öga blir bra. Själv så bröt man både hand o revben samt blåslaget ben förra våren.Men där räddade mina halvhöga kängor mitt ben :P Hojen låg på min klack. . .Harley shoes good stuff !
    Tänkte att jag skulle hålla ner kostnaden och tiden, därför flyger jag isåfall upp. Sen är det bonus att få köra en skön tripp genom landet och få se Norrland.
    Ja, nu är jag uttråkad och viljestark att köra igen.
    Trist att höra. Hur lång tid innan du var kry igen? Låter som att du haft tur ändå du med.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Däckfirma i STHLM
    Av gronvit i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-06-27, 14:31
  2. Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-02-25, 19:06
  3. BAR-run i Sthlm i helgen?
    Av rodge i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 06:49
  4. Kådisbrillor i sthlm
    Av 883r i forum Off Topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-06-29, 17:40
  5. Hjullager STHLM
    Av gronvit i forum Custom & Byggen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 18:15

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •