Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: 160 milaservice

  1. #1

    160 milaservice

    Vad händer med garantierna om jag servar på en annan verkstad än en Hd-verkstad?

  2. #2
    Ingen garanti kvar



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  3. #3
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Ingen garanti kvar



    —--------------
    All comfort was sacrified for style
    Fråga vad ARN tycker om det du får serva var du vill under den lagstadgade nygarantin. 3e året där i mot kan dom säga att den inte gäller om du servar på något annat ställe.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  4. #4
    Enligt ARN så gäller den men i verkligheten i kassan på PB, vill man lägga tid på o bråka osv kör på det.

  5. #5
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Som sagt, de har redan skrivit svar ovan. Och det finns fler trådar om service och garantier.
    Det är som sagt upp till dig och om du ens tänkt ha kvar samma hoj i en j-a massa år. En tillräckligt gammal
    hoj börjar ju de flesta serva mer eller mindre själva, om de nu inte har tummen mitt i hand eller skiter i kostnaden.
    Men vill du vara säker på ett bättre andra hands värde, så bör du serva de första viktiga milen/åren på HD verkstad.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #6
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Enligt ARN så gäller den men i verkligheten i kassan på PB, vill man lägga tid på o bråka osv kör på det.
    Du behöver inte bråka, det är svensklagstiftning som gäller.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Som sagt, de har redan skrivit svar ovan. Och det finns fler trådar om service och garantier.
    Det är som sagt upp till dig och om du ens tänkt ha kvar samma hoj i en j-a massa år. En tillräckligt gammal
    hoj börjar ju de flesta serva mer eller mindre själva, om de nu inte har tummen mitt i hand eller skiter i kostnaden.
    Men vill du vara säker på ett bättre andra hands värde, så bör du serva de första viktiga milen/åren på HD verkstad.
    Kan man visa att den är servad förstår jag inte varför killen som gör jobbet måste vara anställd av PB, det är INGEN garanti över att det skulle vara ett bättre jobb.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  7. #7
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Lasse.S

    Det skall egentligen inte spela roll, men du om någon borde veta att marknaden tyvärr kan ta det som motargument vid en försäljning eller om något börjar att strula.
    Och jag tror de flesta inte ids med den typen av bråk. Äldre hojar är ju lite mer ok, bara man kan visa någon form av dokumentering.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  8. #8
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Lasse.S

    Det skall egentligen inte spela roll, men du om någon borde veta att marknaden tyvärr kan ta det som motargument vid en försäljning eller om något börjar att strula.
    Och jag tror de flesta inte ids med den typen av bråk. Äldre hojar är ju lite mer ok, bara man kan visa någon form av dokumentering.
    Är det inte dax snart att bryta den trenden så inte en efter en mc handlare går konkurs, och som köpare tror jag ingen vill betala mer för en hoj bara för den är servad på PB mot annan fullstämplad bok.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  9. #9
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Är det inte dax snart att bryta den trenden så inte en efter en mc handlare går konkurs, och som köpare tror jag ingen vill betala mer för en hoj bara för den är servad på PB mot annan fullstämplad bok.
    Nu tror jag iofs inte det beror på därför de kursar, utan rent allmänt på tok för dyrt. Speciellt som man ser vad folk köper allt för i andra länder.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  10. #10
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Nu tror jag iofs inte det beror på därför de kursar, utan rent allmänt på tok för dyrt. Speciellt som man ser vad folk köper allt för i andra länder.
    Prick så.
    Det är knepigt att brancher aldrig tar lärdom.
    Kunder hittar a l l t i d nya vägar att handla då de märker att de blir urkramade ekonomiskt.
    Det gäller såväl pubar som smyghöjer ölpriset en gång i månaden, det gäller modebutiker som gör likadant och tror att folk gillar att betala tusen spänn för en skjorta. Medlemsavgifter för diverse verksamhet likaså.
    Samma resultat i slutändan; konkurs.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •