Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: V&H Shortshots Sportster

  1. #1

    V&H Shortshots Sportster

    Tjena!

    Funderar på att införskaffa ett par shortshots till min nightster -08. Hörde dock att motsåndet var dåligt i dessa och att effekten blir sämre. Stämmer detta? Finns det nån av er därute som har mer kött på benen i detta ämne?
    Räcker det inte med att mappa om hojen?

    mvh

    Rulle

  2. #2
    Byter du luftburken oxå så rekommenderas det starkt att mappa om den, men det är inte så mycket för effektens skull, mest att den går snålt annars.
    Sen är det väl inte direkt 180 kusar i en standard-Harley till att börja med..
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  3. #3
    2 till 1 system är alltid bättre rent effektmässigt om jag har förstått det hela rätt, sen är det ju självklart inte alltid det som styr. Många verkar onekligen tycka att shortshots är snygga då var och varannan sporre har dessa Så även min!

  4. #4
    Luftburken är bytt till Screamin Eagle steg1 kit.....

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av RulleRyl Visa inlägg
    Luftburken är bytt till Screamin Eagle steg1 kit.....
    Byter du pipor nu också så måste du ha en Tuner.
    Jag har short shots på min, inte direkt nåt performancesystem och jag tycker att man tappar lite "back pressure" i framförallt mellanregistret på högre växlar. Men det går att ordna med tex lollipops eller stoppa i quiet baffles (dom är stängda i änden) så får man tillbaka lite tryck.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  6. #6
    Jag kör short shots med bafflar. Upplever det bättre, mer motstånd/tryck än fritt luftflöde. Dessutom blev ljudet avsevärt bättre. Skriker inte på samma sätt, dånar inte i huvudet en timme efter. Mer mullrigt än smattrigt ljud!

Liknande ämnen

  1. Besiktiga med ShortShots
    Av 883r i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-10-19, 21:20
  2. Svarta shortshots till 98:a?
    Av Ozzy i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 23:12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •