Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Harley Davidson Night Train 05/06/07- årsmodell.

  1. #1

    Harley Davidson Night Train 05/06/07- årsmodell.

    Hej,
    Jag ligger i tankar att skaffa mig en som rubriken lyder: Harley Davidson Night Train 05/06/07- årsmodell.
    Eftersom jag inte ägt en motorcykel av denna typ tidigare är jag i behov av tips och råd.
    Sträcker ut min okunniga hand till er som säkert sitter inne på en massa kunskap..

    Jag vet att dessa årsmodeller skiljer varandra åt i form av facelift osv, vad mer exakt skiljer dessa årsmodeller ifrån varandra?
    Efter att jag följt utvecklingen på blocket en längre tid så förstår jag att priserna ligger på en 05:a ca 100-120k, en 06:a ca 130k och en 07:a ca 140k och uppåt.
    Det kan ju givetvis skilja i utrustning osv, luft och buller och diverse modifieringar.

    Jag tittar på några exemplar och en av dessa kan vi ta som exempel;

    Årsmodell 2005
    1450cc
    Servad & skött
    2500 mil ca
    Fint skick
    Luft & buller
    Powercommander
    Hypercharger
    Besiktigad

    Vad bör jag tänka på?
    Priset ligger runt 100k, är det vettigt?
    Jag förstår efter samtal med andra som äger liknande typ av hoj att man ev ska satsa på en något år nyare än -05 och även hamna på ett "schysst" pris.
    Alla de månader jag hängt på blocket har jag dock aldrig stött på någon.

    Jaja, tack på förhand för svar. Jag hoppas att jag varit tydlig nog !!

  2. #2
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    Nej, var inte den modellen jag syftade på. Googla på : Harley Davidson FXSTB Night Train -05
    Jag vet inte varför jag inte lyckas bifoga in en bild :-/....

  4. #4
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Åhå, ja men ere inte bättre med en "dyna" så du slipper släpa runt på en massa balansaxlar? http://www.blocket.se/vastmanland/Ha...a=3&w=3&last=1
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    Åhå, ja men ere inte bättre med en "dyna" så du slipper släpa runt på en massa balansaxlar? http://www.blocket.se/vastmanland/Ha...a=3&w=3&last=1
    Du får ursäkta mig men hänger inte med i ditt tugg.. "Slipper släpa runt på en massa balansaxlar", hur menar du med det ?

  6. #6
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Night_train87 Visa inlägg
    Du får ursäkta mig men hänger inte med i ditt tugg.. "Slipper släpa runt på en massa balansaxlar", hur menar du med det ?
    Det sitter balansaxlar i motorn för att den inte ska vibrera så jävligt.

  8. #8
    V.I.B Billy Bollockss avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    Har en Nightrain -05. Den hade gått nästan 3000 mil när jag köpte den 2010. Är dj-gt nöjd med insprutning och att den har balansaxlar=inga vibrationer och klara backspeglar! Dynamodellerna har inga sådana, de är gummiupphängda vilket funkar bra tills gummit ger sig..

    Nackdelen med min årsmodell är att den inte har en bra oljepump och kamplatta, man behöver byta den till ett Screamin' Eagle kit som konverterar till 2006-standard med bättre oljeflöde och mindre internt slitage. Kolla MecTecs annonser om detta. MecTec tar 7500 för konverteringssatsen, jag köpte min i staterna för 3500..

    Det är dags att byta vid ca 5000 mil säger de som vet. Min har gått 5000 utan probs men kommer byta snart.

    Är mycket nöjd med hojen, gillar stuket och ljudet ( förstås!). Sadeln är snygg men bokstavligt en pain in the ass, så jag har en standard softailsadel på långresor eller när frugan ska med.

  9. #9
    05 88" motor
    06 200mm bakdäck
    07 96" motor och åtgärdat kamplattan samt 6 vxl låda medmera och 200 bakdäck
    07 är dyrare för att den är uppdaterad här o var. Främst nightrain är inte så vanlig o kostar därefter kanske, jag letade ganska länge efter blanksvart nt 07-09. Hitttade en 07- o fick ge 140




    —--------------
    All comfort was sacrified for style
    Senast redigerat av Henrik Forslund den 2014-05-06 klockan 13:23.

  10. #10
    Köp en 07 eller nyare. 07 kom 96" motorn och den 6vxl lådan

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Köp en 07 eller nyare. 07 kom 96" motorn och den 6vxl lådan
    Tack för alla tips!

    Har inte budget till 07 eller nyare. Hade jag haft det hade det inte varit tal om något annat än 07 och uppåt.

  12. #12
    Jag var nog otydlig med min budget, får nog revidera mina möjligheter. 100-110k är där jag vill ligga, som det i dagsläget ser ut är det en 2005 års modell som nyast jag kan titta på.

  13. #13
    Jag skulle sikta på en -99 isf så slipper man larmhelvetet. Min nyaste harley jag ägt var en -02a och det gör jag nog aldrig om. Årsmodell -99 finns både som Evo och tc motorn. Dom tidiga twincam motorerna hade klena kamlager, men dom borde alla vara åtgärdade vid dehär laget. Och om inte är det ingen dyr sak att åtgärda om man kan hantera lite verktyg själv.

    - - - Uppdaterad - - -

    Tex den här.

    http://www.blocket.se/pitea/Harley_Davidson_53723716.htm?ca=1_9&w=2
    Trägen vinner!

  14. #14
    Oki ja för 110 får du nog ingen 07 eller nyare, nu kanske du har bestämt dig för just en night train, annars får du ju en nyare Dyna, typ streetbob,superglide eller Fatbob för dom pengarna, kanske inte lika snygga men bättre komfort och väghållning i dynan

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Oki ja för 110 får du nog ingen 07 eller nyare, nu kanske du har bestämt dig för just en night train, annars får du ju en nyare Dyna, typ streetbob,superglide eller Fatbob för dom pengarna, kanske inte lika snygga men bättre komfort och väghållning i dynan
    Typ dessa?
    http://www.blocket.se/trelleborg/Har....htm?ca=17&w=3
    http://www.blocket.se/goteborg/Harle....htm?ca=17&w=3

  16. #16
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Håll dig undan -06 an!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    Håll dig undan -06 an!
    Ville bara ge exempel hehe

  18. #18
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Tja... jag tror att det inte är nått problem med vare sig 04-05-06 modeller och ska man då köra standard så funkar det hur bra som hälst..har bekanta som kört 5-7000 mil med dom..ha bara koll på klakarna till kamdrivningen ..dom kan man få byta vid 3-4000 mil..har själv en 06 softail som har gått trimmad i 2500 mil och totalt gått 3400 mil..och det enda som som gått sönder är svänghjulet till rotorn..som sakt dom funkar hur bra som hälst..Lycka till..och ska du trimma motorn så åk inte till nån pajas får dom verkar det finnas gott om...

  19. #19
    tack boys för tips och råd. är det någon som har ett hum om kostnaden för 1600 mils servicen på en 07-a?

  20. #20
    Runt 3000:-
    http://harleyforum.se

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 08:26
  2. Hjälp kan ngn hjälpa mej. Motorlampa som lyser Harley Night Train
    Av Lövlund49 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-05-27, 20:32
  3. Harley Davidson Night Train - 06 Säljes
    Av MrNightTrain i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 17:19
  4. Har Harley-Davidson Wide glide ABS från årsmodell 2011?
    Av Wide Glide i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 11:59
  5. Harley Davidson Night Train 1550 med NOS på bänken....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 15:46

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •