Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 97

Ämne: Pågående ombyggnation Hjälp

  1. #41
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Ta ur oljelocket först sen har du ett "snäppe" eller vad man skall kalla det på undersidan som du kan lossa med en skruvmejsel och sedan fälla den utåt i underkant, alltså tvärt om mot batterikåpan.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  2. #42

    Pågående ombyggnation Hjälp

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Ta ur oljelocket först sen har du ett "snäppe" eller vad man skall kalla det på undersidan som du kan lossa med en skruvmejsel och sedan fälla den utåt i underkant, alltså tvärt om mot batterikåpan.
    Aha, grymt, tack för hjälpen!
    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  3. #43
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Jag gillar din stil, du bara kör på, all in för att få the look, o du kommer lyckas. Här på forumet kommer många tycka o kommentera att du sabbar framgaffeln, väghållningen, tar bort stänkskyddet innanför bakhjulet med mera. Men vad fan du kommer ju få en helball 48 som du fått till helt på egen hand. Jag följer din tråd o det är kul med bilder och tempo. Gör som du själv vill o lyssna inte så mycke på andra, du kommer hitta din ide o tanke med tiden som du pular o förändrar din hoj. Jag har hållt på i 4-5 säsonger och är blotta fjuniga 29, mina misstag är fler än min ålder men jösses vad jag lärt mig om hd, åkning och meckning. Senast idag lyckades jag bränna ett överhettningsskydd och en säkring. På något vänster höll jag säkringsschemat fel o lyckades ta bort strömmen till bränslepumpen haha. Än lär sig av sina misstag, ständigt. Lycka till! Hoppas man stöts på vägarna nångång.
    Tackar. Jo så är det ju, alla får tycka som dom vill, handlar ju i slutändan om vad man själv vill, sen om man gör bort sig så är ju inte det första eller sista gången
    Ang att lära sig, helt sjukt vad jag går igång på att börja fatta lite mekning, och kommer mer hela tiden, riktigt fett!
    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  4. #44
    Bli inte arg forty8, men din älskarinna är med mig nu 😉



    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  5. #45
    Citat Ursprungligen postat av d860312 Visa inlägg
    Bli inte arg forty8, men din älskarinna är med mig nu 😉
    Den som tar, han har!

    Snyggt jobbat fan,by the way!!
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  6. #46
    Börjar likna någe!

    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  7. #47
    Snyggt! Kul tråd att följa. Lite tempo gillar vi

  8. #48
    Kör i vind

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Snyggt! Kul tråd att följa. Lite tempo gillar vi
    Tack ska du ha! Och tacka fan för att det blir tempo, gör ont varje gång man möter en hoj och själv sitter man i en bil.
    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  10. #50

  11. #51
    Citat Ursprungligen postat av d860312 Visa inlägg
    Bli inte arg forty8, men din älskarinna är med mig nu ������



    Ha ha hon är till för att delas! The more the merrier!

    Btw plasti dippar du gaffelbenen också? För övrigt håller jag med dom andra lirarna, gött med lite tempo! Tycker det ser intressant ut det du gör! Nästan så jag måste åka förbi Nueva Estockolmo och se din master piece i verkligheten!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  12. #52
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Ha ha hon är till för att delas! The more the merrier!

    Btw plasti dippar du gaffelbenen också? För övrigt håller jag med dom andra lirarna, gött med lite tempo! Tycker det ser intressant ut det du gör! Nästan så jag måste åka förbi Nueva Estockolmo och se din master piece i verkligheten!
    Haha det är så det ska låta.

    Ja det blev att jag dippa dom med, tänkte lacka först eftersom jag kapade skärmfästena, men tänkte ska jag ändå dippa andra grejer så dippar jag gafflarna med, blir det skit så är det bara att ta bort, men det vart sjukt bra, riktigt nöjd!

    Vi får väll hoppas det blir nå roliga körningar i sommar, skulle vara kul att få glida runt med andra känner jag.
    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  13. #53
    Citat Ursprungligen postat av d860312 Visa inlägg
    Haha det är så det ska låta.

    Ja det blev att jag dippa dom med, tänkte lacka först eftersom jag kapade skärmfästena, men tänkte ska jag ändå dippa andra grejer så dippar jag gafflarna med, blir det skit så är det bara att ta bort, men det vart sjukt bra, riktigt nöjd!

    Vi får väll hoppas det blir nå roliga körningar i sommar, skulle vara kul att få glida runt med andra känner jag.
    Jag är PÅ!
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  14. #54
    Citat Ursprungligen postat av d860312 Visa inlägg
    Haha det är så det ska låta.

    Ja det blev att jag dippa dom med, tänkte lacka först eftersom jag kapade skärmfästena, men tänkte ska jag ändå dippa andra grejer så dippar jag gafflarna med, blir det skit så är det bara att ta bort, men det vart sjukt bra, riktigt nöjd!

    Vi får väll hoppas det blir nå roliga körningar i sommar, skulle vara kul att få glida runt med andra känner jag.
    Ride on! Du kommer ju åka med en massa "Glennare" nu när du flyttar hit ju

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  15. #55
    Det är bara hänga på jag hojtar till när det är shyssta grejer på G

  16. #56
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Det är bara hänga på jag hojtar till när det är shyssta grejer på G
    Grymt!

  17. #57
    Var på probike syd igår och skulle hämta mitt rocker Box kit som hade anlänt, ök pris var 1370 kr, i USA kostar det ca 950 kr för paret så jag tänkte att detta var helt ok.

    När jag kom dit och hon öppna paketet så var det bara en kåpa (!!!) och jag fråga varför, då sa dom att det hade blivit fel helt enkelt.

    Men det som gjorde mig lite brydd var att jag även fick reda på att priset var för just 1 kåpa, det betyder att min beställning kostar ca 2750 kr, jämfört med i USA där det kostar 950 kr per par.

    Heeeeelt jävla sjukt.

    Aja, nya tag.
    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  18. #58
    Projekt "bort med plast och kablar" sätter igång nu!

    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  19. #59
    Citat Ursprungligen postat av d860312 Visa inlägg
    Var på probike syd igår och skulle hämta mitt rocker Box kit som hade anlänt, ök pris var 1370 kr, i USA kostar det ca 950 kr för paret så jag tänkte att detta var helt ok.

    När jag kom dit och hon öppna paketet så var det bara en kåpa (!!!) och jag fråga varför, då sa dom att det hade blivit fel helt enkelt.

    Men det som gjorde mig lite brydd var att jag även fick reda på att priset var för just 1 kåpa, det betyder att min beställning kostar ca 2750 kr, jämfört med i USA där det kostar 950 kr per par.

    Heeeeelt jävla sjukt.

    Aja, nya tag.
    Men om det är ett "kit", bör det inte vara en komplett samling stuff då? Call me stupid? Jag hade blitt skit-sne..

    Undrar ifall det är en trend? För jag skulle bland annat ha tändstift till hojjen, då fick jag ett (1) stift !
    Jag garvade mest iåförsig..finns ju dom med en-stånka
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  20. #60
    Citat Ursprungligen postat av B-Twin Visa inlägg
    Men om det är ett "kit", bör det inte vara en komplett samling stuff då? Call me stupid? Jag hade blitt skit-sne..

    Undrar ifall det är en trend? För jag skulle bland annat ha tändstift till hojjen, då fick jag ett (1) stift !
    Jag garvade mest iåförsig..finns ju dom med en-stånka
    Det är förmodligen inte ett kit, MEN, jag visa dom en kopia på beställningen jag gjorde och det står klart och tydligt i plural och inte i singular, inte det att det vart felbeställt som gjorde mig brydd, utan det var prisskillnaden, stört
    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Angående en 750-42
    Av Glenn i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-04-28, 21:16
  2. 2 Frågor angående Heritage !
    Av Linder i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-03-05, 17:51
  3. Street Bob mindre ombyggnation
    Av CrazyVic i forum Medlemsbyggen!
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-12, 18:33
  4. Angående Softis
    Av xbones i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 14:27
  5. Stående träff onsdagar
    Av islandstyle i forum Träffar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 23:29

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •