Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Ny hastighetsmätare fungerar inte :(

  1. #1

    Ny hastighetsmätare fungerar inte :(

    Hej, jag har köpt en ny kombinerad hastighetsmätare/varvräknare som jag skulle installera idag. Man ska börja med att koppla in den nya mätaren i diagnosuttaget under sadeln. När man sätter på tändningen kopierar den nya mätaren den gamla mätarens miltal. Allt funkade och den började räkna upp men stoppade sedan på 90%, provade några gånger men samma sak, den stannade på 90% och en röd lampa lös med fast sken. Är det nån annan här som har råkat ut för samma sak? Vet nån nåt bra ställe att ställa frågor på? Har köpt mätaren på Ebay från Amerikat och säljaren var en privatperson så därifrån tror jag inte jag får nån större hjälp tyvärr...


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer ImageUploadedByTapatalkHD1395530388.056327.jpg  

  2. #2
    Kan inget om det men kopierar den 90 % av din km körstäcka ? den kanske räknar i miles då blir det kanske så,,, bara spånar fritt

  3. #3
    Här har du en länk till instruktionen och där finns en förklaring om det inte går som det ska på sidan 5

    http://www.harley-davidson.com/en_US...ts/-J05306.pdf


    04-1o softail passar den till.

    kolla på Harleys sida du har kanske fått en mätare med bara MPH den finns med både MPH och Km. Titta efter en märkning med artikelnummret på den. 70900072A är en kombinerad Km/MPH
    Senast redigerat av Pulare den 2014-03-23 klockan 17:57.

  4. #4
    Hej, tack för manualen jag har en Fat Boy FLSTFI -04 och det ska ju funka till den? Kan det vara skillnad på EU-sålda hojar och hojar för amerikanska marknaden tro? Mätaren är ju både för mph och km, kör amerikaner med km också i vissa fall? Det enda som står i manualen för mitt problem att den inte blir klar med överföringen är "Gauge lost comunication to vehicle bus (electrical system) or gauge not compatible with vehicle (incorrect fit- ment or model year)."

    Det är den med både mph och km jag köpt artnr: 70900072A

    Törs man åka till en svensk HD-dealer och fråga fast man köpt på Ebay?

  5. #5
    Det kostar inger att fråga dom för du har ju köpt den av en privatperson på ebay. Det är ju bara harley handlarna som inte får sälja delar utanför USA.

  6. #6
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	123457.jpg 
Visningar:	55 
Storlek:	71,9 KB 
Id:	14436Tjena den jag har nr 70900071A och går med både KM och MPH... jag köpte min på HD och dom fixade till så den funkar..men vad jag kan se från din bild så är dom nog inte lika i tavlan..det tog ca tio minuter så va allt klart.

  7. #7
    Var inne på Probike i Täby idag, han i disken kunde inte hjälpa mig men jag fick telenr till en annan teknisk ansvarig. Får höra imorrn om han kan hjälpa till

    Harly2006, vad var det som gjordes i ditt fall?

  8. #8
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Tko Visa inlägg
    Var inne på Probike i Täby idag, han i disken kunde inte hjälpa mig men jag fick telenr till en annan teknisk ansvarig. Får höra imorrn om han kan hjälpa till

    Harly2006, vad var det som gjordes i ditt fall?
    Tja! Bara tankade över km till den nya samt fixade växel indekator och färg på ljuset samt tank,klocka.. men om du ser på bilden så är dom inte lika och jag köpte min på HD i Umeå..och så var det en kabel som man bytte som följde med.. men fukar inget för dig..

  9. #9
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Den med nr 72A på slutet är nog för MPH.http://www.harley-davidson.com/store...10-70900072--1

    Den jag har är endast KM med nr 71A på slutet http://www.harley-davidson.com/store...og-speedo-tach

  10. #10
    Är det inte så att de nya mätarna "gifter sig med cykeln" efter 50km användning. Har du en begn mätare så går den inte att använda på en annan cykel om det inte går omprogrammera, kanske någon vet, bra att veta.

  11. #11
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Tja! Det kan vara så.. och är den då tankad en gång så är den borta ..han får kolla med HD mek dom bör ju veta..

  12. #12
    Har luskat ut varför det inte funka nu, mätaren jag köpt har artikelnr 709000072 och de funkar bara ner till årsmodell 2008. Sen finns en nyare likadan som heter 709000072A och den funkar på alla med insprutning from årsmodell 2004.

    Shit påmfritt så jag får leta vidare, Harly2006 vad fick du ge för din mätare i Sverige? Om nån är intresserad av min så skicka PM!

  13. #13
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Tko Visa inlägg
    Har luskat ut varför det inte funka nu, mätaren jag köpt har artikelnr 709000072 och de funkar bara ner till årsmodell 2008. Sen finns en nyare likadan som heter 709000072A och den funkar på alla med insprutning from årsmodell 2004.

    Shit påmfritt så jag får leta vidare, Harly2006 vad fick du ge för din mätare i Sverige? Om nån är intresserad av min så skicka PM!
    Tja tror det var ca 4000:- på HD..

  14. #14
    Snygg var den i alla fall. Hade gärna haft en 70900071A till min Fat Bob.

Liknande ämnen

  1. Hastighetsmätare/tripp-mätare urkopplad, miltal?
    Av Man-Bobster-72 i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-11-22, 19:26
  2. Blinkers fungerar inte på höger sida
    Av snad i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 21:09
  3. Kopplingen fungerar inte efter vintern.
    Av Zed i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 01:23
  4. Hastighetsmätare
    Av Hunter-HD i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 15:12
  5. Hastighetsmätare
    Av oggy69 i forum Köpes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 23:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •