Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 102

Ämne: Nyinköpt!

  1. #21
    Racer va ju fan grym!

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Racer var fan snygg ju!!
    Just D!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Martin Lost Visa inlägg
    Racer va ju fan grym!
    DMD sparkar röv!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  3. #23
    Parts Europa fat book mycke godis där

    Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

  4. #24
    Parts Europe

    Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Om du gillar den hjälmen...

    http://www.digthelid.com/

    Inte billigt dock...$600-700 för en customlackad med ny "inredning", men fan vad fina!

    Eller kolla in DMD som har modellen Racer...

    http://www.dmdhelmet.it/index.php?ro...product_id=118
    Hur är din dmd hjälm i storleken. Tänker på om tabellen på deras hemsida stämmer bra med verkligheten.
    Tycker det kan variera så mycket mellan fabrikat på hjälmarna, mäter jag min skalle så är jag en medium men samtidigt var jag tvungen att ha large i min integral hjälm, så var jag på handelsboden idag och provade en öppen hjälm och då var det small som gällde för mig.

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Hur är din dmd hjälm i storleken. Tänker på om tabellen på deras hemsida stämmer bra med verkligheten.
    Tycker det kan variera så mycket mellan fabrikat på hjälmarna, mäter jag min skalle så är jag en medium men samtidigt var jag tvungen att ha large i min integral hjälm, så var jag på handelsboden idag och provade en öppen hjälm och då var det small som gällde för mig.
    Vad har du för mått på skallen? Jag kan mäta min egen under tiden och ge dig mått och storlek på krukan? Sen är ju hjälmarna olika i sig också, vissa hjälmar passar ovala skallar bättre och vissa passar runda huvuden bättre.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  7. #27
    Ok jag har 56,5cm och kör stl S.55cm. Dom är alltså aningen stora i storleken. Vill minnas att den satt riktigt tight när jag köpte den. Nu har den töjt sig lite och sitter helt perfekt. DMD har ju några av dom minsta skalen på marknaden, har för mig att upp till deras stl M1 så får man det lilla skalet (vilket man ju är ute efter) efter det är det "normal" skalstorlek.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Vad har du för mått på skallen? Jag kan mäta min egen under tiden och ge dig mått och storlek på krukan? Sen är ju hjälmarna olika i sig också, vissa hjälmar passar ovala skallar bättre och vissa passar runda huvuden bättre.
    Hittade jag ju inte måttbandet bara för det så det fick bli ett snöre och tummstock
    Jag är ca 57-58 enligt snöret 😄

    Jo det är klart formen på skallen spelar roll. Jag har mer runt än ovalt.

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Hittade jag ju inte måttbandet bara för det så det fick bli ett snöre och tummstock
    Jag är ca 57-58 enligt snöret 😄

    Jo det är klart formen på skallen spelar roll. Jag har mer runt än ovalt.
    Samma här rund och go

    Om du är mer åt 57-hållet än 58 så skulle jag satsa på stl M1 (56-57) för att få det lilla skalet. Det går ju alltid att byta om det skulle vara så att det är helt åt helvete. Tänk på att hjälmen kommer töja sig!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Samma här rund och go

    Om du är mer åt 57-hållet än 58 så skulle jag satsa på stl M1 (56-57) för att få det lilla skalet. Det går ju alltid att byta om det skulle vara så att det är helt åt helvete. Tänk på att hjälmen kommer töja sig!
    Perfekt då vet jag. Tack som fan för hjälpen

    Köpte du din direkt från www.dmdhelmet.it som du tipsade om en annan gång eller köpte du den från något annat ställe?

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Perfekt då vet jag. Tack som fan för hjälpen

    Köpte du din direkt från www.dmdhelmet.it som du tipsade om en annan gång eller köpte du den från något annat ställe?
    Ha ha inga problem!

    Köpte min på Vincents bike shop i Varberg.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Ha ha inga problem!

    Köpte min på Vincents bike shop i Varberg.
    Okej tack…

  13. #33
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Jag vill också vara med!
    Har inte precis byggt om min originalhoj, men jag köpte en styrstångsklocka på www.ovanligaklockor.se
    De var på mässan i Göteborg för ett tag sen.
    Ville ha nåt som ser vettigt ut och det tycker jag att denna gör.
    Fotokvaliteten är dessvärre inte så bra, bilden tagen med min CAT B15 mobil, och sämre kamera går nog inte att uppbringa.
    Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	Kloka.jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	89,3 KB 
Id:	14450

  14. #34
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Imorgon så är det 20% på Mekonomen så då tänkte jag köpa en CTEK MXS 5,0 som förhoppningsvis ska få fart på mitt batteri som laddar ur lite väl fort..
    Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	48 
Storlek:	81,3 KB 
Id:	14451
    Sportster 48! 👊

  15. #35
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Hur är din dmd hjälm i storleken. Tänker på om tabellen på deras hemsida stämmer bra med verkligheten.
    Tycker det kan variera så mycket mellan fabrikat på hjälmarna, mäter jag min skalle så är jag en medium men samtidigt var jag tvungen att ha large i min integral hjälm, så var jag på handelsboden idag och provade en öppen hjälm och då var det small som gällde för mig.
    Dom är stora i storlekarna. Beställde först M2 för den skulle jag ha enligt tabellen, men den var alldeles för stor. Så jag bytte till M1 (lilla skalet) sitter helt perfekt!!

  16. #36
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Dom är stora i storlekarna. Beställde först M2 för den skulle jag ha enligt tabellen, men den var alldeles för stor. Så jag bytte till M1 (lilla skalet) sitter helt perfekt!!
    Hmm okej,

    Vad har du för form på din skalle och vad har du för mått på huvudet?

  17. #37
    Mäter 57,5 runt skallen. Enligt tabellen ska man ha M2 till ett 58 cm hövve. Jag kunde få in 4 fingrar mellan panna o hjälm med M2. Beställde för övrigt från flyineagle.se Mkt bra service o snabb leverans. Kan tillägga att alla andra hjälmar jag haft/har så har jag str 58...

  18. #38
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Gillar både Racer och Rocket! Coola krukor.

    Förövrigt har jag köpt lite grejer till min andra kvinna (eller är hon min första?!)

    SB 2008. Min egen "flamma"!

  19. #39
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Mäter 57,5 runt skallen. Enligt tabellen ska man ha M2 till ett 58 cm hövve. Jag kunde få in 4 fingrar mellan panna o hjälm med M2. Beställde för övrigt från flyineagle.se Mkt bra service o snabb leverans. Kan tillägga att alla andra hjälmar jag haft/har så har jag str 58...
    Ja men då har du ju samma storlek som jag kom fram till att jag har när jag mätte mitt huvud med ett snöre och tummstock igår

    Tack för informationen den var till stor hjälp

  20. #40
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Ja men då har du ju samma storlek som jag kom fram till att jag har när jag mätte mitt huvud med ett snöre och tummstock igår

    Tack för informationen den var till stor hjälp
    Ha ha vad va det ja sa igår...du ska ha en M1

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Nyinköpt Fat Bob
    Av Steffe69 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-11-23, 15:03

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •