Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 102

Ämne: Nyinköpt!

  1. #61
    Jag skrev till Still Kicking Moto och fick ett snabbt svar om adressen. Förra veckan var jag i LA och beslöt mig för att åka dit och köpa en luftrenare då jag hade lite tid över en eftermiddag. Startade vid 14:30 och hade ca 40 min att åka. Efter 1 1/2 timmes åkande så sade GPSen att jag fortfarande hade drygt en halvtimme kvar!!!!

    Alltså, vi i Sverige kan vara glada att vi inte har trafiken de har där eller på vissa håll i Europa (Norra Italien, Holland, Tyskland, England .....). Då gav jag upp, jag ställde in GPSen på hotellet igen. Efter två timmars åkande utan att jag kommit fram till målet var jag åter på hotellet.

  2. #62
    Köpte nya stötdämpare från http://bike-revival.co.uk Jäkligt snabbt och smidigt gick det, betalade in pengarna och exakt en vecka senare hade jag ett par dämpare som var viktanpassade för mig mig och min hoj. Slängde på dom idag och jo då, trevligt värre! Gick upp till 350mm (13,8") så nu börjar man faktiskt få en fjädring som fungerar hyfsat där bak.

    Kan ju samtidigt passa på att gnälla av mig lite på NCCR också, kontaktade dom först då de säljer Hagon i Sverige men dom kunde inte erbjuda varken svarta eller slimmade fjädrar. Lite konstigt med tanke på att alla andra som säljer Hagon tycks erbjuda det. Så, då fick pengarna gå till England istället.

  3. #63
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2014
    Ort
    Munka-Ljungby
    Inlägg
    15
    Tackad: 0
    Jag köpte Wiseco 1200 sats till min 883 av http://foxrivercycle.com billigt och bra.

  4. #64
    Köpte precis 1 tums "risers" till min forty eight. Upptäckte att ett chubby (1 1/4") dragbarstyre inte går att montera då det tar i locken på gaffelbenen i originalutförande. Fattar inte varför de har utformat styrkronan på det viset...
    http://lonerindustries.com/1-inch-fo...ht-risers.html

    Ser även att de har en styrkrona som tillåter standardrisers, verkar vara slut för tillfället men tror att de tillverkar på efterfrågan.
    http://lonerindustries.com/forty-eight.html
    Senast redigerat av revolve den 2014-08-02 klockan 10:31.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  5. #65
    Jag petade dit ett dragbarstyre från bikeline, funka på en gång!
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  6. #66
    Men det var 1" eller hur? Mitt är också från Bikeline men är 1 1/4", med "fördelen" attm man kan dra in elkablarna i styret.

    Citat Ursprungligen postat av B-Twin Visa inlägg
    Jag petade dit ett dragbarstyre från bikeline, funka på en gång!
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  7. #67
    Ja det har du ju rätt i ja..
    My bad! Haha
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  8. #68
    Och nackdelen att jag behöver risers
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Men det var 1" eller hur? Mitt är också från Bikeline men är 1 1/4", med "fördelen" attm man kan dra in elkablarna i styret.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  9. #69
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Och nackdelen att jag behöver risers
    Köp 2" risers istället (loner) eller köp kronan från Joker Machine istället för Loner. Joker har överlägset bättre kvalitet på sina prylar!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  10. #70
    Blev 1" från loner, vill ha så lite rise som möjligt och det saknas bara ett par millimeter för att styret ska gå i.

    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Köp 2" risers istället (loner) eller köp kronan från Joker Machine istället för Loner. Joker har överlägset bättre kvalitet på sina prylar!
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  11. #71
    Fick hem denna från LaRosa Design igår, riktigt nöjd. Suverän kvalité med ordentligt tjockt läder. Snabb leverans med


  12. #72
    Citat Ursprungligen postat av Mattsson Visa inlägg
    Fick hem denna från LaRosa Design igår, riktigt nöjd. Suverän kvalité med ordentligt tjockt läder. Snabb leverans med

    Snygg!, jag har också handlat av La Rosa Design, en sadel med tillhörande konverterings kit, précis som du sager, riktigt bra kvalitet på grejjerna, snabb service.
    Fick fel konverteringskit i leveransen men mailade dem, fick en retur address och frakthandlingar att sätta på paketet och vips 5 dagar senare hade jag rätt kit hemma i lådan. Riktigt bra, rekomenderas varmt.

  13. #73
    Fick hem en hoj idag!

    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer IMG_6422.jpg  
    Senast redigerat av Noyah den 2014-08-31 klockan 02:12.

  14. #74
    Grattis och välkommen!

  15. #75
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    7
    Tackad: 1
    Var köpte du den? Funkade det bra att frakta?
    **johan

  16. #76
    Nice Noyah, grattis till en schysst hoj!

  17. #77
    Tack och bock!

    Northbike Umeå, osmidig affär som tog mycket energi tyvärr.
    Frakten gick fort, nästa gång vill jag nog hämta den själv eller att handlaren kör ut den. Posten...


  18. #78
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    7
    Tackad: 1
    OK, tack!
    Snygg hoj!
    **johan

  19. #79
    Noyah: Glöm inte att tråden är tänkt som konsumentupplysande, har northbike strulat hade det varit intressant att få veta mer!

  20. #80
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Känner en som köpte ny hoj av Northbike och det hade funkat hur bra som helst,dom kom med den nya
    och tog med sej den "gamla" tillbaka.
    Fuck cancer

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Nyinköpt Fat Bob
    Av Steffe69 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-11-23, 15:03

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •