Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 49

Ämne: Harley-Davidsons kvalitet och då främst Iron 883?

  1. #21
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Mata inte trollet mer Forty8. Det har vi gjort tillräckligt, haha
    Låt han sitta här med sin tråd som ingen kommer kommentera...
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Duke Visa inlägg


    Självklart får du besöka vilken tråd du vill men du verkar ju inte kunna hantera det jag skriver, därför som jag skrev att det är du som kan lämna tråden, om någon nu ska lämna den. Du verkar ju ta allt personligt, du ber mig att mer eller mindre dra åt helvete. Du går också till personligt påhopp och kallar mig pajas. Allt för att jag har en åsikt och för att jag väljer att lägga personer som ger andra märken öknamn på ignorelistan.

    Gör nu dig själv och alla andra här en tjänst och stick och brinn ditt äckliga lilla kioskmongo! Och lägg ner att skicka pm till mig (och andra) som detta nedan!
    Du är inte helt intelligent som skaffar dig ett nytt användarnamn och tror att ingen här fattar att det är du. Du är ju seriöst störd lillen! Finns nåt som kallas ip-nummer, kanske du skulle ta och lära dig vad det betyder!

    Och ja just det...du KAN dra åt helvete din pajas!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	67,1 KB 
Id:	14386


    [/COLOR][/QUOTE]

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Fonve Visa inlägg
    Mata inte trollet mer Forty8. Det har vi gjort tillräckligt, haha
    Låt han sitta här med sin tråd som ingen kommer kommentera...
    Ha ha nä det är väl lika bra! Han har ju inga vänner här i alla fall! Sicken jävla liten pajas

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  4. #24
    Nykomling
    Reg.datum
    Mar 2014
    Inlägg
    8
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Gör nu dig själv och alla andra här en tjänst och stick och brinn ditt äckliga lilla kioskmongo! Och lägg ner att skicka pm till mig (och andra) som detta nedan!
    Du är inte helt intelligent som skaffar dig ett nytt användarnamn och tror att ingen här fattar att det är du. Du är ju seriöst störd lillen! Finns nåt som kallas ip-nummer, kanske du skulle ta och lära dig vad det betyder!

    Och ja just det...du KAN dra åt helvete din pajas!
    Administratören kommer bevisa för dig och alla andra att det inte är jag som har skickat PM till dig. Han/hon bör ha mitt IP-nummer och jag har inget att dölja. Du verkar ju ha uppenbarliga problem som ber folk att dra åt helvete och säger att man är acklig etc. Förvånar mig inte om det är du eller Fonve som gjort detta i ett patetiskt försök att bli av med mig.
    När en person lider av en vanföreställning kallas det mentalsjukdom. När många personer lider av en vanföreställning kallas det religion.

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Allt är elstartens fel. Det är pga av den som en massa ömfotingar nu kan ge sig på att åka motorcykel.
    Brytarspetsar var också bra, de skiljde agnarna från vetet när de brände ihop.
    HA HA HA där satt du tummen på det....😂
    Det är aldrig för sent att ge upp

  6. #26
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av Cali_t Visa inlägg
    Min erfarenhet av Garantin är att den inte är mycket att hänga i julgranen. Min hoj pajade efter totalt 40mil. Verkstaden va inte särkilt behjälpliga o när jag äntligen fick ett svar från dom så va det bästa dom kunde komma med att reservdelen måste skickas från usa eftersom det är ett recall. Även om dom har delar hemma på hyllan och detta kunde ta 1-2 månader. Inte kul när man ägt hojen i 1 månad o det är mitt i sommaren. Men annars är jag nöjd med hojen.
    Såna ägg!
    Häng ut dem i kylan, de förtjänar inte bättre. Så sa de nog inte att de skulle uppföra sej, när du var spekulant.
    Jag blir så grå i sinnet när jag hör sånt där. Reptilhjärnan börjar genast att arbeta och jag får nåt krigiskt i tankarna.

  7. #27

    Harley-Davidsons kvalitet och då främst Iron 883?

    Att TS går in med sån stor skepsis och negativa tankar i ett eventuellt HD-köp gör att hojen för honom inte kommer upplevas på annat sätt.
    Han kommer alltid ha ont i magen när han ska ut och köra.
    Man vet aldrig vad man får här i livet
    Vill man ha är det bara att köpa och njuta, går den sönder går det att fixa.
    Om nu inte TS är ett troll såklart..


    Skickat från min mobil.
    Senast redigerat av Mattsson den 2014-03-21 klockan 07:16.

  8. #28

    Harley-Davidsons kvalitet och då främst Iron 883?



    En sån här är jag orolig..


    Skickat från min mobil.

  9. #29
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Hahaha.Det här var rolig läsning på morgonen.

  10. #30
    Men helt seriöst!? Lägg ner nu va!?


    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Men helt seriöst!? Lägg ner nu va!?

    Fan så patetiskt…

  12. #32
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Mogna grabbar. Jisses

    Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av Duke Visa inlägg


    En Nightster 2008 med V&H Sideshots och ett SE Pro Super Tuner Stage 1 EFI kit ger 70.2 hk och 69.8 nm på bakhjulet. Med en vikt på 254 kg ger det en Power To Weight Ratio på 0.125 hk.

    En Speed Triple med Arrow helsystem och mappning ger 119 hk och 69 nm på bakhjulet. Med en vikt på 214 kg ger det en Power To Weight Ratio på 0.252 hk.

    Så sanningen är något helt annan än den du beskriver. Det är HD:n som i detta fallet är en "tam eldriven ponny".

    Sanningen är att du missförstod mig helt. Jag talar inte om hur många hästkrafter respektive hoj har, jag talar om hur dom upplevs. Den eldrivna ponnyn var i detta fallet trajjan. Det är kanske så att motor, ram, fjädring, däck mm är så överlägsna på trajjan, men upplevelsen (för mig, nota bene) är just den jag beskrev ovan. Själlöst kanske man också skulle kunna uttrycka det? Jag finner helt enkelt större glädje i att glida runt på småvägar med min sporre än hans trajja, på bana misstänker jag att det hade varit omvänt.

    Jag vill gärna tro det bästa om folk och hoppas verkligen inte du är den samma person som skickat dessa avskyvärda PM till Forty8. Jag hoppas också att du har gott uppsåt med dina inlägg här, att du faktiskt är genuint intresserad av en HD. Jag ser inget fel i att ifrågasätta ett märkes kvalitet, det är ju konsumentens rätt och i förlängningen det som skapar bättre produkter och sållar bort dom sämre. Samtidigt så tycker jag man ska försöka se på sig själv utifrån andras ögon, och när du på så kort tid och så få inlägg lyckas få så mycket negativ respons så är det kanske dags att fundera på vad och hur du kan bemöta folk annorlunda.

    I all välmening.

  14. #34

    Köp en sporre såååå

  15. #35
    Har haft min HD i 4 år och gått klockrent hittills.( ta i trä)
    Endast en gång har jag blivit stående, och det var när jag åkte Triumph Sprint.
    En skarv på på kabeln till bränslepumpen hade ärgat.
    Jä... Kul en fredagseftermiddag kl 5 i hällregn
    Som tur kom en tjej på en HD och gav mig lift så jag kom till träffen, och hojjäveln fick jag ta på släp till Lingvalls motor för reparation( garanti).
    Mycket besvär för ett skitfel.
    HD köpte jag inte för driftsäkerheten utan för känslan, en känsla du aldrig får på japshoj, jag har haft flera så jag vet.

    - - - Uppdaterad - - -

  16. #36
    Jag har haft 2 stycka Harleys å jag tycker de har varit toppen. Den jag har nu älskar jag. Roligt tom att åka långsamt på en H-D. En go feeling å gött ljud. King of the road!

    en del har väl inget bättre än å störa å provocera på internet. tragiskt. själv håller jag på å göra en ny hage till mina getter samt en liten geta box inne i ladan.

    go helg alla! förutom till dem som skriver dumma saker å skickar läbbiga bilder. Jisses! dom kan gott ha en slätstruken helg

  17. #37
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Billesholm
    Inlägg
    41
    Tackad: 0

    Troligtvis trollpost, vilket jag anade redan vid 4 inlägg. Man söker sig inte mot ett märke som man redan är så avigt inställd till och sen försöker få folk att överbevisa en.
    När det gäller jämförelser på pappret så ligger nog HD nära botten eller tom på botten gällande prestanda och till viss mån kvalitet. Dock är endast siffror ALDRIG hela sanningen. Allting handlar om preferenser, hur man upplever saker och i vilken Community man vill tillhöra. Jag hade en Honda Blackbird en gång som var något av det bästa jag kört, men den var så bra att jag upplevde den som tråkig. Var hojen bra? Oh ja! Var den kul? Inte ett dugg för mig, iaf inte under 200km/h och över det så blir jag lite rädd
    Det finns många fler aspekter att ta hänsyn till, men jag orkar inte bre ut mig mer utan tar en whiskey till istället. Långledigt nu ju

  18. #38
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    go helg alla! förutom till dem som skriver dumma saker å skickar läbbiga bilder. Jisses! dom kan gott ha en slätstruken helg
    Kunde inte sagt det bättre själv. Trevlig helg.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

  19. #39
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Du får gärna berätta var du kan köpa en ny motor för den summan
    När det är dags för ny motor har pengarna förökat sig x antal gånger så jag köper nog två! Tufft och ha en på sparkstöttingen. Har aldrig försäkrat vare sig bil motorcykel snöskoter. Varför mata försäkringsbolag när man haaar pengar. Tips, köp TRELLEBORG, SKANSKA, HANDELSBANKEN. Du vet, att ha leksaker e inget för blackingar.
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  20. #40
    Nykomling
    Reg.datum
    Mar 2014
    Inlägg
    8
    Tackad: 0
    Har i dag provkört hojen och den var helt annorlunda mot det jag är van vid att köra. Trots en våtvikt på över ett kvarts ton så var den inte speciellt tung att köra eller att lägga ner när det blev lite kurvigt. Självklart gick det inte att lägga ner den som jag är van vid men mer än jag först trodde. Vibrerade en hel del också, speciellt vid vissa varv när man körde på landsväg. Stabil mid motorvägsfart var den men man såg inte vad som skedde i backspeglarna som vibrerade. Klonkade en hel del i växellådan gjorde den också när man växlade. Mullret var kalas och man fick blicker efter sig när man körde. Det är jag inte van vid så det kändes först lite konstig.

    Kommer jag köpa den? Ja, jag tror faktiskt det. Känns som det är rätt väg att gå även om jag är tveksam till kvalitén. Kanske får jag ett problemfyllt ägande men jag kan likaväl få ett problemfritt ägande. Gäller bara att våga ta chansen. Måste först bara se vad jag får för min nuvarande hoj. Man är ju inte gjord av pengar.

    Vill sedan bara avsluta med att säga att ni får som ni vill. Jag lämnar detta forum eftersom merparten av er verkar väldigt omogna eller har andra personliga problem som gör att ni måste ta ut på andra om man kommer med kritik. Ni påstår att jag är ett troll, att jag skickat PM mm när så inte är fallet. Jag får helt enkelt söka mig till ett annat HD-forum där man är välkommen.

    Tack till er som har svarat och haft en trevlig ton.
    När en person lider av en vanföreställning kallas det mentalsjukdom. När många personer lider av en vanföreställning kallas det religion.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Iron 883 hjälp!:)
    Av husfar i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-04-30, 17:13
  2. HJÄLP! Kvalitet/beteckning på ramrör
    Av westerstroming i forum Custom & Byggen
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 19:45
  3. Kvalitet DNA fälgar??
    Av Christer i forum Custom & Byggen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 21:04
  4. Iron med höga apor...
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 08:43
  5. Nyheter och imformation om den nya 2012 Harley Davidsons !!!
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 22:14

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •