Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Regga om 48 för passagerare

  1. #1

    Regga om 48 för passagerare

    Hej!
    Jag har en sportster 48 som jag tänkt regga om så att jag kan börja skjutsa också.
    Hur gör jag? Vart köper jag allt jag behöver? Måste jag besikta om den?

  2. #2
    köp fotpinnar och sadel. ut o kör! så gjorde jag!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av corbijn Visa inlägg
    köp fotpinnar och sadel. ut o kör! så gjorde jag!
    Ja det är ju det lättaste. Annars är det väl regbesiktning som gäller om jag inte missminner mig.
    Pinnar och sadel hittar du hos Harley eller på ebay.

  4. #4
    Kompisen köpte en crossbone och den var reggad för en passagerare. När han frågade säljaren om intyg för att regga den för två så sa han att det fixade dom åt honom gratis om han ville ha det. Men så sa han även att om hojen kom original men dyna och fotpinnar för att skjutsa så var det bara att köra för att lagen om det där var så luddig så man behövde inte regga om den.

    Men jag är ingen polis eller besiktningsman så jag garanterar inget.

  5. #5
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tjena! Min Crossbones är reggad för en enligt regbeviset.Har passagerarsadel o fotpinnar o frugan åker med mej men ska regga för två nu till våren. Intyg fick jag från NorthBike när jag köpte hojen där som ny. Regbesiktning krävs för att få det på pappret. Kan annars bli problen med försäkringen vid ev olycka. Och även om man blir stoppad och skjutsar med hojen soloreggad
    There are no problemsonly solutions

  6. #6
    Jag köpte också min på Northbike, men jag bad inte om något intyg då. Kan jag vända mej till dom nu tro? För jag vill att allt ska stämma osvosv för fuskar jag på något så kommer ju något att hända, såklart

  7. #7
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Ville91 Visa inlägg
    Jag köpte också min på Northbike, men jag bad inte om något intyg då. Kan jag vända mej till dom nu tro? För jag vill att allt ska stämma osvosv för fuskar jag på något så kommer ju något att hända, såklart
    Jag fick mitt intyg ett halvt år efter jag köpte hojen. Prata med Jörgen Hären så får du säkert intyget.
    There are no problemsonly solutions

  8. #8
    Vad dom sa till mig (på probike) när jag köpte hojen va att om jag i framtiden ville regga den för två så måste en reg besiktning göras. Detta innebär att hojen måste återställas till helt original då den är helfordonsgodkänd. Har dock inte varit aktuellt för min del...

  9. #9
    Okej! Tack för alla svar.
    En reg besiktning är som en vanlig besiktning eller?
    Och finns det ingen annanstans att köpa sadel(Bönpall eller det kallas?) och fotpinnar än harleys original?

  10. #10
    När du besiktigar för passagerare så skiter dom i allt annat på hojen. Alltså dom kollar varken avgasvolym, vad du har för blinkers etc dom utför endast besiktningen för passagerardelen.

    Du kan köpa dina grejer var som helst. Google är din vän!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  11. #11
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Ville91 Visa inlägg
    Okej! Tack för alla svar.
    En reg besiktning är som en vanlig besiktning eller?
    Och finns det ingen annanstans att köpa sadel(Bönpall eller det kallas?) och fotpinnar än harleys original?
    Kolla Overdrive North tex. Eller JP Cycles i USA. Köper nästan allt från dom. Har oftast inte behövt betala moms o tullavgift ens
    There are no problemsonly solutions

  12. #12
    Jag har gjort precis det du fråga efter. Du ska ha ett ursprungsintyg från generalagenten/importören av Harley till Sverige. Jag ringde Probike Sthlm och de hänvisade mej till någon person där som skickade det. Det ska sedan vara Harley originaldelar för att den ska gå igenom. Original passagerarfotpinnar och original passagerarsadel med rem. Dessa beställde jag från Thunderbike.de, -30% mot här hemma. Besiktningsmannen tittar endast på att dessa delar är utförda på rätt sätt. Precis som du vill jag att allt skulle vara rätt, så man inte få något strul om situation uppstår Lycka till!

  13. #13
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Dubbelkolla regbeviset, min är köpt på northbike och den var reggad för två redan från början.
    Killen jag köpte hojen av hade missat det och därför aldrig köpt skjutsprylar.
    Jag köpte pinnar och en Biltwell HB sadel från lowbrow.
    Skönare, billigare och snyggare än hds sockerbit.. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	90,0 KB 
Id:	14342Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	50,4 KB 
Id:	14343Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	69 
Storlek:	100,1 KB 
Id:	14344

  14. #14
    Jättetack till alla som svarat! Får se om jag får tummen ur nu till våren då

Liknande ämnen

  1. Regga streetbob för två
    Av Hampe15 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-04-24, 17:59
  2. X-bones och passagerare.
    Av Pontus i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-02-15, 19:16
  3. byte framgaffel behöver man regga om ?
    Av zeb.lovehell i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 08:12
  4. Fotplattor till passagerare Road King Classic -10
    Av Troll i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-20, 07:50
  5. Montera Springer på Harleyn, regga om?
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 20:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •