|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
Bilder (9) | ||
Beskrivning (trim, moddar etc) |
Cash KIller Sportster 1250 Bobber 250 Fat ass Tassen har uppgraderat den med Hammer performence 1250 kit med högkompressionskolvar, Mikuni 42:a, N4 Andrew kammar , dynajet 2000 tändning och portat topparna. Bygget är gjort på en Harley Davidson Sportster Hugger 883 -94. Bakpartiet har Valen i Varberg byggt. Hela elstammen är utbytt och ersatt alla reläer med en Motogadget Unit. Springern är en DNA likaså frambroms, bak ISR bromsok. Bakfälg 18”x8,5” däck 250/40/18, fram fälg 18”x 3,5” däck 140/70/18. Ledblinkers bak är integrerat broms,blinkers och bak ljus från Kellerman. Digital hastighetsmätare från Motogadget. Styret är från Nash motocycles . Hållare för stödlager+framdrev från Bitter end choppers. 2” Avgassystem i rostfritt stål (egen design). Invändig gasvajerrulle …mm. Sista besiktningen hos SFRO är gjord i maj 2013 regbesikting +ordinarie besikting gjord i juni. |
Kommentarer | ||
Användare | Inlagd datum | Kommentarer |
2013-10-28 |
Har nu beställt Hammer performence 1250 kit med högkompressions kolvar, mikuni 42:a, N4 Andrew kam dynajet 2000 tändningsmodul. Sen bär det iväg till Tassen som ska porta topparna ![]() |
|
2011-12-06 |
Bilderna är gamla! Har kommit längre än så här. Nya bilder kommer snart, väntar fortfarande på lackeraren ![]() |
|
2011-12-07 |
Riktigt fet! |
|
2011-12-07 |
Najs. Stelben ÄR snyggast. |
|
2013-09-29 |
Bygget klart, tog lite tid men har haft aldrig någon brådska. Man slutar ju aldrig att "pynta" så det kommer säkert att ändras både på det ena och andra. Men i det stora hela är jag nöjd med mitt bygge och har bara kört ca 50 mil med den i sommar. Är verkligen förvånad, trodde den skulle vara mer stum än den är! Dämparen i sadeln gör ju sitt och sen bara 1 kg i bakdäcket gör att den blir mycket mjukare. |
|
2013-10-02 |
21" i fram så hade du fått 10, nu blev det bara 9 i betyg. snyggt! |