Logga in

Visa fullständig version : Stora gnälltråden...

Sidor : [1] 2 3

Sanniz
2012-11-12, 19:16
http://www.cherryfuck.se/wp-content/uploads/2012/06/578668_342617542458699_279332804_n.jpg

Tyckte vi kunde skaffa en offentlig gnälltråd...
Och de som inte vill läsa, kan sluta nu. ;)

http://global3.memecdn.com/this-is-how-the-fuck-you-look-like-when-you-whine-about-its-a-repost_gp_837347.jpg

Varsågod boys and girls.

xbones
2012-11-12, 19:30
thb;bra för man kan bara ge fan i o öppna den!

Niko
2012-11-12, 19:34
PTB59... W;

Lasse.S
2012-11-12, 20:03
nä det är inget bra alls att ha en sådan är tråd....nu kanske inte alla tar del av allt gnäll lol; lol;lol;

Niko
2012-11-12, 20:06
nä det är inget bra alls att ha en sådan är tråd....nu kanske inte alla tar del av allt gnäll lol; lol;lol;

Jodå... Nu vet vi ju var vi ska hitta dig. :p

Lasse.S
2012-11-12, 20:08
Va då har jag misslyckats ju ;) gör ju allt för att märkas :)

Jodå... Nu vet vi ju var vi ska hitta dig. :p

Alunda
2012-11-12, 20:10
PTB59... W;

thb;

hegtor
2012-11-12, 20:56
9594

Hvorfor i helvete blir bilder som jeg laddar upp ifrån min dator så jävla små?
Jag har ju ingen MINIdator..

Sanniz
2012-11-13, 17:53
Jag tycker att ni gnäller för dåligt. ;)

http://hannaofsweden.se/images/2010/computercrash-by-tndreamer_86132520.jpg

Nu gnäller jag på vädret...

http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/28118396.jpg

Bikebandit
2012-11-13, 19:12
Now that's a piss off!! folk som gnäller på vädret LM; ..

robbbull
2012-11-15, 19:34
9653

Bikebandit
2012-11-15, 20:24
Varför tar det så jävla lång tid att få min framhjulet fixat ????? rnt;

gronvit
2012-11-16, 08:45
Jag vill gnälla på alla kvinnor som är ute och kör bil. Bara för att man kör sakta betyder det inte att man kan köra rakt ut i rondeller, att man inte behöver lämna företräde, att man inte behöver titta över axeln innan man byter fil eller att man blir bättre på att köra bara för att man har stora solglasögon på sig.

Sen vill jag gnälla på landets placering, varför ska det vara så jävla svårt att ligga lite längre söderut, hört talas om varmare breddgrader Sverige?

Passar på att gnälla på alla gamla, varför ska ni stå där i kassan och undra vad kassörskan säger, det är alltid samma, hon säger summan du ska betala, precis som hon gjorde förra gången du handlade kattmat. Förbered dig, sätt i kortet, tryck in koden och klicka på gröna knappen när alla varor skannats in, är det svårt eller? Och whats up med lukten? Det finns dusch och tvättmaskin...

Slänger en skopa på media också, har ni inget vettigt att skriva om?

Det är många som gnäller på landets kriminella, och jag tänker inte vara sämre. Länge sedan ni hittade på något kul nu! Har ni gjort något innovativt med lite klass sedan helikopterrånet i Västberga? Hitta på något kul nu för fan.

Sen vill jag gnälla på SAS, oklar på varför, men de verkar helt dumma i huvudet.

Sen vill jag gnälla på allt jävla gnäll från landets bönder, sluta gnäll!

Jag, det var vad jag hade idag.

Niko
2012-11-16, 09:36
LM;
Jag vill gnälla på alla kvinnor som är ute och kör bil. Bara för att man kör sakta betyder det inte att man kan köra rakt ut i rondeller, att man inte behöver lämna företräde, att man inte behöver titta över axeln innan man byter fil eller att man blir bättre på att köra bara för att man har stora solglasögon på sig.

Sen vill jag gnälla på landets placering, varför ska det vara så jävla svårt att ligga lite längre söderut, hört talas om varmare breddgrader Sverige?

Passar på att gnälla på alla gamla, varför ska ni stå där i kassan och undra vad kassörskan säger, det är alltid samma, hon säger summan du ska betala, precis som hon gjorde förra gången du handlade kattmat. Förbered dig, sätt i kortet, tryck in koden och klicka på gröna knappen när alla varor skannats in, är det svårt eller? Och whats up med lukten? Det finns dusch och tvättmaskin...

Det är många som gnäller på landets kriminella, och jag tänker inte vara sämre. Länge sedan ni hittade på något kul nu! Har ni gjort något innovativt med lite klass sedan helikopterrånet i Västberga? Hitta på något kul nu för fan.

Sen vill jag gnälla på SAS, oklar på varför, men de verkar helt dumma i huvudet.

Vajtan
2012-11-16, 11:53

:D LM;

Machine head
2012-11-16, 14:14
Vill spöa skiten i ett företag som blåst mig på pengar. Köpte turbo till bilen av H.S TRADING som gick sönder på en gång. Reklamerade turbon och pengarna skulle komma sa han... Det är 2 månader sen... Rövhål

Mercakombi
2012-11-16, 14:44
Att vissa ska ha så förbannat svårt att fatta detta.....eller väntar dom på att hela jävla stolpen ska bli grön :(

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/406772_515125128511682_2085733033_n.jpg

Fritte
2012-11-16, 18:09
Nu får det fan vara nog! ag; Ont i hals jäveln i 3 veckor och med Cocillana varje natt. Hostar tills man kiknar.
Vaknar svettig och torr i käften. Nu skiter jag i det hela och tar en bläcka så kanske det går över, vem fan vet br;

xbones
2012-11-16, 18:27

Jag, det var vad jag hade idag.LM;lol;thb;+1!

Alunda
2012-11-16, 18:28
Det blir iallafall roligare att vara sjuk..... br;

xbones
2012-11-16, 18:32
Varför ska det alltid regna i Bergenre;? Är tbx i Bergen efter ett några dagar på Nordsjön o nog fan regnar det som vanligt!

Sanniz
2012-11-16, 18:33
Och jag gnäller på alla män, som inte inser att det finns två kön som kan köra minst lika illa...
Ser sådana dagligen när jag pendlar mellan hemmet och jobbet...

Värst är ändå de som spelar med andras fordon och liv... Beter sig illa och pekar finger, trots att det är de som bryter mot alla tänkbara regler samtidigt...

Vajtan
2012-11-16, 19:25
Varför ska det alltid regna i Bergenre;? Är tbx i Bergen efter ett några dagar på Nordsjön o nog fan regnar det som vanligt!

Bergen-Borås...same,same but different! :I:

Sanniz
2012-11-16, 19:30
Bergen-Borås...same,same but different! :I:

LM; +1

slycke
2012-11-16, 20:20
Fritte, honungsvatten för helvete, det vet väl alla...

DeaDSexY
2012-11-17, 00:15
Ja, jag får väl gnälla lite då på att jag inte åkte på close up-båten å såg behemoth... rnt;

gronvit
2012-11-17, 01:35
Att vissa ska ha så förbannat svårt att fatta detta.....eller väntar dom på att hela jävla stolpen ska bli grön :(

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/406772_515125128511682_2085733033_n.jpg

Åk inte upp till norrland, där måste det bli norrsken innan växeln åker i...

Adrenaline
2012-11-17, 03:55
Och jag måste säga att jag är förbannat lee på alla halvdanskar som ringer till mig och ber mig göra kurser jag inte vill göra.. Och alla satans säljare som vill att ja ska ändra mina försäkringar och internet, samt pension sparande dårar med sina bögiga jävla stockholms röster som ringer mig i ett för att förklara för mig att jag måste köpa någon jävla försäkring för kunna överleva när jag blir skitgammal.. Och nyhetsflödet med Zlatan och Sverigedemokraterna som varvas gång på gång. SAS, kungen, kriget i afganistan, vinter, och att jag bara har en öl kvar, är bögarnas fel...

RilleHD666
2012-11-17, 11:17
Nu ska jag gnälla och är jävligt trött på PK-media som inte vågar skriva i tidningen vad det är för idioter som står och sparkar på en bunden hund för att sedan gå över till att slå ner och sparka på en 90 årig kvinna som hade mod nog till att säga till idioterna att de skulle lägga av! Tittade i dansk media där det stod om tre arabiska män som slog ner en 13 årig flicka efter hon hade plingat med ringklockan på cyklen och ville förbi. Tycker att svensk media har en del att lära sej!

Lars Nilsson
2012-11-17, 12:10
Vill spöa skiten i ett företag som blåst mig på pengar. Köpte turbo till bilen av H.S TRADING som gick sönder på en gång. Reklamerade turbon och pengarna skulle komma sa han... Det är 2 månader sen... Rövhål

Örebro Turbo?
Det står :Skicka till vår mail: dokumentation@orebroturbo.se eller H.S Trading Box 1746 70117 Örebro.
http://orebroturbo.se/installation-turbo-info
Bra att veta isf.

Sanniz
2012-11-17, 12:40
Gnäller på att det är jobbhelg... Vilket innebär, att denna veckan ser man knappt maken ens i vaket tillstånd. :(

Sedan gnäller jag även på idiotin, som införs efter nyår i Göteborg... Det är kanske en sak, att betala för att åka in i ett område... Men även när man åker ut??? Plus att varför skall Bäckebol ingå i trängselskatten... Det ligger ju på Hisingen för bövelen! Jag köper inte argumenten tyvärr... Men tyvärr var det många göteborgare som röstade naivt i senaste valet. Själv röstade jag (fast jag röstar för "utanför Göteborgs egna område"... eftersom jag bor i en närliggande kommun.) redan då på att inte få vägtullar i Göteborg.

Sedan gnäller jag på dubbelmoralen i Sverige... Själv blir man rasist, om man kläcker ur sig vissa ord och synpunkter. Men åt andra hållet blir det aldrig några påhopp. Där är det uppenbarligen helt ok, att säga vad som helst. Och det utan att ens veta om ens egna bakgrund... (För i vissa statistiker, så räknas även jag som "invandrarunge", eftersom min morsa inte var svensk medborgare från start).
J-a fånigt det där med, att man inte ens skulle få säga negerboll... De säger ju finska pinnar, utan att finnarna bubblar av ilska och skriker ordet rasist!

- - - Uppdaterad - - -

Jag passar även på att gnälla över, avsaknaden av kul affärer för motorcykeltillbehör... Speciellt som ACE försvann för ett bra tag sedan nu...
Saknar tiden, man kunde svänga in, kolla läget, tjata lite om allt möjligt och ev t o m få hjälp med vissa beställningar till hojen.
Nog för att Nostalgia har en hel del... Men killen som har det, är inte speciellt servicemässig irl i alla fall. Inte om man är tjej i alla fall. Och inga bra öppettider heller. :(

hasse diesel
2012-11-17, 12:56
Tjja lägger man en by där kalla nordsjön möter varma golfströmmen får man nog skylla sig själv,Norrmän LM;

Lars Nilsson
2012-11-17, 12:56
Jag vill gnälla på:
Politiker, Poliser, Pedofiler, Våldtäktsmän
Aftonbladet och Expressen
Vajerräcke
Bensinpriset
Skitvädret
Folk som inte respekterar andra, och andras saker(tjuvar).
Rödljus
Raka vägar
Löner som inte räcker till det man vill köpa och göra
Gnälliga personer... ooops

NickeR
2012-11-17, 14:12
Sanniz!!! Ge faan i att snacka om "Finska pinnar" LM;

Sanniz
2012-11-17, 14:14
Sanniz!!! Ge faan i att snacka om "Finska pinnar" LM;

LM;

Inte då... Maken är en "halv sådan"...
Morsan är från Uleåborg... Och farmor var delvis från Rovaniemi och med samiskt finneblod i sig. ;)

Mer finska pinnar! *s*

Och svenskarna vet oftast inte vad riktig bastu är heller...
Den skall vara vedeldad!!!
Och så gnäller jag på att jag saknar smaken av mustikka pirakka. :D

NickeR
2012-11-17, 14:19
Okej Sanniz....du är ju en i gänget!! Perkele :D

Sanniz
2012-11-17, 14:23
Okej Sanniz....du är ju en i gänget!! Perkele :D

Vet vad morfar sagt om han hört ordet perkele... :D
Men så är jag ju "svensk" (kan inte mycket finska...)... Men jag minns allt vad han skrek efter jobbiga ungar, när vi hälsade på...

Typ... "Håll käft och gå och lägg er"... Men på finska.

Kan dock gnälla på, att jag fick finska Maria, dvs Marja som ett av mina mellannamn...

- - - Uppdaterad - - -

Gnäller även på de som inte kan läsa innantill...

Jag heter INTE Susanne... utan Susanna!!!!

Noyen
2012-11-17, 14:28
Sedan gnäller jag på dubbelmoralen i Sverige... Själv blir man rasist, om man kläcker ur sig vissa ord och synpunkter. Men åt andra hållet blir det aldrig några påhopp. Där är det uppenbarligen helt ok, att säga vad som helst. Och det utan att ens veta om ens egna bakgrund... (För i vissa statistiker, så räknas även jag som "invandrarunge", eftersom min morsa inte var svensk medborgare från start).
J-a fånigt det där med, att man inte ens skulle få säga negerboll... De säger ju finska pinnar, utan att finnarna bubblar av ilska och skriker ordet rasist

Ja håller med dej,de e ett jävla rövslickande för invandrare.Undrar hur många jobb regeringen ska fixa då det forsar in folk från utlandet.De räcker ju inte ens till de som bor här.
Sen detta med slöjor,turbaner och burka,vill de bo här kan de slänga den skiten och anpassa sej till våran kultur,samma med moske byggnaderna,riv ner rubbet.
En niggerboll är en niggerboll,och så heter det i våran kultur.Passar inte det så åk hem för helvete och stanna där.

xbones
2012-11-17, 14:32
Vet vad morfar sagt om han hört ordet perkele... :D
Men så är jag ju "svensk" (kan inte mycket finska...)... Men jag minns allt vad han skrek efter jobbiga ungar, när vi hälsade på...

Typ... "Håll käft och gå och lägg er"... Men på finska.

Kan dock gnälla på, att jag fick finska Maria, dvs Marja som ett av mina mellannamn...

- - - Uppdaterad - - -

Gnäller även på de som inte kan läsa innantill...

Jag heter INTE Susanne... utan Susanna!!!! O piirakka stavas som ovan med två iLM;

Sanniz
2012-11-17, 14:35
O piirakka stavas som ovan med två iLM;

Kan skylla på morsan... Hon tyckte det var bättre vi lärde oss svenska ordentligt...
Annars hade man väl blivit som ungarna, som bodde i Svaneholm (där föräldrarna jobbade på Viskafors gummifabrik, dvs gamla Firestone)... Inte bra på något språk alls! ;)

- - - Uppdaterad - - -

Ja håller med dej,de e ett jävla rövslickande för invandrare.Undrar hur många jobb regeringen ska fixa då det forsar in folk från utlandet.De räcker ju inte ens till de som bor här.
Sen detta med slöjor,turbaner och burka,vill de bo här kan de slänga den skiten och anpassa sej till våran kultur,samma med moske byggnaderna,riv ner rubbet.
En niggerboll är en niggerboll,och så heter det i våran kultur.Passar inte det så åk hem för helvete och stanna där.

Tycker också det går för långt mellan varven... För vi borde ju först klara av våra "egna" på hemmaplan med...
Och åker man utomlands själv, har det alltid hetat att man skall anpassa sig och ta seden dit man kommer.

jossi
2012-11-17, 17:43
Fan också käringa har inte ställt in öl på kylning

Fritte
2012-11-17, 17:53
Jossi! Säg åt henna att lägga dom i frysen ett tag i stället så blir dom kallare fortare lol; Sen kan du br;

Sanniz
2012-11-18, 06:22
Gnäller på att jag snart måste åka mot jobbet. :(
Speciellt som vårt avtal är rena skiten och det inte är värt att offra en söndag egentligen...
Men man får väl vara glad, att man har ett fast jobb åtminstone.

Gnäller på Lotto, som aldrig kan pricka in makens och mina siffror, så vi kan åtminstone "vinna lagom för att få en andepaus i livet"...
Det är lite mycket nu...

Gnäller även på att jag inte får hångla så mycket som jag velat... Lite svårt när enda gemensamma tiden allt som oftast är under sömnen. :(

Sanniz
2012-11-19, 11:22
Gnäller på att man allt som oftast numera låter som en gnällig vuxen... Med allt som följer vuxenlivet (åtminstone det man räknar in i den mer negativa aspekten av det hela).

http://d2tq98mqfjyz2l.cloudfront.net/image_cache/1334246485925301.jpg

Sanniz
2012-11-19, 14:18
Gnäller även på vintertid.. och allt som följer i dess spår. Tack och lov, så dröjer snön än (även om de faktiskt snöade för ett tag sedan vid mitt jobb utanför Borås)...
På fredag åker i alla fall vintersulor på bilen, så man blir ju en hel del fattigare då (eftersom jag måste köpa två nya däck också)... Speciellt surt är det, att man måste byta på verkstad, eftersom Skodan är på tok för låg för garagedomkraften också. :(
Men vad gör man inte för att halka omkring lite säkrare? Det är ändå lite gamble periodvis att ta sig både upp och ner för backen hemma.

Noyen
2012-11-19, 16:12
Speciellt surt är det, att man måste byta på verkstad, eftersom Skodan är på tok för låg för garagedomkraften också. :(

Vete tusan om jag hört detta nån gång faktiskt,i värsta fall funkar inte original "domkraft" om det det finns ? Det brukar ju finnas markeringar på
trösklarna var man kan lyfta på nyare bilar om man inte kan komma åt under.

xbones
2012-11-19, 16:28
Det går att använda garagedomkraft om man lyfter lite i skärmarna:D

- - - Uppdaterad - - -

Faaaan vad det har regnat o blåst här utanför Bergen o skiten fortsätterre;!

Noyen
2012-11-19, 17:05
Det går att använda garagedomkraft om man lyfter lite i skärmarna:D

:D Eller som en del usa bilar som man lyfter i stötfångaren,en del grejer var bättre förr ;)

Vajtan
2012-11-19, 17:13
Speciellt surt är det, att man måste byta på verkstad, eftersom Skodan är på tok för låg för garagedomkraften också. :(

Kör upp med framhjulen på 2 stycken 2"4 , så får du in garagedomkraften under! Sen ställer du ner bilen på samma plankor när du bytt, så får du loss densamma oxå! thb;

PS. Jävla fan ... oxå...

xbones
2012-11-19, 17:20
:D Eller som en del usa bilar som man lyfter i stötfångaren,en del grejer var bättre förr ;) Heheh,precis! Nya bilar går ju nätt o jämt lyfta i skärmarna o stötfångarna ska vi inte tala om.Lyfter man där så får man ju hela plastfronten i näven:D

Sanniz
2012-11-19, 18:43
Sist fick vi gräva ner domkraften... Då stod vi på grus, som tur var, vid punktering. Finns inte ens med reservhjul, utan bara luft på burk och en minikompressor...
Vet inte om det är så bra att köra upp den alls... Är marigt redan vid större hål och mer idiotiska luftbulor. Maken såg inte ens något om andra alternativ. Den är ju lågare än normalt pga miljöanpassning.
Och så måste jag ändå kränga på två nya däck denna gång.

Killar... Jag är inte helt naiv när det kommer till däckbyte... ;)

Vajtan
2012-11-19, 18:46
Sist fick vi gräva ner domkraften... Då stod vi på grus, som tur var, vid punktering. Finns inte ens med reservhjul, utan bara luft på burk och en minikompressor...
Vet inte om det är så bra att köra upp den alls... Är marigt redan vid större hål och mer idiotiska luftbulor. Maken såg inte ens något om andra alternativ. Den är ju lågare än normalt pga miljöanpassning.
Och så måste jag ändå kränga på två nya däck denna gång.

Killar... Jag är inte helt naiv när det kommer till däckbyte... ;)

Kör oxå miljöbil=låg...kör alltid upp på 2 liggande plankbitar när jag byter till vinter/sommarhjul....vid punka funkar originaldomkraften eftersom den är av sax-modell....

Fritte
2012-11-19, 19:36
Ja! skiten värkar inte gå över. Snart får man väl gå till vådcentralen och få ett utlåtande eller något lyckopiller.

Fritte: Cocillana är skönt och relaxande:p....men förstår vad du menar. Hade samma skit själv i en dryg månad.

Sanniz
2012-11-20, 01:22
Kör oxå miljöbil=låg...kör alltid upp på 2 liggande plankbitar när jag byter till vinter/sommarhjul....vid punka funkar originaldomkraften eftersom den är av sax-modell....

Om jag säger som sådant... Finns inte ens en "original domkraft" med den bilen... Man skall nog inte få punka med den iaf...
Bara punkaspray och en miniluftkompressor fanns med til det bilalternativet.
Vi funderade dock på ett tag, att köpa något sådant som du nämnde på t ex skroten... Men det föll i glömska.

Kanske skiljer det mellan miljöbil och miljöbil också.

xbones
2012-11-20, 17:27
Faaaan också! idag har jag inget att gnälla om!

ViLa
2012-11-20, 18:16
Så jävla trött på folk som inte använder blinkis i trafiken...........

hasse diesel
2012-11-20, 19:53
Vad är detta för skittråd?*ban*................................... .................................................. ............LM;

zeb.lovehell
2012-11-20, 20:05
En flask 80% stroh rom gör susen.
Ja! skiten värkar inte gå över. Snart får man väl gå till vådcentralen och få ett utlåtande eller något lyckopiller.

Sanniz
2012-11-21, 12:03
Så jävla trött på folk som inte använder blinkis i trafiken...........

Trodde iofs inte att bro hann se, om de satte på några. ;)

- - - Uppdaterad - - -

Gnäller på den j-a polisbilen, som åkte samma väg ut från Göteborg mot Nödinge... (Som tur var tog den av vid Jordfallsbron till slut)...
Först åkte den inte i rätt hastighet... Sedan sänkte den på 90 sträckan vid Angeredsbron... Då ledsnade jag och körde om...'
Tro f*n att man sedan hade den bakom sig större delen av 45:an. :(
Och en massa idiotiska 70 sträckor kvar (trots att nästan in gen håller det mer, nu när vägen i princip är klar så långt)...
Trött som f*n efter jobbet... Och sedan behöva passa hastigheten med, för att en polis har tråkigt. :(
Såg ju redan på Marieholmsleden, att den tänkte börja bråka med en annan bil, som körde om den också (den åkte lika skumt där med)... Men den hade tur, fortsatte mot Angered, när polisen plötsligt bestämde sig för att dra mot Ale...

Sanniz
2012-11-21, 15:46
Gnäller på bilar som kastar sig ut utan förvarning i omkörningsfilen och sedan inte ens har fart nog...
Speciellt buss 100 på R40, som är expert på det och sedan segdrar i evigheter...

Adrenaline
2012-11-21, 17:13
Och sen var det alla jävla bussar i lokaltrafiken som har förkörsrätt vid rödljusen..

53/74
2012-11-21, 22:08
gamla jävla kärringar, raggare och fanskap. Och mopedister!

Bikebandit
2012-11-23, 17:17
Varför tar det så lång tid att reparera en jävla hjul rnt; ...Först anmäla det till försäkringsbolaget, då måste man vänta på att dem godkänna reparationer, då de måste skicka en kille att kontrollera det .. sedan beställa delar från Holland som inte får skickas till garaget som ska gör reparationer utan till Stockholm och sedan vänta på dem att skicka hjulet till garaget där min Hoj är och sedan vänta på honom att fixa det..what a f*cking joke !! Smash

Dragos
2012-11-23, 17:27
Orkar inte gnälla på nått :D tar mej en klar koskenkorva i stället thb;

NickeR
2012-11-23, 18:04
Dom jävla priserna på HD:s orginal delar o tillbehör fu:

Niko
2012-11-26, 13:54
Varför inte passa på att gnälla på snön. Vi bor ju i Sverige trots allt.

Nej... Jag gnäller hellre på falska profiler som försöker dölja annonser för sexsidor i ett seriöst forum. *ban*

admin
2012-11-26, 14:03
Nej... Jag gnäller hellre på falska profiler som försöker dölja annonser för sexsidor i ett seriöst forum. *ban*

Bannad... 4 life :). Bra att ni är vakna.

Bikebandit
2012-11-26, 18:01
jävla reklam överallt .. värre än Piccadilly Circus .. även i e-postmeddelanden. hur vet de vad jag letade efter på internet, Fu*k off North Face and the rest. Internet håller på att bli en marknadsplats mer än en informationskälla ! Det är mer ett spindelnät med automatiserad spioneri och spaning. Sedan finns det Reklam på tv där Reklam har mer tid mellan filmerna än filmen wtf? Dröjer inte länge och Big Brother vet allt du gör även från information från ditt VISA-kort...... Och telefonförsäljning..FUKING HELL MANNNNNNNNNN It never stops !!!!! rnt;

Fritte
2012-11-26, 18:35
Finska polisen som tog en 9 årings dator då hon hade råkat ladda ner sin favorit artists musik. Sen fick hennes pappa ett krav brev på 5000 och ett papper att skriva på om
tystnadsplikt. Fan vilket kap de gjorde. Nu kan den finska polisen känna sig stolta. Vad är det som händer i vårat sammhälle? Man blir så rnt;

Axman
2012-11-26, 18:46
Jävla idioter som dumpar löv och trädgårdsavfall utmed vägen hem till mig. En väg som jag för övrigt ser till att sköta med att lägga dit nytt grus, hålla efter träd osv så att det skall vara fint. Så kommer det idioter och dumpar säckar med löv så att det till och med ligger ute på vägen. Vart har vanlig respekt för andra tagit vägen numera? Och varför verkar folk hata diken? Fattar de inte att diket finns där av en anledning.

Blir en arg skylt ikväll och helgarbete med att forsla bort deras skit. :(

Niko
2012-11-26, 20:08
Bannad... 4 life :). Bra att ni är vakna.
thb;

Niko
2012-11-26, 20:19
Idag gnäller jag över MC-firmor. :(

Hur kan en 2011 Electra Glide Classic med SJUKT mycket utrustning som gått mindre än 800 mil vara mindre värd än en 2010 Street Glide som gått nästan 2,000 mil?
Vi snackar utrustning för 50-60,000:-, amerikanska priser!
Firman begär mera för Street Gliden än vad jag skulle få i inbyte för Electran.
Jag känner mig riktigt jävla rövknullad faktiskt, men det är ju så att dom ska ju leva dom med, och att ligga ute med 200,000:- i kapital i kanske ett halvår kostar ju det med.
Det är ju inte firman som rövknullat mig, utan det är ju faktiskt en hiskelig värdeminskning på nya hojar.

Ååååååååååååå! Jag saknar redan min Electra!
Min vackra, älskade motorcykel...
Jävlar vilken ångest jag har. :(

9768

Noyen
2012-11-27, 13:42
Kanske bättre att sälja extra utrustningen separat om du har original kvar.En del firmor vi snackat med skiter i om det sitter grejer för 50k
på hojen,de kollar marknadsvärdet på blocket bl.a och det styr priset.Så att kosta på sin hoj mkt deg och sälja kommer nog alltid att vara rena
förlusten.:(

Bikebandit
2012-11-27, 17:13
Idag gnäller jag över MC-firmor. :(

Hur kan en 2011 Electra Glide Classic med SJUKT mycket utrustning som gått mindre än 800 mil vara mindre värd än en 2010 Street Glide som gått nästan 2,000 mil?
Vi snackar utrustning för 50-60,000:-, amerikanska priser!
Firman begär mera för Street Gliden än vad jag skulle få i inbyte för Electran.
Jag känner mig riktigt jävla rövknullad faktiskt, men det är ju så att dom ska ju leva dom med, och att ligga ute med 200,000:- i kapital i kanske ett halvår kostar ju det med.
Det är ju inte firman som rövknullat mig, utan det är ju faktiskt en hiskelig värdeminskning på nya hojar.

Ååååååååååååå! Jag saknar redan min Electra!
Min vackra, älskade motorcykel...
Jävlar vilken ångest jag har. :(

9768

Your braver than me mate! I'd have never sold it st;

Bikebandit
2012-11-27, 17:20
Shit! Goddamn printers f*ked up now!!!! Do they make anything that lasts nowadays !??!!! rnt;

Niko
2012-11-27, 23:20
Kanske bättre att sälja extra utrustningen separat om du har original kvar.En del firmor vi snackat med skiter i om det sitter grejer för 50k
på hojen,de kollar marknadsvärdet på blocket bl.a och det styr priset.Så att kosta på sin hoj mkt deg och sälja kommer nog alltid att vara rena
förlusten.:(

Jo, visst är det så... :(
Men jag fick ändå rätt bra i inbyte i förhållande till vad listpriset är.
40,000:- mer än vad en MC-firma i samma stad bjöd, så jag är rätt nöjd ändå.
Egentligen skulle jag ha plockat av extrautrustningen och lagt grejorna på hyllan i garaget, för en ny Electra blir det en vacker dag. :)

- - - Uppdaterad - - -

Your braver than me mate! I'd have never sold it st;

Vad gör man inte för familjen? :)

gronvit
2012-11-28, 08:34
Jag skulle vilja gnälla på tiden, den går ryckigt och känns omodern. Nuförtiden finns det ju låsninsfria bormsar, farthållare och antispinn för att göra resan enklare. Varför har man inte applicerat det på tiden? Dåligt.

robbbull
2012-11-28, 08:46
re;I dag också;b;

Niko
2012-11-28, 09:15
Jag skulle vilja gnälla på tiden, den går ryckigt och känns omodern. Nuförtiden finns det ju låsninsfria bormsar, farthållare och antispinn för att göra resan enklare. Varför har man inte applicerat det på tiden? Dåligt.

Ja, en gaspedal på tiden skulle sitta fint. Så den inte gick så fort... :(

Adrenaline
2012-11-28, 16:32
Ja, en gaspedal på tiden skulle sitta fint. Så den inte gick så fort... :(

Du menar inte broms?

xbones
2012-11-28, 16:43
Jag skulle vilja gnälla på tiden, den går ryckigt och känns omodern. Nuförtiden finns det ju låsninsfria bormsar, farthållare och antispinn för att göra resan enklare. Varför har man inte applicerat det på tiden? Dåligt. En kraftig handbroms hade ju suttit bra:I:i denna åldern:D

robbbull
2012-11-28, 17:15
- - - Uppdaterad - - -

TAKE AWAY THE RIGHT TO SAY"FUCK"AND YOU TAKE AWAY THE RIGHT TO SAY"FUCK THE GOVERNMENT"wa;

hasse diesel
2012-11-28, 22:07
Revolutionak47
- - - Uppdaterad - - -

TAKE AWAY THE RIGHT TO SAY"FUCK"AND YOU TAKE AWAY THE RIGHT TO SAY"FUCK THE GOVERNMENT"wa;

Niko
2012-11-28, 22:35
- - - Uppdaterad - - -

Hell, yeah! thb;

- - - Uppdaterad - - -

Du menar inte broms?

Jo... Tänkte lite fel där.
Tänkte att om man hade en gas kunde man styra hastigheten efter behag.

Sanniz
2012-11-29, 10:22
..är fortfarande inte bra... fortfarande Sjuk...

Varför skall det kosta så mycket att vara sjuk? Man får ju inte direkt bonus på de dagar man är som mest på topp för heller. :(
Men nu hoppas jag läkarbesöket på Luciadagen kan ge mig lite svar på vägen... Så får jag veta vad som hänt med min hälsa det senaste året. Något är fel... Misstänker en sak, som redan drabbat 3 nära familjemedlemmar...

Noyen
2012-11-29, 13:07
En kraftig handbroms hade ju suttit bra:I:i denna åldern:D

Vi är kanske i samma ålder,man får försöka ha så roligt man kan ändå ;)

..är fortfarande inte bra... fortfarande Sjuk...

Varför skall det kosta så mycket att vara sjuk? Man får ju inte direkt bonus på de dagar man är som mest på topp för heller. :(
Men nu hoppas jag läkarbesöket på Luciadagen kan ge mig lite svar på vägen... Så får jag veta vad som hänt med min hälsa det senaste året. Något är fel... Misstänker en sak, som redan drabbat 3 nära familjemedlemmar...

Håller tummarna för att det inte är nåt allvarligt Sanniz.

Sanniz
2012-11-29, 13:59
Håller tummarna för att det inte är nåt allvarligt Sanniz.

Tack...

Niko
2012-11-29, 14:37
Misstänker en sak, som redan drabbat 3 nära familjemedlemmar...

Håller tummarna!

Sanniz
2012-11-30, 14:17
..så j-a trött på att pengar mest går till att överleva... tycker synd om maken...

Sedan gnäller jag på alla snåla jävlar, som tycker taxi resor är för dyra (OBS! Då snackar jag inte om s k friåkare med hutlösa priser redan i info rutan i bildörrfönstret)...
Taxibranschen går nu på knäna, om ens knappt de... Inom Göteborg har det inte vart så illa sedan världskrigstiderna... Fler och fler kursar. Fler och fler arbetstimmar går åt för att ens få in pengar...
Sedan finns det de som kan gnälla om en 50 lapp hit eller dit...
Ganska intressant att facket vill tvinga in minimilöner för anställda... Då gäller de att de kör in de pengarna på sitt pass med, för vilken åkare har råd att ge sådan lön om inte de kört in summan med?
Tycker verkligen synd om maken som sliter skit det senaste året... Och ändå inte får det knappt att ens gå runt. Buffra pengar är en omöjlighet.
Inte blir det bättre efter nyår då trängselskatten kommer. Visst, ett maxtak per dygn och bil... Men ändå en kostnad som de flesta kunder t o m kan bråka om när och om de höjer taxan...
Vissa kunder åker redan för billigt... Men de gör det för att de skall kunna behålla kunderna i denna numera snedvridna konkurrens.

Jag gnäller även på kommuner och statliga myndigheter som kör priserna i botten för åkarna... De får inte ens de pengar som krävs för att deras fordon skall gå plus minus noll... Sedan gnäller de på att vissa inte klarar av att upprätthålla kontrakten... Men man får faktiskt det man betalar för!

Och så gnäller jag på att jag fortfarande känner mig helt färdig.
Och på att det snöat lite...

xbones
2012-11-30, 15:08
Faaaan! Inget att gnälla om idag heller:(

jossi
2012-11-30, 15:18
Fan också vet inte vad jag skall äta till middag

Löfgren
2012-11-30, 18:33
Skiiiit också. Julbord med jobbet idag. Gratis käk o bärs är ju värdelöst ;)

Thomas13
2012-11-30, 20:57
E jävligt trött på världen som vi lever i.

xbones
2012-11-30, 22:30
E jävligt trött på världen som vi lever i. Nana lite så går det överthb;

Sanniz
2012-12-01, 10:45
..gnäller på kylan... fy bövelen, nu får man snart börja elda i brasan med. (Iofs är det mysfaktor också i mörkret).

...gnäller på att jag fortfarande känner mig matt och orkeslös, halvt som halvt yr med... Men man får väl ta till den där "sisun", som xbones sa... :D
Man har la inte både same- och finneblod i sig för inte. ;)

xbones
2012-12-01, 12:34
Hakkaa päällevic;Sanniz!

Niko
2012-12-01, 13:38
Idag gnäller jag för att jag har feber och är snuvig, men sambon tycker jag är fjantig. :(

Sanniz
2012-12-01, 13:46
Idag gnäller jag för att jag har feber och är snuvig, men sambon tycker jag är fjantig. :(

Krya på dig...
Och glöm inte..

"Ni kvinnor talar om att föda barn, men..." ;)

RilleHD666
2012-12-01, 18:30
Gnäller över vintern! En så satans tradig årstid. Kallt, snöar lätt just nu, kan inte åka hoj, idioter som kör i 50km/h så fort lampan om halkvarning tänds i bilen.

Adrenaline
2012-12-01, 18:51
Förbannat att Timrå fick in en 3-3 puck när det var bara 3 sekunder kvar av matchen. Och att dom dessutom vann på straffar sen.
Och att jag inte köpte mer öl idag då jag var och handla. Och va i helvete ska det vara så kallt och blåsa samtidigt för!!?

crank
2012-12-02, 10:03
sata satans helvete ja belv 100de inlägget vojvoj

PAINTERN
2012-12-02, 11:00
Till alla som känner sig lite gnälliga....9822 :D. Själv har jag inget att gnälla på förutom idioter i trafiken. Ha det gött och må väl. Och krya på er alla sjuklingar.

Sanniz
2012-12-02, 16:06
J-a kyla...

xbones
2012-12-02, 16:24
J-a kyla... Sanniz,du är väl finne o lite same! Ett par minus är ju bara svalkander0ck

Sanniz
2012-12-02, 16:30
Sanniz,du är väl finne o lite same! Ett par minus är ju bara svalkander0ck

Jo, kanske det... Men antar de flesta inte har köldastma. ;)
Inte så kul att antingen få astma, hostattacker eller t o m att börja kräkas av temperaturskillnader...

xbones
2012-12-02, 16:34
Jo, kanske det... Men antar de flesta inte har köldastma. ;)
Inte så kul att antingen få astma, hostattacker eller t o m att börja kräkas av temperaturskillnader...Ja,det var ju den biten:(

pidde
2012-12-02, 18:47
Och jag måste säga att jag är förbannat lee på alla halvdanskar som ringer till mig och ber mig göra kurser jag inte vill göra.. Och alla satans säljare som vill att ja ska ändra mina försäkringar och internet, samt pension sparande dårar med sina bögiga jävla stockholms röster som ringer mig i ett för att förklara för mig att jag måste köpa någon jävla försäkring för kunna överleva när jag blir skitgammal.. Och nyhetsflödet med Zlatan och Sverigedemokraterna som varvas gång på gång. SAS, kungen, kriget i afganistan, vinter, och att jag bara har en öl kvar, är bögarnas fel...

Är man halvdansk söder om Skellefteå?:D

Niko
2012-12-03, 09:50
Förbannat att Timrå fick in en 3-3 puck när det var bara 3 sekunder kvar av matchen. Och att dom dessutom vann på straffar sen.
Och att jag inte köpte mer öl idag då jag var och handla. Och va i helvete ska det vara så kallt och blåsa samtidigt för!!?

Hihihihihi! fu:

Sanniz
2012-12-03, 10:21
Nu har det vita eländet nått oss med. :(

http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20121203_100511.jpg

Får försöka orka med jobbet idag... Men var är krafterna?
Har känt mig risig i över en vecka nu... :(

Sanniz
2012-12-03, 10:51
Gnäller på de som inte anpassar sig till väglag och skiter i sina medtrafikanter.
Inte f*n vill jag bli inblandad i en olycka, enbart för att någon tror den är kung/drottning bakom ratten (oavsett år bakom ratten)...
Är det första riktiga halkan, så är ingen van... Alla är ringrostiga!
Konstigt att t o m vissa yrkesförare (t ex busslinje 100, som jag aldrig gillat att hamna efter) aldrig lär sig...
Eller är det bara personer från olika "arbetslöshetsprogram" som får sina yrkeskörkort numera???

Passande idag...

http://www.youtube.com/watch?v=fWf081m3Dxk

Vi som är lite äldre, lär ju känna igen det här klippet.

Sanniz
2012-12-04, 11:52
Damn vad det snöat efter halv två inatt... :(
Har inte skottat vägen till backen, men dock resten... Tog mig 1½ timme... :(
Känns inte ok i kroppen, när man inte är återställd.

Sedan gnäller jag på, att jag kom försent till jobbet igår också, med ca 20 minuter, trots att jag åkte mycket tidigare...
Skall skicka en saltad räkning till DSV Road (deras släp och långtradare som ställde till det på R40 igår)... *skojar lite cyniskt här, eftersom den ligger inom samma "företagsgrupp"*
Kunde väl vart en annan tradare... Måste man se bokstavskombinationen till det ställe man är på g till? Och vet att man blir försenad? (Jobbar dock på Solution)...

Stort ris till polisen som hanterade situationen så j-a korkat med... Man drar väl inte all motorvägstrafik över ett mot med stopplikt... Utan en polis som dirigerar fram trafiken, som tätnade hela tiden???
Det hade vart bättre med det, flutit bättre också, OM de dirigerat all trafik på motet den aktuell tid som det gällde tills motorvägen under motet (mot Borås) öppnades på nytt...
Nu hade all trafik från Hindås och Skene företräde och den trafik som var störst fick stoppas mer än nödvändigt.
Undrar just hur många som missade flyget p.g.a. stopp vid ett mot, som låg längre bort från Göteborg än just Flygplatsmotet...
J-a klantigt skött!!!

http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/manga-svara-trafikolyckor-i-vastsverige/

xbones
2012-12-04, 18:58
Termostaten på bilen har fastnat i öppet läge. Ringde auktoriserad återförsäljare igår men dom hade inga hemmafrv; Inga termostater till Chevy 350 på lagerhyllan??? Världen mest tillverkade motor! Alltså småblocks chevan överhuvudtaget.Men dom beställde igår och jag får den imorgon.

BambiGBG
2012-12-04, 23:21
Jag är så trött på Borås sjukhus akutmottagning nu ! Känns som vi bor här just nu ! Först bröt jag foten när jag krokade med hojen , sen så fick gubben gallstens anfall . Sen vurpade jag och hästen så båda två slog volter och hamnade på rygg i diket ! Hela kroppen känns som en ångvält kört över mig ! Nu sitter vi här igen med en gubbe som har gallstens anfall igen ! När ska det sluta ??? Min kropp slits sönder inifrån av värk och oro för min kyss !

Sanniz
2012-12-05, 01:28
Jag är så trött på Borås sjukhus akutmottagning nu ! Känns som vi bor här just nu ! Först bröt jag foten när jag krokade med hojen , sen så fick gubben gallstens anfall . Sen vurpade jag och hästen så båda två slog volter och hamnade på rygg i diket ! Hela kroppen känns som en ångvält kört över mig ! Nu sitter vi här igen med en gubbe som har gallstens anfall igen ! När ska det sluta ??? Min kropp slits sönder inifrån av värk och oro för min kyss !

Hoppas det går bra för din "kyss"...

Sanniz
2012-12-07, 01:34
Vem f*n sänkte temperaturen så drastiskt inatt???

http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20121207_011030.jpg

Sanniz
2012-12-09, 20:55
Gnäller på myndighets överförmynderi...
Varför skulle jag behöva kliva ur bilen (efter att visat körkort och blåst ok)? Tydligen vart det inte ens OK, att lämna en mc fest...
Och ganska intressant... Det var f*n mig mer snutar på plats (runt 20 stycken) där, hos Twin Skull Mc, än det vart hos någon av de klubbar de normalt terroriserar folk på... Och det på en klubb, som inte ens är fullpatchad.
Höll nästan på att få astma attack på kuppen... En snut tyckte hon var kul... Tyckte jag kunde sitta i bilen och tomgångsköra en minut... Som om det hade hjälpt!
Och det tog mig nästan en halv timme, att få tillbaks körkortet med...
Tur att det fanns en tjej på Hålliday´s barhäng, som hade med sig rätt typ av astmamedicin...

Konstigt att snutarna inte håller koll på andra fester med... T ex vissa kinkyfester... men visst, jag glömde, det finns poliser och f d poliser bland besökarna.

xbones
2012-12-09, 21:09
Skriv till PayBack om detta. Han Peter uppmuntrar folk att skriva om förföljelse o trakassering som snuten utövar!

Sanniz
2012-12-09, 21:32
Skriv till PayBack om detta. Han Peter uppmuntrar folk att skriva om förföljelse o trakassering som snuten utövar!

Får kika på det... Men jag måste säga, att det vart inte ens i proportion med vad som kan kallas ok.
För polismannen svarade bara så, på min fråga varför jag skulle kliva ur bilen;
"Du har vart på en mc fest"...
Och då svarade jag; Inte visste jag att det är kriminellt att besöka mc fester...
Och att de sedan med flit både "bitchade sig" och drog ut på allt i kylan... Nog borde det finnas mer vettiga saker att lägga statliga pengar på?
Och inte ville de svara på, om de gjorde likadant mot "vanliga krog- och festbesökare"...
Nej, numera behöver det inte ens finnas de element med på festen, som de normalt annars håller sig till.
Eller skall man säga till de goa grabbarna i Twin Skull att grattis, ni har blivit vuxna... För nu har ni också ett tjugotal poliser på plats under en vanlig privat fest...
Jag blir så irriterad.
Inte f*n tar det en halv timme för dom att söka information på mig i alla fall... För de lär inte hitta något direkt vettigt... Möjligvis notering om maken (f d klubb och nu blir det ju nya klubben givetvis) och mig som besökare på några andra mc fester...

xbones
2012-12-09, 22:19
Kan inte säga annat än: Jävla maktutövelse av Svinen!

Bikebandit
2012-12-09, 22:58
Tyvärr på grund av den aktivitet av 1% "ers tror jag de måla alla mc klubbar med samma pensel så att säga. Jag klandrar inte dem, särskilt polisen som var där, de var bara tillsagda att vara där från högre upp. Tror att de skulle ha snarare varit hemma i värmen än att stå ute i kylan och kontrollera alla som kom och gick. Tänk på det på ett annat sätt... åtminstone hade du livvakter ifall du hade ett inofficiellt besök :I:

xbones
2012-12-09, 23:22
Man kan väl se det så också:I: Men ska det då bli vanligt med polisbevakning av alla mcfesterwa;?Klart att ordern kommer från högre ort.Från samma som trycker på fastighetsägare o kommuner att inte hyra ut till mcklubbar tex.

Bikebandit
2012-12-10, 01:48
No 1%'ers no Sverigemodellen no Police no problem ..then everyone can get on with having a good time thb;

Bikebandit
2012-12-10, 02:00
Det fan snöar för mycket nu ... STOP !!!! Snow

Niko
2012-12-10, 04:29
Satans jävla värme!
28 grader i skuggan nu.
Har precis varit på beachen, sen en vända till poolen nedanför lägenheten.
Men nu är man lika jävla svettig igen. Tur att det finns AC i lägenheten.
Blir en Tuk tuk in till stan snart och shoppa lite, solglasögon, sololja, badtofflor och nya shorts står högt på önskelistan.
Saknar sambon något vansinnigt också... Bara skit och elände idag. Det är jävligt synd om mig. :(

Hur kallt är det, och hur mycket snö har vi hemma i Sverige nu, förresten? fu:

Mvh. Niko, Bang Chang Beach, Thailand.

Sanniz
2012-12-10, 04:46
No 1%'ers no Sverigemodellen no Police no problem ..then everyone can get on with having a good time thb;

Man kan inte skylla allt på 1%are... De har ju börjat tuffa till sig. Och den bevakningen gick långt över deras befogenheter. Nu har jag läst på vad som gäller enligt LP19 och paragraf 20a... De hade inte rätt till mer än kolla mig som förare. För övrigt endast om något kunde ge fängelsestraff, typ om de trott vi haft vapen i
bilen osv.
Inse, de är ute efter alla nu. Det är lätt att skylla på en s k grupp, men i slutändan enligt svenska lagar och regler, så kan man bara fälla enskild idivid. Dvs inte en hel grupp/klubb.
Tänk på, de kan lika gärna komma och terrorisera nästa HF fest också...
Skall man resonera som dig, kan snuten stå på vanliga krogar också... Tror du att alla där är helt lagliga och ostraffade med?

Sanniz
2012-12-10, 04:53
Tyvärr på grund av den aktivitet av 1% "ers tror jag de måla alla mc klubbar med samma pensel så att säga. Jag klandrar inte dem, särskilt polisen som var där, de var bara tillsagda att vara där från högre upp. Tror att de skulle ha snarare varit hemma i värmen än att stå ute i kylan och kontrollera alla som kom och gick. Tänk på det på ett annat sätt... åtminstone hade du livvakter ifall du hade ett inofficiellt besök :I:

Livvakter?
Det är skillnad på hövliga poliser och arroganta som bitchar sig. De som var på plats tillhörde kategori två... De brydde sig inte ens om, att jag började få astmaanfall i kylan... Då hade det blivit akuten, om det gårt helt fel.
Jag har blivit kollad förr av kategori ett... Då hade jag inga problem. Och då fanns även deras personliga måltavlor med på de festerna.
Denna gång fanns de inte ens på plats... Festen hade lika gärna kunnat vara en HF fest.

Bikebandit
2012-12-10, 19:39
Jag känner killar som hade en privat fest i Danmark och det var endast omkring nio eller tio av dem och de hade två polisbilar utanför huset hela tiden .. löjligt ja..but your missing the point..ask yourself Why ?

Niko har det trevligthttp://www.smiley-lol.com/smiley/mer/farniente.gif det är kallt här med massor av snö Snow

Sanniz
2012-12-10, 19:46
Jag känner killar som hade en privat fest i Danmark och det var endast omkring nio eller tio av dem och de hade två polisbilar utanför huset hela tiden .. löjligt ja..but your missing the point..ask yourself Why ?

Niko har det trevligthttp://www.smiley-lol.com/smiley/mer/farniente.gif det är kallt här med massor av snö Snow

Bikebandit... Missar du kanske "pointen" med svensk lagstiftning? Vi har inte amerikansk, som mer eller mindre går ut på att bevisa att man är oskyldig och/eller där det gäller att se upp så man inte blir fälld som medbrottsling (även om man bara var på plats men inte gjorde ett smack själv)...
Det är fortfarande ingen ursäkt, att trakassera folk utan grund. Och att enbart skylla på att det kan finnas brottslingar på plats...
Hm... Vågar du ens gå utanför din egna lya? Varje krog, varje arbetsplats, varje skola, varje del av vårt land har sina dolda och mörka sidor...
Men det är bättre att bättra på nästa års polisbudget med meningslösa trakasserier, än att faktiskt lösa brott och skydda folk på stan från de gäng som faktiskt gör t o m icke involverade (dvs helt oskyldiga) personer så illa så att de antingen dör av skador och/eller får men för livet. Och inte f*n jagar man fotbollshuliganer eller AFA heller på samma vis.

Min största point är;

Trakassera inte oskyldigt folk, inte ens för att försöka vända dom mot en viss gruppering. Plus att varje person är själva ansvariga för sina handlingar... Begår man straff får man stå sitt kast. Men finns det inget att gå på, så skall även myndighetsutövare backa.

För inte tusan har jag sett piketen storma moskéer och likvärdiga lokaler i sin jakt på "terrorister" eller "kriminella ungdomsgäng"...

Whiplash
2012-12-10, 22:37
Sanniz fotbollssupportrar behandlas likadant om inte ännu värre. Det är inte så kul att tex. bli bortkörd mitt i natten från en pub för att bli avsläppt några mil bort.

Sanniz
2012-12-11, 06:47
Whiplash...
Nja... Det är nog inte så ofta de råkar ut för det. Och då har de förmldligen uppträtt illa med. Lite skillnad på det och som nykter förare ändå behandlas som gangster fastän de inte har ett smack på en.
Och att även påpeka sin medicinska status, men de sket i det fastän de såg och hörde att det började gå illa för mig med där i natten.
Hade de nöjt sig med att man blåste och visade körkort hade det vart ok, plus varit artiga... Men de gick helt över sina befogenheter. Dock har jag pluggat på mer och kan t o m hänvisa till uttalande från höge befäl, om just den typen av förfarande.

Ett tillägg till det hela...
Blir du bortförd på natten av polisen och dumpad på ett öde fält utanför stan... Ja, då har du förmodligen vart stökig... Det är ett ganska vanligt förfarande, när de tar hand om ungdomar på stan. Ingen specifik behandling av en "fotbollssupporter" direkt.

Adrenaline
2012-12-11, 11:10
Whiplash...
Nja... Det är nog inte så ofta de råkar ut för det..

Så med andra ord har du ingen koll?

Sanniz
2012-12-11, 12:28
Så med andra ord har du ingen koll?

Jodå... Skrev ju att de inte råkar ut för det så ofta, om de nu inte gör något för att råka ut för polisen. Glöm ej, de skrev fotbollssupportrar. Jag nämnde fotbollshuliganer tidigare och det är stor skillnad.

RilleHD666
2012-12-13, 21:32
Ska börja gnälla på vintern nu. Snö nästan upp till knäna och imorse var det 20 minus! Nä bort med skiten och hoppa över till våren istället.

DeaDSexY
2012-12-13, 22:06
Min JÄVLA RYGG!!!

mangesuarnmc
2012-12-14, 07:11
Fan va kallt .

crazyswede
2012-12-14, 08:29
Satans jävla värme!
28 grader i skuggan nu.
Har precis varit på beachen, sen en vända till poolen nedanför lägenheten.
Men nu är man lika jävla svettig igen. Tur att det finns AC i lägenheten.
Blir en Tuk tuk in till stan snart och shoppa lite, solglasögon, sololja, badtofflor och nya shorts står högt på önskelistan.
Saknar sambon något vansinnigt också... Bara skit och elände idag. Det är jävligt synd om mig. :(

Hur kallt är det, och hur mycket snö har vi hemma i Sverige nu, förresten? fu:

Mvh. Niko, Bang Chang Beach, Thailand.

Linköping hade -20 i onsdax har jag för mig & jag hade +37 på mätarn igår torsdag eftermiddag i skuggan , fan är det så kallt där i Bang Chang Niko?? Då vill jag inte åka ner till beachen! haha :I:

ps. AC är för amatörer & gamla gubbar alt. kärringar! :D

ViLa
2012-12-14, 08:38
Så less på att skrapa bilen varje morgon :(

jossi
2012-12-14, 13:08
Jag gillar vintern , så länge det är snö och minusgrader så man slipper regn och slask

xbones
2012-12-14, 15:38
Jag gillar vintern , så länge det är snö och minusgrader så man slipper regn och slaskthb;det är ju så!Här på Vestlandet i Norge får man nog av regn o slask!

Sanniz
2012-12-14, 17:41
Jag avskyr vintern speciellt... Eftersom jag får ännu mer besvär med astma... Och svårt att klä mig rätt med, eftersom jag blir för känslig också för tryck från kläder. :(

- - - Uppdaterad - - -

Så less på att skrapa bilen varje morgon :(

Du får varmköra den eller koppla in kupévärmare. ;)

- - - Uppdaterad - - -

Gnäller på att det tog sådan tid innan maken tog sig till läkare och fick allergitabletter för sin köldallergi... Förhoppningsvis fungerar den receptbelagda medicinen snart...

Surar över att läkaren inte ringde mig idag, som han sa att han skulle göra, när jag var där igår på dagen...
Hoppas det beror på att de inte fått provsvaren ännu... Enda fördelen var att jag fick nya recept för astmamedicin... Nackdelen dock var att jag förmodligen har någon form av struma med... Men exakt vad och hur det påverkar mig vet man ej, förrän provsvar och så kommit...

xbones
2012-12-14, 18:01
Fan vad folk gnäller här innelol;LM;vc;

Sanniz
2012-12-14, 20:19
..ska man behöva se ut så här varje gång man vart med om provtagningar? Det är nog första gången de stack mig "mitt på armen"... Hon gav upp på de mer sedvanliga ställena... Och innan detta ställe, misslyckades hon med ett annat "stick".

9938

Sanniz
2012-12-14, 20:32
http://www.annalundh.se/images/2011/tomteverkstad_65775744_123864605_180590526.jpg

Gnäller på Disney, som fjantar sig med att klippa bort figurer från Tomteverkstan, som man ser på julafton...

http://www.expressen.se/noje/disney-klipper-i-kalle-ankas-jul/

http://www.youtube.com/watch?v=p3n_ophYzF4

xbones
2012-12-14, 20:40
Ja,har också åsikter om detta o grunden till detta men vi ska inte ta upp det i Forat för det hör inte hemma här!

Hagard
2012-12-14, 21:19
Vi ska inte heller diskutera pepparkaksgubbarna i luciatåget.

Sanniz
2012-12-14, 21:28
Vi ska inte heller diskutera pepparkaksgubbarna i luciatåget.

Har dom plockat bort dom oxå? ;)

http://4.bp.blogspot.com/_6GyziKvVlvA/SUOUbBge8lI/AAAAAAAAAAM/5j-szHdDagg/s320/Tre.jpg

xbones
2012-12-14, 21:58
Forumet är ju inte rätt plats o diskutera politik på? Det kan man göra på fjäääsboka tex. Välkommen till Jari Arosilta på fjäääset.

Sanniz
2012-12-14, 22:12
Forumet är ju inte rätt plats o diskutera politik på? Det kan man göra på fjäääsboka tex. Välkommen till Jari Arosilta på fjäääset.

Trodde inte julaftonstraditioner och luciatåg var politik... ;)

Men alltid finns det torra jävlar, som vill göra allt i livet mer trist än det borde behöva vara...

xbones
2012-12-14, 22:17
Trodde inte julaftonstraditioner och luciatåg var politik... ;)

Men alltid finns det torra jävlar, som vill göra allt i livet mer trist än det borde behöva vara...Nej,det är ju inte politik men anledningen till borttagningen av vissa element i dessa traditioner är ju fjäskpolitik!I Vihaan mutakuonojen dalttaamista!

Sanniz
2012-12-15, 11:09
Nej,det är ju inte politik men anledningen till borttagningen av vissa element i dessa traditioner är ju fjäskpolitik!I Vihaan mutakuonojen dalttaamista!

Man kan ju tycka att det är att gå för långt... Har någon ens refererat över eventuella dolda budskap? Inte jag i alla fall... Men jag vet att jag hade lärare inom bl a svenska litteratur, som var benägna att analysera sönder precis allt...
Trist när det blir så... Man kan ju undra, om effekten inte blir precis tvärtemot egentligen.
Likadant med skolavslutningar...
Får vi ha något heligt kvar i våra liv?

Nu gnäller jag på att jag måste ut och skotta. Tack och lov blev det inte så mycket som jag trott först (inte hemma i alla fall)... Men med plusgrader, lär det vara tyngre det som fallit trots allt.

http://www.youtube.com/watch?v=p2NnGbRuIw0

Sanniz
2012-12-15, 11:55
Nu har det börjat snöa igen... Denna gång stora flingor... :(
Ingen idé att skotta nu, då blir det ju minst dubbeljobb... Får väl avvakta ett tag.

http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20121215_115212.jpg

Så här lugnt vart det då jag vaknade tidigare...
Då hade man kunnat skotta efter en lugn frukost...

http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20121215_104123.jpg

Synd att fyrhjulingen inte är helt fixad ännu... Batteriet skall bytas och sedan skall plogbladet spännas fast.
Men innan dess är det traditionell handkraft och snöskyffel som gäller.

xbones
2012-12-15, 13:38
Vänta med skottningen till semestern Sannizlol;LM;

crazyswede
2012-12-15, 13:50
9939

vc;

NickeR
2012-12-15, 14:15
Jag orkar för faan inte gnälla mer......på allt snö och skottande rnt;

ViLa
2012-12-15, 14:51
Det är ju sjukt vad jag saknar min hoj............. :(

jossi
2012-12-15, 23:22
Kör bil ViLa det är roligt fu:

ViLa passa på putsa på hojen nu när den inte används LM;

Adrenaline
2012-12-16, 01:52
Har inte fått arslet ur vagnen och börjat plocka ihop min hoj än.
Och allt är matens, ölens och kvinnojaktens fel.

crazyswede
2012-12-16, 05:14
Har inte fått arslet ur vagnen och börjat plocka ihop min hoj än.
Och allt är matens, ölens och kvinnojaktens fel.

Sätt fart nu då för det lär inte bli lättare framåt hjul el. där efter! lol;

Niko
2012-12-16, 06:46
Linköping hade -20 i onsdax har jag för mig & jag hade +37 på mätarn igår torsdag eftermiddag i skuggan , fan är det så kallt där i Bang Chang Niko?? Då vill jag inte åka ner till beachen! haha :I:

ps. AC är för amatörer & gamla gubbar alt. kärringar! :D

Ja, den här "kylan" vi har här nere är lagom för mig. ;)

- - - Uppdaterad - - -

9939

vc;

LM;

- - - Uppdaterad - - -

..ska man behöva se ut så här varje gång man vart med om provtagningar? Det är nog första gången de stack mig "mitt på armen"... Hon gav upp på de mer sedvanliga ställena... Och innan detta ställe, misslyckades hon med ett annat "stick".

9938

Fan vad du gnäller över ditt stick då... Du har ju i alla fall FÅTT ett stick i pälsen, en annan har ju inte fått något på över en vecka... ;) LM;

crazyswede
2012-12-16, 06:53
Ja, den här "kylan" vi har här nere är lagom för mig.

Kan tänka mig det , längtar faktiskt efter beachen ja åxå , var ett tag sen nu men får väl ta en mini semester snart när alla turister har åkt hem & inspektera förödelsen! :D

Niko
2012-12-16, 07:30
Kan tänka mig det , längtar faktiskt efter beachen ja åxå , var ett tag sen nu men får väl ta en mini semester snart när alla turister har åkt hem & inspektera förödelsen! :D

Du får göra det! Inte mycket turister här i Ban Chang.
-Skynda dig ner hit så bjuder jag på en Singha. -Eller tolv... ;)

crazyswede
2012-12-16, 09:23
Du får göra det! Inte mycket turister här i Ban Chang.
-Skynda dig ner hit så bjuder jag på en Singha. -Eller tolv... ;)

*gnäll* Gillar inte Singha , jag är en "Chang Man" precis som en "Ass Man" öm man säger haha
Tack för erbjudandet men jag kan tyvärr inte kasta mig iväg då fru & barn står i dörrhålet & motar med kvasten! hehe Du vet hur det är , det ska köras & passas upp på dom titt som tätt! :p

Sanniz
2012-12-16, 10:54
Ja, den här "kylan" vi har här nere är lagom för mig. ;)

- - - Uppdaterad - - -

LM; Det sist tolkade har jag inte direkt fått heller, med tanke på att maken och jag går om varandra hela tiden för firmans överlevnad senaste månaderna... Resterande är han mer som en urvriden trasa än el "loverboy". tou;

LM;

- - - Uppdaterad - - -

Fan vad du gnäller över ditt stick då... Du har ju i alla fall FÅTT ett stick i pälsen, en annan har ju inte fått något på över en vecka... ;) LM;

Ett stick? Det där var försök 2... Som tur var övergav hon de sedvanliga ställena eftersom hon inte ens kunde känna venerna... Och det som blev blåmärke (är ännu blåare idag) höll på att gå åt pipan med... Hon grävde rätt bra med nålen... Vet många karlar som gnällt för mindre själva. ;)
Jag är en av få, som skickas hem från sjukhus med meningen;
"Vad du än gör, bli inte blodgivare"... Så för mig är provtagningen aldrig så trevlig... Mer pina. :cool:

Adrenaline
2012-12-16, 12:44
Jag skulle lätt ta ett par blåmärken bara jag slapp den här jävla snön...

Sanniz
2012-12-16, 12:57
Jag skulle lätt ta ett par blåmärken bara jag slapp den här jävla snön...

Masochist... tou;

Nu gnäller jag på att det är blidväder...
Vad är meningen med en massa minusgrader och snö, om allt blir slask och halkbana nästa dag? rnt;

crazyswede
2012-12-16, 13:48
Vad är meningen med en massa minusgrader och snö, om allt blir slask och halkbana nästa dag?

Är det vår i luften månne?! :I:

Fullsize
2012-12-16, 14:57
Kom precis hem från Phuket :cool: Där var det hyfsad sommar med +31 i vattnet thb; Hade gärna stannat en stund till...Slask är skit...

crazyswede
2012-12-16, 15:20
Kom precis hem från Phuket :cool: Där var det hyfsad sommar med +31 i vattnet thb; Hade gärna stannat en stund till...Slask är skit...

Stackars "jävel"! ;)

Nej en kopp tea nu , är ju kallt , rått & fuktigt om kvällarna på vintern här nere!

Sanniz
2012-12-16, 15:50
Är det vår i luften månne?! :I:

Nja, mer det sedvanlga slasket de få år vi inte får den så kallade vargavintern...

Adrenaline
2012-12-16, 16:53
kom just in efter skottat fram bilfen...

http://img.photobucket.com/albums/v224/Simpa/399284_10151191361112083_848931122_n_zps4d4eeaa2.j pg

xbones
2012-12-16, 17:00
Kom precis hem från Phuket :cool: Där var det hyfsad sommar med +31 i vattnet thb; Hade gärna stannat en stund till...Slask är skit... Välkommen till sköna Sverigevintern:D

Niko
2012-12-17, 15:44

Ska till Pattaya imorgon och stannar några dagar.
Är i Bang Chang nu. Saknar faktiskt Sverige. :(
Här i Thailand luktar det ju bajs precis överallt. pk;

Fullsize
2012-12-17, 15:57
Tack, Xbone...Sant med lukten, Niko men man kan leva med det med alla trevliga thailändare och värmen :-) wa;

crazyswede
2012-12-17, 17:22
Nja, mer det sedvanlga slasket de få år vi inte får den så kallade vargavintern...

Vet precis hur det var , sista vintern var det under -20 i flera mån. , längtar inte "hem" direkt!

Här i Thailand luktar det ju bajs precis överallt. pk;

Det är bara du som har näsan för nära mun lille vän! :D haha

Nej men du kan ju tänka dig värmen & så finns det oftast ingen vettig sop-hantering , i byn här bredvid tycker dom det är "alles för dyrt" ha någon som tömmer tunnan åt dom 2-3 ggr. i mån. & då snackar vi kanske 20-30:-SEK haha
I alla andra byar runt ikring har dom iaf. råd så det är dit jag släpar våra soppåsar alt. 7/11 för ska fan ha egen sopförbräning på tomten som dom flesta andra har , dessutom tror dom det går elda glas , plåtburkar osv. .. nu går det ju elda allting men vid "något" högre temperatur om man säger! :I:

Niko
2012-12-17, 17:27
Vet precis hur det var , sista vintern var det under -20 i flera mån. , längtar inte "hem" direkt!

Det är bara du som har näsan för nära mun lille vän! :D haha

Nej men du kan ju tänka dig värmen & så finns det oftast ingen vettig sop-hantering , i byn här bredvid tycker dom det är "alles för dyrt" ha någon som tömmer tunnan åt dom 2-3 ggr. i mån. & då snackar vi kanske 20-30:-SEK haha
I alla andra byar runt ikring har dom iaf. råd så det är dit jag släpar våra soppåsar alt. 7/11 för ska fan ha egen sopförbräning på tomten som dom flesta andra har , dessutom tror dom det går elda glas , plåtburkar osv. .. nu går det ju elda allting men vid "något" högre temperatur om man säger! :I:

Ja, just soptunnor är ta mig fan en bristvara i det här landet.
Är dom dumma i huvudet, eller var tror dom att man ska göra av papper, vattenflaskor, läskburkar och annat skit när man är ute på stan?
Inte en jävla soptunna någonstans! wa;
Inte undra på att det ser ut som det gör på vissa ställen här.

xbones
2012-12-17, 19:52
Här i Thailand luktar det ju bajs precis överallt. pk;Du saknar säkert nåt som finns hemma i Sverige o Njurunda mestthb;

Niko
2012-12-18, 04:18
Du saknar säkert nåt som finns hemma i Sverige o Njurunda mestthb;

:I: :D thb;

crazyswede
2012-12-18, 08:21
Ja, just soptunnor är ta mig fan en bristvara i det här landet.
Är dom dumma i huvudet, eller var tror dom att man ska göra av papper, vattenflaskor, läskburkar och annat skit när man är ute på stan?
Inte en jävla soptunna någonstans! wa;
Inte undra på att det ser ut som det gör på vissa ställen här.

Vad jag förstår så är det oftast en kostnads fråga & total brist på miljö medvetande (ska jag säga?) , det blir bättre med åren men som i tex. Pattis (dit du ska/är) har dom släppt ut skithus vattnet direkt ut i havet (stranden +100m.) i många år & inte bara där föresten , det är nog lite varstans skulle jag tro.

Första jag fick göra med "kärringen" när hon kom till Sverige var att lära henne inte slänga skräp hemma runt kåken , fan är ju vi som får ta reda på det förklarade jag .. när hon var inskolad blev det samma historia med hennes yngsta grabb & sen ytterligare ett par år senare när vi tog "hem" älsta sonen var det bara börja om igen! Nu var allt frid & fröjd & jag fick för mig vi skulle flytta ner hit allihopa ... ujujuj .. samma visa igen för här gör alla så , slänger skit omkring sig!

Har nu efter kåken är färdig lyckats få dom inte dumpa skit här hemma , vad dom gör i byn skiter ja i! fu:

Niko
2012-12-21, 08:16
Jag kan ärligt talat inte förstå vad som är så fantastiskt med Thailand. :(
Vädret? Maten? Människorna?

Visst är det varmt och behagligt, men i längden är det ganska tröttsamt med runt 30 graders värme, maten tröttnade jag på efter en vecka. Det känns som att gå på Kinarestaurang och äta dagens varje dag ungefär.
Och visst är människorna trevliga och hjälpsamma, om dom får "a little tip for me" för besväret.

Jag blev för fan anfallen av en jävla idiot utklädd till en stor trädocka på en teater bara för att jag gav honom för lite pengar efter att jag tagit kort på honom!
Först ställde han sig och drog i håret på mina armar(!), sen gick han efter mig och knuffade på mig och tiggde pengar på ett jävligt burdust sätt.

Och all denna jävla stank överallt... Smutsigt, slitet, nergånget, dålig standard...
Igår var vi på en FIN internationell restaurang i stora shoppingcentret i Pattaya innan vi åkte hem.
Man kan tycka att på en sådan restaurang, som ligger mitt i turist-smeten, så borde servitörerna kunna i alla fall grundläggande restaurang-engelska som t.ex. "fork", "knife", etc. -Men inte, då...

Det är en upplevelse att vara här, och det finns några guldkorn här och där, men dom är få.
Jag längtar efter den svenska kylan, för den kan man klä sig emot.
Jag längtar efter ren och frisk luft, för det finns inte här.
Jag längtar efter den svenska "otrevligheten", för den är ärlig. -Ingen som fjantar omkring och kallar en för "Mister Sir" för att dom kan vinna på det ekonomiskt.
Jag längtar efter ordning och reda, jämställdhet, normal levnadsstandard, och mycket annat.
Och jag längtar efter min Tina!!! :(

Jag vill åka hem...

- - - Uppdaterad - - -

Vad jag förstår så är det oftast en kostnads fråga & total brist på miljö medvetande (ska jag säga?) , det blir bättre med åren men som i tex. Pattis (dit du ska/är) har dom släppt ut skithus vattnet direkt ut i havet (stranden +100m.) i många år & inte bara där föresten , det är nog lite varstans skulle jag tro.

Första jag fick göra med "kärringen" när hon kom till Sverige var att lära henne inte slänga skräp hemma runt kåken , fan är ju vi som får ta reda på det förklarade jag .. när hon var inskolad blev det samma historia med hennes yngsta grabb & sen ytterligare ett par år senare när vi tog "hem" älsta sonen var det bara börja om igen! Nu var allt frid & fröjd & jag fick för mig vi skulle flytta ner hit allihopa ... ujujuj .. samma visa igen för här gör alla så , slänger skit omkring sig!

Har nu efter kåken är färdig lyckats få dom inte dumpa skit här hemma , vad dom gör i byn skiter ja i! fu:

Hahaha!
Jag förstår dig. Jag hade blivit vansinnig.
Nu när jag har varit här snart två veckor så undrar jag, -vad var det som fick dig att vilja flytta hit, när du hade hela din nya familj hemma i Sverige?
Som du förstår så har det här landet inte direkt imponerat på mig... ;)

Sanniz
2012-12-25, 06:09
Varför skall det först snöa en massa för att mindre än ett dygn senare bara vara en j-a massa slask och is?
Så onödigt... Därför gillar jag inte snö här nere.

Sanniz
2012-12-26, 11:10
Gnäller på alla snålisar, som inte ens ids vilja betala full taxitaxa (en dag av två på hela året)... Själva skall de ut och fira jul med släkt och vänner, men för att slippa köra så skall de ha taxi... Men då vill de inte betala full taxa heller (fastän de inom makens bolag bara tar det två gånger om året, julafton och nyårsafton) till de som "offrar sig" och faktiskt jobbar en sådan dag/natt.
Man blir så j-a trött på sådant folk.
Hörde alla de samtalen, eftersom mitt julfirande blev på en taxistation hela julafton med maken (han jobbade i växeln från 16-5)...

Hur tror de att folk skall överleva? Många åker ju redan för billigt egentligen ca 363 dagar om året med deras avtal...
Men skall man säga som så... Det är ju inte kunderna som kursar en efter en heller... Än.

crazyswede
2012-12-26, 17:47
Jag kan ärligt talat inte förstå vad som är så fantastiskt med Thailand.
Vädret? Maten? Människorna?

Visst är det varmt och behagligt, men i längden är det ganska tröttsamt med runt 30 graders värme, maten tröttnade jag på efter en vecka. Det känns som att gå på Kinarestaurang och äta dagens varje dag ungefär.
Och visst är människorna trevliga och hjälpsamma, om dom får "a little tip for me" för besväret.

Jag blev för fan anfallen av en jävla idiot utklädd till en stor trädocka på en teater bara för att jag gav honom för lite pengar efter att jag tagit kort på honom!
Först ställde han sig och drog i håret på mina armar(!), sen gick han efter mig och knuffade på mig och tiggde pengar på ett jävligt burdust sätt.

Och all denna jävla stank överallt... Smutsigt, slitet, nergånget, dålig standard...
Igår var vi på en FIN internationell restaurang i stora shoppingcentret i Pattaya innan vi åkte hem.
Man kan tycka att på en sådan restaurang, som ligger mitt i turist-smeten, så borde servitörerna kunna i alla fall grundläggande restaurang-engelska som t.ex. "fork", "knife", etc. -Men inte, då...

Det är en upplevelse att vara här, och det finns några guldkorn här och där, men dom är få.
Jag längtar efter den svenska kylan, för den kan man klä sig emot.
Jag längtar efter ren och frisk luft, för det finns inte här.
Jag längtar efter den svenska "otrevligheten", för den är ärlig. -Ingen som fjantar omkring och kallar en för "Mister Sir" för att dom kan vinna på det ekonomiskt.
Jag längtar efter ordning och reda, jämställdhet, normal levnadsstandard, och mycket annat.
Och jag längtar efter min Tina!!! :(

Jag vill åka hem...

- - - Uppdaterad - - -

Hahaha!
Jag förstår dig. Jag hade blivit vansinnig.
Nu när jag har varit här snart två veckor så undrar jag, -vad var det som fick dig att vilja flytta hit, när du hade hela din nya familj hemma i Sverige?
Som du förstår så har det här landet inte direkt imponerat på mig... ;)

Ja du NIKO , som nån sa till mig innan jag åkte ner första gången , endera kommer du älska Thailand el. så kommer du hata landet!
Nu kanske det va att ta i lite men jag torskade så klart & kom tebax år efter år , längre & längre perioder.

I dag kan man väl säga jag har blandade känslor för både landet , regimen & människorna men man måste förstå varför dom tex. klättrar på en pga. man gett dom pengar tex. , det skulle jag ju aldrig göra kan ja säga & vem f-n gör så i Sverige?! hehe Det finns mycket man måste lära sig här nere om folk , kulturen osv.
Min grabb (23 snart) var nere på sin jungfru resa för ett par år sen & stannad 3mån. , han var här själv med en polare i 2mån. innan vi träffades & säger i dag att det han kommer ihåg mest & längtar efter så är det livet i byn här & den tiden vi tillbringade hos frugans släkt i Bangkok.

Dom 2 mån. han hängde på Kho Chang & Kho Samui blev helt plötsligt tråkiga , samma film varje dag sa han , beachen , baren , samma folk & fejs över allt & jag håller med , det är ju djungeltripperna man kommer ihåg!

Du står mitt i turistfällan Niko , det är därför du är boring & inte har tillgång till frisk luft bla.! :D

Man ska veta hur fattigt , skitigt & eländigt det är hemma hos många av dom som nu försöker tjäna en slant på turismen , pengar som ska föda en hel hoper med folk. Efter Tsunamin 2004 (va?) var den största krisen efteråt uppe i djungelbyarna för deras inkomst från Patong Beach upphörde komma varje månad.

Det finns inget skyddsnät här som i Sverige , blir man utslagen så blir man ,det är inget mer med det , låter kallt men så är det tyvärr.
Det går inte att gå till Kvinnojouren för man fått spö som kärring el. gå till Socialen för gubben kastat ut en & man måste föda 2-3 ungar , en alkoliserad farsa + mormor typ ... så undrar folk hur tjejerna , & grabbarna med för den delen , kan prostituera sig?! Hum! När ett vanligt kneg ger 1000-1200:- SEK i mån.?!

Frugans mormor har pension , 700thb i mån. .. det är ungef. 120-130:- , det är vad jag handlar OST för var 14 dag ungef. hehe

Du undrar varför jag flyttade ner med frugan & ungarna igen efter alla redan kommit till Sverige , ja , samma där , med min pension på 12,000:- rent i mån. ungef. så fixar inte jag OSTEN bla. haha .. läste nånstans en "normal" Svensk familj med 2 vuxna & 2 barn hade ungef. en inkomst på 40,000:- rent i mån. , med min pension , 2 barnbidrag , flerbarns tillägg , frugans säsongsjobb (skitjobb så klart) så hade vi inte ens hälften av "en normal svensk familj". Skulle sen någon få för sig åka till Thailand hade det totalt kollapsat så medans påsen snörades ihop med skolgång & trytande kaptial började en "evil plan" smidas.

Det gick lixom inte att gå till Socialen i vårat läge heller , med pengar på banken , egen kåk , 15 usa bilar & 2 HD i garaget , då hade man fått omsatt det kapital man hade först & kommit & bett om hjälp senare , dumt tyckte jag & försökte i stället göra nåt bättre av situationen .. & nu så bor vi här i stället & jag har ungef. 10 thailänska månadslöner att vifta med i stället för en ½ svensk på hemma plan , bra va? :D

pls. see attachment!

http://forumbilder.se/images/3f262012541068fd3.jpg

paddington
2012-12-28, 00:56
Min morsa kommer också från Finland. Det jag vill gnälla på är dom som kommer hit för att få arbetsfri inkomst och dom som vill använda Sverige som bas för sina ligakrig och andra kriminella aktiviteter.

Niko
2012-12-28, 12:23
Ja du NIKO , som nån sa till mig innan jag åkte ner första gången , endera kommer du älska Thailand el. så kommer du hata landet!
Nu kanske det va att ta i lite men jag torskade så klart & kom tebax år efter år , längre & längre perioder.

I dag kan man väl säga jag har blandade känslor för både landet , regimen & människorna men man måste förstå varför dom tex. klättrar på en pga. man gett dom pengar tex. , det skulle jag ju aldrig göra kan ja säga & vem f-n gör så i Sverige?! hehe Det finns mycket man måste lära sig här nere om folk , kulturen osv.
Min grabb (23 snart) var nere på sin jungfru resa för ett par år sen & stannad 3mån. , han var här själv med en polare i 2mån. innan vi träffades & säger i dag att det han kommer ihåg mest & längtar efter så är det livet i byn här & den tiden vi tillbringade hos frugans släkt i Bangkok.

Dom 2 mån. han hängde på Kho Chang & Kho Samui blev helt plötsligt tråkiga , samma film varje dag sa han , beachen , baren , samma folk & fejs över allt & jag håller med , det är ju djungeltripperna man kommer ihåg!

Du står mitt i turistfällan Niko , det är därför du är boring & inte har tillgång till frisk luft bla.! :D

Man ska veta hur fattigt , skitigt & eländigt det är hemma hos många av dom som nu försöker tjäna en slant på turismen , pengar som ska föda en hel hoper med folk. Efter Tsunamin 2004 (va?) var den största krisen efteråt uppe i djungelbyarna för deras inkomst från Patong Beach upphörde komma varje månad.

Det finns inget skyddsnät här som i Sverige , blir man utslagen så blir man ,det är inget mer med det , låter kallt men så är det tyvärr.
Det går inte att gå till Kvinnojouren för man fått spö som kärring el. gå till Socialen för gubben kastat ut en & man måste föda 2-3 ungar , en alkoliserad farsa + mormor typ ... så undrar folk hur tjejerna , & grabbarna med för den delen , kan prostituera sig?! Hum! När ett vanligt kneg ger 1000-1200:- SEK i mån.?!

Frugans mormor har pension , 700thb i mån. .. det är ungef. 120-130:- , det är vad jag handlar OST för var 14 dag ungef. hehe

Du undrar varför jag flyttade ner med frugan & ungarna igen efter alla redan kommit till Sverige , ja , samma där , med min pension på 12,000:- rent i mån. ungef. så fixar inte jag OSTEN bla. haha .. läste nånstans en "normal" Svensk familj med 2 vuxna & 2 barn hade ungef. en inkomst på 40,000:- rent i mån. , med min pension , 2 barnbidrag , flerbarns tillägg , frugans säsongsjobb (skitjobb så klart) så hade vi inte ens hälften av "en normal svensk familj". Skulle sen någon få för sig åka till Thailand hade det totalt kollapsat så medans påsen snörades ihop med skolgång & trytande kaptial började en "evil plan" smidas.

Det gick lixom inte att gå till Socialen i vårat läge heller , med pengar på banken , egen kåk , 15 usa bilar & 2 HD i garaget , då hade man fått omsatt det kapital man hade först & kommit & bett om hjälp senare , dumt tyckte jag & försökte i stället göra nåt bättre av situationen .. & nu så bor vi här i stället & jag har ungef. 10 thailänska månadslöner att vifta med i stället för en ½ svensk på hemma plan , bra va? :D

pls. see attachment!

http://forumbilder.se/images/3f262012541068fd3.jpg

Jag börjar förstå mer och mer av det du beskriver.
Den senaste veckan har varit underbar, med flera dagar uppe i Kanchanaburi, utanför storstaden och inte alls mycket turister.
Människorna utanför Pattaya och Bangkok, (där vi är nu), är jävligt trevliga och bra mycket ärligare än storstadsmänniskorna.
Jag tyckte landsbygden i norra Thailand var helt underbar! Svalt klimat, trevligt folk, och mycket att se och göra.
Jag känner så väl igen det grabben din sa: "Samma film varje dag".
Så var det i Pattaya, på Koh Samet, och här i Bangkok.
Jag kommer definitivt att åka tillbaka. Men då med sambon, och så kommer vi att hålla oss i de norra delarna! :)
Som du säger så är ekonomin en stor börda för oss förtidspensionärer.
Jag får ut ungefär lika mycket som dig varje månad, och det ÄR svårt att leva i Sverige med en låg inkomst.
Hittar man en by där man trivs, och har folk man älskar runtomkring sig, och har ekonomiska resurser att bo bra, ja då kan jag absolut förstå att det går att få det bra här.
Men regimen, som du säger... Ja, herregud... "We love the king", jo pyttsan! För att dom åker i fängelse om dom säger något negativt om honom?
Nej, släng den där jävla Kung Gummiboll, eller vad fan han heter, i ett litet otätt plåtskjul med en soptipp på baksidan!

jossi
2012-12-28, 13:20
Tack crazyswede och niko intressant läsning om Thailand , hoppas väl komma dit någon gång thb;

crazyswede
2012-12-28, 13:30
Jag börjar förstå mer och mer av det du beskriver.
Den senaste veckan har varit underbar, med flera dagar uppe i Kanchanaburi, utanför storstaden och inte alls mycket turister.
Människorna utanför Pattaya och Bangkok, (där vi är nu), är jävligt trevliga och bra mycket ärligare än storstadsmänniskorna.
Jag tyckte landsbygden i norra Thailand var helt underbar! Svalt klimat, trevligt folk, och mycket att se och göra.
Jag känner så väl igen det grabben din sa: "Samma film varje dag".
Så var det i Pattaya, på Koh Samet, och här i Bangkok.
Jag kommer definitivt att åka tillbaka. Men då med sambon, och så kommer vi att hålla oss i de norra delarna! :)
Som du säger så är ekonomin en stor börda för oss förtidspensionärer.
Jag får ut ungefär lika mycket som dig varje månad, och det ÄR svårt att leva i Sverige med en låg inkomst.
Hittar man en by där man trivs, och har folk man älskar runtomkring sig, och har ekonomiska resurser att bo bra, ja då kan jag absolut förstå att det går att få det bra här.
Men regimen, som du säger... Ja, herregud... "We love the king", jo pyttsan! För att dom åker i fängelse om dom säger något negativt om honom?
Nej, släng den där jävla Kung Gummiboll, eller vad fan han heter, i ett litet otätt plåtskjul med en soptipp på baksidan!

Nu ska man nog ta det lite försiktig uttalanden om vad man "tycker om" Kungen & hans familj , det blir lås&boom kan jag säga & det är inget bull shit om man säger så. Var en Thai i USA som hade uttalat sig , när , var & hur har ja inget minne av men han kom hem hit på besök & det blev månader i buren & ja tror tom. dom lyckades få honom packa sig iväg till Staterna igen. Har läst om Tyskar & Amerikaner som på kanelen uttalat sig & vaknat i buren med en rättegång att se framimot & senare en deportation & sitt namn på svartalistan! Kul om man har hus , familj osv. här då!

Jaja What ever , mild diktatur var det en kompis som sa en gång & det kan nog stämma ibland! :)

Jag tycker det var kul du "fann" ditt Thailand till slut iaf. du lät så jäkla besviken bara för nån vecka sen! haha

- - - Uppdaterad - - -

Tack crazyswede och niko intressant läsning om Thailand , hoppas väl komma dit någon gång

Du kan få låna hårnät av mig då om du ska ut & åka hoj! haha :D

xbones
2012-12-28, 13:37
Min morsa kommer också från Finland. Det jag vill gnälla på är dom som kommer hit för att få arbetsfri inkomst och dom som vill använda Sverige som bas för sina ligakrig och andra kriminella aktiviteter. Håller med dejthb;

Sanniz
2013-01-09, 16:18
Jag verkligen avskyr min struma... Bara sedan Lucia har jag blivit sämre... Och fler och fler besvär ger det eländet med. Jag hade otur att mina värden var för bra enligt min läkare på VC (fast jag har inte fått siffrorna så jag kan kolla, om han tolkat rätt och OM han verkligen tagit alla de rätta proverna också)...
Fasar för den dag, jag eventuellt kanske inte kan andas mer under sömnen... Då är det liiite för långt till närmaste sjukhus, även om maken kan gasa när han vill (oavsett fordonstyp)....

Jag ger inget för vårdgaranti... 90 dagar är minst 60 för många.

hegtor
2013-01-09, 16:39
I dag er jeg faen meg drittlei av de som ikke vet forskjellen på Harleyforum og Helseforum..

Sanniz
2013-01-09, 16:47
I dag er jeg faen meg drittlei av de som ikke vet forskjellen på Harleyforum og Helseforum..

Gnäll, gnäll, gnäll... Vi är i en off topic tråd...

Liten information... Blir jag inte bättre, lär jag inte kunna köra min Harley heller, eftersom jag aldrig lär kunna spänna fast hjälmen eller klä mig tillräckligt varmt från brösthöjd och uppåt...
Så för mig är hälsan jävligt sammankopplad med Harleyåkandet.

Men du får gärna ta över mina hälsoproblem. Varsågod!

hegtor
2013-01-09, 16:53
Men du får gärna ta över mina hälsoproblem. Varsågod!

Takk.. så nu när du inte länger har nogon hälsoproblem så slipper vi att höra mer om dom.. vc;

Sanniz
2013-01-09, 17:26
Takk.. så nu när du inte länger har nogon hälsoproblem så slipper vi att höra mer om dom.. vc;

De lär inte försvinna utan en sådan här historia...

http://www.erbe-med.com/images/gefaessversiegelung/BiClamp150C_Struma.jpg

Och gillar du inte att läsa hälsognäll... Så läs inte!
Gnälltråden skapades för gnäll... Sedan spelar det ingen roll vad ämnet är, eftersom vi är off topic (dvs så länge det inte handlar om politik och/eller religion)...

hegtor
2013-01-09, 17:53
Vel,Sanniz det er vel ikke HELT sant at du bare gnäller om sjukdom i gnälltråden.. Så vidt jeg kan se så har du gnällt om det flere steder idag og rent generelt så synes jeg at du bruker altfor mange bokstaver på å fortelle om elendighet.

Om du inte kommer ihåg det så har jag en god och en dårlig nyhet til deg.. Den dårlige er at du har en hjernefeil og legene må fjerne toppen av hodet ditt.
Den gode er at du kan finne en mindre storlek hjälm i köp och salg tråden.

Gustav2K
2013-01-09, 18:05
De lär inte försvinna utan en sådan här historia...

http://www.erbe-med.com/images/gefaessversiegelung/BiClamp150C_Struma.jpg

Och gillar du inte att läsa hälsognäll... Så läs inte!
Gnälltråden skapades för gnäll... Sedan spelar det ingen roll vad ämnet är, eftersom vi är off topic (dvs så länge det inte handlar om politik och/eller religion)...

Hopas du kryar på dig!

Gustav2K
2013-01-09, 18:11
Vel,Sanniz det er vel ikke HELT sant at du bare gnäller om sjukdom i gnälltråden.. Så vidt jeg kan se så har du gnällt om det flere steder idag og rent generelt så synes jeg at du bruker altfor mange bokstaver på å fortelle om elendighet.

Om du inte kommer ihåg det så har jag en god och en dårlig nyhet til deg.. Den dårlige er at du har en hjernefeil og legene må fjerne toppen av hodet ditt.
Den gode er at du kan finne en mindre storlek hjälm i köp och salg tråden.

Är du på riktigt? Hoppas du skojar och att Sannis vrider sig av skratt. Det är inte så trevligt att läsa vad du skriver.

Sanniz
2013-01-09, 19:08
Hopas du kryar på dig!

Tack, hoppas jag med... Men jag vill inte att det dröjer. För säsongen är ju på g snart...

slycke
2013-01-09, 20:22
får väl ta och gnälla på det där djävla rådjuret som var tvungen att hoppa ut framför min bil i måndags morse. Hade ju nämligen sönder spolarvätskebehållaren och med detta jävla skitväder så kan det ju vara bra att ha. Ja,ja ska lämna bilen den 22:e på reparation så det löser sig väl, men ändå...jävla rådjur till att ha sådan dödslängtan. Kunde väl isåfall hoppat fram när någon skjutglad jägare ak47 där ute istället för framför min bil.

RilleHD666
2013-01-09, 21:02
Gnäller för jag inte får sova många timmar om dygnet. 4 timmar det senaste men å andra sidan har vi ganska kul med små tvillingarna under dagarna men nätterna är fan så dryga.

Hälsar också ett stort krya på dej Sanniz och gnäll på vad fan du vill och hur mycke du villthb;

Sanniz
2013-01-09, 21:08
slycke.. du skulle kastat in rådjuret i bilen... tänk vilken festmåltid! ;)

RilleHD666... Tackar... Kan iofs dra ut på tiden med det hela, men jag hoppas få komma in tidigare... Provat lite konjak på en tygbit då till kidsen? :D De gjorde ju så förr, för att få sova själva. :)

xbones
2013-01-09, 21:27
slycke.. du skulle kastat in rådjuret i bilen... tänk vilken festmåltid! ;)

RilleHD666... Tackar... Kan iofs dra ut på tiden med det hela, men jag hoppas få komma in tidigare... Provat lite konjak på en tygbit då till kidsen? :D De gjorde ju så förr, för att få sova själva. :)Bättre o prova en flaska konjak på sej själv,eller hur Rillethb; Iofs så är det inte gott o vakna dagen efter:(

jossi
2013-01-09, 22:14
Fan också vet inte vad jag skall äta till frukost imorgon pl;

RilleHD666
2013-01-10, 17:13
Bättre o prova en flaska konjak på sej själv,eller hur Rillethb; Iofs så är det inte gott o vakna dagen efter:(

Då ser man till att ha fler flaskor och börja hälla i sej igen.
Blir tanten säkert arg på en och slänger ut mej, problem solved jag får sova hela nattenlol;

Nä men de där gamla knepen Sanniz tycker jag låter väldigt sunda många av dem. Läste i en bok för några dagar sedan om hur man gjorde med skrikande barn förr, man lät dem skrika:D Var ungen mätt, torr och inte sjuk på något vis så fanns ingen anledning till att ta upp ungen utan den skulle ligga kvar. Vi var på BVC idag där jag drog upp det där lite för jag vägrar gå med en unge på armen dygnet runt. Vi har då låtit dem ligga och skrika i ungefär 5 min och de har blivit tysta. MEN så skulle man inte göra, knysta ungen skulle den upp! fu: säger jag.

Foc

xbones
2013-01-10, 20:43
Fan också vet inte vad jag skall äta till frukost imorgon pl;Vad blev det?

jossi
2013-01-11, 04:05
Det blev flingor o fil :(

hegtor
2013-01-11, 09:24
Idag får man gnälla lite över SAS-ledningen som har bevilgat seg själva en halv årslön kvar etter å ha fått alla anställda at gå ner i lön och jobba flera timmar.
Dom borde jo oxo bevilga seg semester så dom fikk tid att bruka den halva millionen..

xbones
2013-01-11, 15:27
Ligger på barakken Sjuk med feber o halsont idag :(

slycke
2013-01-11, 16:25
Synd om dig xbones, feber o halsont för en man är ju som att föda barn för en kvinna...

hegtor
2013-01-11, 17:00
En födsel är en svag 4 mens halsont och feber för en mann är en stark 9..

http://blog.chron.com/sciguy/files/2012/01/clip_image002.jpg

xbones
2013-01-11, 17:07
Ja,det är inget vidare:( Vi ska vara klara med jobbet imorgon så man är illa tvungen o gå på jobb imorgon! Idag var det inte o tänka på.

Adrenaline
2013-01-11, 17:43
Fan orkar inte fixa middag, så lokala pizza haket får leverera ikväll!

Ölen är inte nog kalla heller.. Men det skiter jag i..

Sanniz
2013-01-11, 18:40
Vem tusan beställde snö????

Krya på dig xbones...

Sanniz
2013-01-13, 10:52
Gnäller på att jag skall jobba kväll idag... Känner inte direkt för det alls...
Fördelen är att jag inte behöver åka annan väg p.g.a. trängselskatt i alla fall.

Synd att maken jobbar dag och hinner natta sig, innan jag är hemma inatt.
Snacka om att gå om varandra i arbetsschemat...

xbones
2013-01-13, 10:54
Idag är jag helt frisk från influensan så jag har fan ingenting att gnälla om igen:(

Sanniz
2013-01-13, 10:59
Idag är jag helt frisk från influensan så jag har fan ingenting att gnälla om igen:(

Är du inte på jobbet då? ;)

xbones
2013-01-13, 12:24
Är du inte på jobbet då? ;)Jodå,vi är klara snart så jag har tömt vår kontainer och packat bilen.Väntar på att gubbarna kommer i land från riggen. Sen drar vi till Stavanger och en pizzakväll med några öl som projektavslutning:D

crazyswede
2013-01-13, 12:45
Snacka om att gå om varandra i arbetsschemat...

Det är en förutsättning för att förhållandet ska hålla sa en polare till mig om honom & sin "dam" haha
Verkar stämma för dom har väl hängt ihop i mer än 20 år nu. thb;

Sanniz
2013-01-13, 13:16
Det är en förutsättning för att förhållandet ska hålla sa en polare till mig om honom & sin "dam" haha
Verkar stämma för dom har väl hängt ihop i mer än 20 år nu. thb;

Nja... Kanske det... Men inte så gott som hela tiden... :( Vore ju kul att kunna träffas någon gång med, utan att någon eller bägge är aptrötta typ.

- - - Uppdaterad - - -

Jodå,vi är klara snart så jag har tömt vår kontainer och packat bilen.Väntar på att gubbarna kommer i land från riggen. Sen drar vi till Stavanger och en pizzakväll med några öl som projektavslutning:D

Låter som en najs avslutning. :)

crazyswede
2013-01-14, 15:57
Gud va skönt , inget gnäll ... än! po;

xbones
2013-01-14, 22:52
Det har ju varit för lite gnäll idag tycker jag:(

ViLa
2013-01-15, 08:36
trängselskatt,vägskatt och igår fortkörningskatt :(

trött jag blir

Sanniz
2013-01-15, 11:20
Jävla snö... Vet inte om jag hinner skotta tillräckligt idag... Får ta det imorgon... Så himla kul att veta, att man har något att se fram emot. wa;

- - - Uppdaterad - - -

trängselskatt,vägskatt och igår fortkörningskatt :(

trött jag blir

Stackars bro... *kramiz*

Själv slipper jag inte undan vägskatt... Men hittills har jag allt lurat vägskatten. Antingen åker jag sådana tider den inte är igång på eller så tar jag helt enkelt annan väg fram till R40 från 45:an...

Blev det dyrt med fortkörning då???

- - - Uppdaterad - - -

Det har ju varit för lite gnäll idag tycker jag:(

LM;thb;

Fritte
2013-01-15, 12:18
Håller med dig Sanniz! Nu ringer föräldrarna och vill att man ska komma och skotta snö
trots att man har sagt till dem att man är paj i ryggen. Men det är väl bara att bita ihop och ta i.
Det ända positivt är att det är snart dax för hoj mässan.

Sanniz
2013-01-15, 12:28
Håller med dig Sanniz! Nu ringer föräldrarna och vill att man ska komma och skotta snö
trots att man har sagt till dem att man är paj i ryggen. Men det är väl bara att bita ihop och ta i.
Det ända positivt är att det är snart dax för hoj mässan.

Mm, här tar det allt som oftast minst 2 timmar (eller mycket mer, beroende på snömängd osv) att skotta allt... :(
Mc mässan missar jag också... Jobbhelg och ekonomi stoppar. Man kan inte få allt helt enkelt. Får se fram emot hojsäsong.
Försöker trösta mig med, att triken (som jag ägde förra året) hämtades hem i slutet av mars...

Fritte
2013-01-15, 12:34
Den ända fördelen jag har är att snål gubben kostade på sig en snöslunga.
Synd att du missar mässan men man åker ju mest dit för att kolla runt lite och träffa hoj folk.
Sen får man hoppas att man får en bra hojsäsong och du får ta ut din nya coola hoj :-)

slycke
2013-01-15, 13:00
ja vem faan beställde mera snö ag;, enda fördelen är att jag har maskiner till det och att dom då blir använda, ja eller grabbarna mina kör mina snömaskiner thb;

grillkorv
2013-01-15, 13:20
puh..lappmögelag;

crazyswede
2013-01-15, 18:06
Snö tips .. platta ner det bara med bilen , blir halt & fint en period sen men det smälter ju endå till våren! :D

xbones
2013-01-15, 18:47
Heheh,vi har duktiga vicevärdar som skottar o sandar:D

Pär S
2013-01-16, 09:08
Nu är jag less på att vänta på min nya hoj hoppas transportfirman hör av sig snart, det här är ju värre än att vänta på tomten. För man vet ju iallafall när den gubben dyker upp.

Niko
2013-01-16, 12:09
Jävla snöööö!!! Snow

Sanniz
2013-01-16, 12:10
Jävla snöööö!!! Snow

Du får extra i bonus, eftersom du vart ett tag i Thailand. ;)

Niko
2013-01-16, 12:12
Du får extra i bonus, eftersom du vart ett tag i Thailand. ;)

Ja, det verkar fan inte bättre.

crazyswede
2013-01-16, 14:02
Ja, det verkar fan inte bättre.

Att du inte hoppade av här nere som ekonomisk flykting el. liknande?! ;)

Noyen
2013-01-16, 20:27
Snö tips .. platta ner det bara med bilen , blir halt & fint en period sen men det smälter ju endå till våren! :D

Eller så finns det traktorer ?

Fritte
2013-01-16, 20:32
Eller rot avdrag thb;

Niko
2013-01-16, 22:35
Att du inte hoppade av här nere som ekonomisk flykting el. liknande?! ;)

Nja... Jag tar nog hellre snön än kaoset i Thailand. :)

hegtor
2013-01-18, 09:55
Idag vil jag gnälla lite över Harleyforums annonsör CDON..

PRISBOMBEN Fujitsu 27" SL27T-1 LED Wide TFT LED Black

Erbjudande; 1790,- nedsatt från 2290,- (21% rabatt)

Det höres jo bra ut.. problemet er bare at denne kostet i december 1190,- og har tidligere blitt solgt for 1290,- og 1490,-

http://cdon.se/start/vinterrea/prisbomber/
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_27%22_sl27t-1_led_wide_tft_led_black-13639013#rating-and-review

ak47 CDON..

Sanniz
2013-01-18, 16:13
Gnäller på att det mellan varven känns som man bor i landet långt bortifrån vintertid... Snow På sommaren kan ju i alla fall folk "råka" ha vägarna förbi på sina hojar...
Ganska trist att vara hemma själv, medan gôbben jobbar...
Plus att jag själv för stunden inte orkar åka överallt heller p.g.a. min hälsa, plus att jag har hundarna på mitt ansvar också.

- - - Uppdaterad - - -

Gnäller även på att Bikelines nya katalog inte direkt innehöll något "godis" av värde för mig... :(

Adrenaline
2013-01-18, 16:31
Håller med ang bikeline katalogen. 500 nya produkter står det. Men det var mest nyckelringar och annat skit tyckte jag.

Bikebandit
2013-01-18, 16:54
Vet inte om detta är en gnäll eller inte, men ville köra SB'n en kort runda i dag .. Det startade inte rnt; .. urladdat batteri va!?! Första gången sedan jag har ägt den. Kanske för att det inte var fulladdat, har inte kört mycket med den efter olyckan och det har varit mycket kallt. Det är fortfarande det första batteriet och nu ca 5-6 år gamla. Ha lagt den på laddning och ska se vad som händer, kanske dags för en ny ??

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/My%20Street%20Bob%20Build/DSC_0434-1.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/My%20Street%20Bob%20Build/DSC_0435.jpg

Bra jag har en vinter Hoj .. körde det i stället :I:

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/CopyofDSC_0429-1.jpg

Sanniz
2013-01-19, 11:24
Vem tusan beställde så mycket kallare väder??? Nu får jag ju absolut inte glömma min astma medicin, när jag sticker ut skallen utanför dörren. ag;

crazyswede
2013-01-19, 15:43
Eller så finns det traktorer ?

Vem vill åka Volvo? :D

Nja... Jag tar nog hellre snön än kaoset i Thailand.

Hellre Thai-Kaos än Snö-Kaos , det första kan jag hålla mig undan ifrån av gammal vana , det andra var enda sättet att undvika om man åkte ner till just Thai-Kaos:et! hehehe :p

Sanniz
2013-01-19, 17:07
Svär eder och förbannelser över allt som har med VVS och tvättmaskiner att göra... Löser man andra problem, verkar det bara uppstå nya i stället. ag;
Saken blir inte bättre av att jag börjar bli rejält hungrig med... Som tur är kommer maken snart hem med mat åtminstone.
För inte f*n hinner jag äta, när jag försöker meka med trista maskiner...

xbones
2013-01-19, 21:40
Kokade korvsoppa och åt två tallrikar o fyra ostmacker. Måste ha varit sömnmedel i nåt! Käkade vid 16.00 tiden slocknadeSova och vaknade nu:D Och har fanimej köpt Tuborg Lite av misstagwa;!!!

Sanniz
2013-01-20, 20:46
Maken är i alla fall överens med mig, om tvättmaskinen... Felet är inuti maskinen. Verkar som något släppt eller gått sönder (förhoppningsvis garantijobb). Som tur är tecknade vi en gôrbra försäkring vid köpet...

Bikebandit
2013-01-21, 19:23
Fick min nya försäkringspremie för bilen .. Hur fan kan de höja priset med 1200kr, gick från 3800 till 5000 frv; Ringde upp och klagade rnt;...konstigt hur de på något sätt lyckats ge mig en ny offert på den gamla priset efter det..thank you !! pl;

xbones
2013-01-21, 19:48
Fick min nya försäkringspremie för bilen .. Hur fan kan de höja priset med 1200kr, gick från 3800 till 5000 frv; Ringde upp och klagade rnt;...konstigt hur de på något sätt lyckats ge mig en ny offert på den gamla priset efter det..thank you !! pl;Dom provar alla trix! Är du inte uppmärksam så snor dom dej på pengar. Flyttade för ett år sen ca3km närmare stan till ett lugnare område och 10m2 mindre lägenhet. Vad hände? Jo,hemförsäkringen gick upp 700kr? Ringde o frågade hur det kom sej?Fick inget svar!!! Det är bara så sa dom!Bytte bolag och fick runt samma pris som innan!

Sanniz
2013-01-23, 18:13
Gnäller på att det var -17 imorse... Nu är det redan runt -12, sist jag kikade på termometern... Snowrnt;

Gnäller på att vi kanske måste kasta in handsken, angående makens firma... Innan det blir för jävligt... Vet inte ens hur det hela påverkar mig. wa;

Gnäller på att jag för en gång skull fick en skaplig lön... Men får jag glädjas av den??? Jag hatar verkligen lågkonjunktur inom taxi. ag;

Gnäller på folk, som inte fattar att det är halt och att man inte kan leka Rally-Kalle på små, smala vägar (som ofta har gående på plats också)... Igår höll jag nästan på att smälla med en sådan idiot!!! ag;
Fick hjärtat i halsgropen när jag såg bilen komma emot mig i full karriär, sladdande utan kontroll (han lyckades pricka rätt del av diket... så han kom upp på vägen) och insåg att han inte skulle hinna stanna heller... Som tur var tänkte jag klart och drog i backen och gasade... Lyckades med en hårsmån ta mig ner till en ännu mindre avtagsväg från vår... Tror inte ens det var mer än 1 dm mellan bilarna när de var som närmast i kollisionskurs. :(
När killen slutligen passerade höjde han bara ena handen till ett hej. ak47

Sanniz
2013-01-24, 13:57
..känner mig lite gnällig när kirurgen antyder att man kan leva med "lite knölstruma"... Att det är väl inget typ... Fick i alla fall mer remisser för provtagningar och röntgen. Ena provtagningen (den för blodvärdena) gjorde jag i anslutning med läkarbesöket. Kvar provtagning direkt i sköldkörteln samt röntgen av hals.

Lätt för folk att anse att man kan leva med besvär, när de själva inte har likadana. rnt;

- - - Uppdaterad - - -

Gnäller även på att jag är svårstucken... :(
Men till slut fick damen ihop sina 3 fulla rör... Dock rekommenderade hon inte heller mig, att bli blodgivare.
Konstigt!

Bikebandit
2013-01-24, 18:27
...............trött på folk som alltid gnäller om vädret och att de vill ut på Höjen men aldrig ta de tillfällen då de uppstår, folk som bara lyckas ta sig till en eller två träffar per år bara för att de tror att det är en supkalas och att det gör dem till en riktig biker, Trött på american Road Movies, var är de svenska ? Gnälla oxså om folk som går med en körning och fika grupp i forumet och aldrig kör eller fika.. Why ?????????

Förresten var är den Twin tråd till detta ? .. där folk hade något positivt att säga :D