Visa fullständig version : Stora gnälltråden...
BambiGBG
2013-06-07, 08:17
...besviken på att en utlovad mc tur uteblev... Jag hade ju velat hälsa på hos BambiGBG med familj (och spana in fölungen).
Får hoppas att morgondagen blir bättre.
Ni får göra ett nytt försök idag då gumman.. Kramiz
Japp Bambi... (om inget annat kommer i vägen... man vet ju aldrig med honom)... kramiz
Gnäller på att det är en skitledighet dessa dagar... :(
Hade hoppats på en massa kul... Men det blev det aldrig.
Och gnäller även på de överdrivna tv sändningarna av ett visst bröllop... Måste det visas gång på gång i alla kanaler??? (Åtminstone de jag har tillgång till)...
Och vem tusan tyckte att getingar behövs?
Boba Fett
2013-06-10, 18:46
Gnäller på att man har snart missat 2 månader av hojsäsongen Sjuk Och att handen har sån låååång läktid !! Och att min hoj är fortfarande på verkstan :(
Varför skall allt vara så förbannat komplicerat? Är det för mycket att begära, att allt bara skall flyta på? rnt;
visa att du är en riktig rebell. bränn ner stadshuset i stockholm, ta carl billt som fånge. sen hämta mulla omar och ta teparty på djurgårn. efter det ta med hela gänget carl, omar, sjösted. putin. eruogan,claes tingvall djävulen på vägverket brevid hr. bergman bilens fiende nr. 1. mm. teknokrater. alla som är emot människans frihet. lägg dom på ett bål och bränn. tyvärr lever dessa parasiter fortfarande och terrioserar folk än i dag. mina tankarps. claes tingvall fick sparken för några år sen av ulrika messing då han va för fientlig mot bilister. fick jobb i australien de visste nog inte vem han var. själv åker han volvo limo. i "tjänsten"
vet ej va h.s trading är men har du cheva,dodge eller ford. kompressor är bättre att börja med om du vill trimma
Gnäller på det s.k. semestervädret... re;
Och på att jag bara måste ta tag i trista saker hela tiden. :(
Vill någon byta liv med mig?
Gnäller även på politikerna, som uppenbarligen tycker att deras arbetsresor skall behöva kosta så mycket, medan gemene man helst skall tråckla sig in i någon kollektiv anslutning (om den nu ens existerar)...
Adrenaline
2013-06-30, 13:23
2 veckor kvar innan man får semester..
Gnäller på ryggradslösa och ansvarslösa personer, som inte tänker på att deras agerande går ut över andra också... rnt;
Telefonförsäljare hör ju fan till men här kan man ju avreagera sej:
http://www.kontakta.se/kontakt
http://www.kontakta.se/
Mycket av denna telefonförsäljnings skiten har väl Kontakta ansvar för enligt tv.
visa att du är en riktig rebell. bränn ner stadshuset i stockholm, ta carl billt som fånge. sen hämta mulla omar och ta teparty på djurgårn. efter det ta med hela gänget carl, omar, sjösted. putin. eruogan,claes tingvall djävulen på vägverket brevid hr. bergman bilens fiende nr. 1. mm. teknokrater. alla som är emot människans frihet. lägg dom på ett bål och bränn. tyvärr lever dessa parasiter fortfarande och terrioserar folk än i dag. mina tankarps. claes tingvall fick sparken för några år sen av ulrika messing då han va för fientlig mot bilister. fick jobb i australien de visste nog inte vem han var. själv åker han volvo limo. i "tjänsten"
thb;
Släng in Doris Högne Rydheim på bålet också så hakar jag på.ak47
Telefonförsäljare hör ju fan till men här kan man ju avreagera sej:
http://www.kontakta.se/kontakt
http://www.kontakta.se/
Mycket av denna telefonförsäljnings skiten har väl Kontakta ansvar för enligt tv.
Jag provade mobilvarianten för NIX telefoni. Ska bli kul att se om den minskar med säljterrorn nu.
077 228 00 00, lyssna på rösten och på uppmaningen att trycka en etta gör du det. Sen är det klart.
Jag surar gränslöst över tajmingen på vinterns ankomst.
Om en vecka skulle min hoj vara klar på Bike i Trollhättan. Där har den stått sen den blev inlämnad på grund av en påkörning med en del smärre skador som följd. Harley levererar visst delar i ganska maklig takt.
Så nu surar jag ännu mer för att jag kanske måste ta den på en släpkärra. Det är ju lite knöligt.
Och så gnäller jag över att jag inte har nåt jobb.
Ont om jobb inom sånt som jag är bra på, och jag vill inte bli fritidspedagog. Sånt finns mängder!
Ganska frustrerande att Arbetsförmedlingen ska rapportera om man råkat vara för lite aktivt arbetssökande.
Kommer jobb som passar mitt kunnande och mina egenskaper så kommer jag att söka utav bara helvete!
Värsta gnället från mej idag blir nog i alla fall att jag inte kan sova inatt ;b;
Jag provade mobilvarianten för NIX telefoni. Ska bli kul att se om den minskar med säljterrorn nu.
077 228 00 00, lyssna på rösten och på uppmaningen att trycka en etta gör du det. Sen är det klart.
Kärringen fixade detta på sin mobil för nån månad sen och det blev visst stor förbättring,har inte detta själv på mobilen utan trycker bara bort
nummer som inte finns inlagda i telefonboken.
Vi har NIX på den fasta telefonen men det ringer nån nästan varje dag iaf.
Kärringen fixade detta på sin mobil för nån månad sen och det blev visst stor förbättring,har inte detta själv på mobilen utan trycker bara bort
nummer som inte finns inlagda i telefonboken.
Vi har NIX på den fasta telefonen men det ringer nån nästan varje dag iaf.
Ja, det har blivit en riktig plåga det där med telefonförsäljning.
Antagligen funkar det bra i vårt artiga land, folk köper en massa grejer de inte behöver, bara för att vara tillmötesgående.
Den fasta telefonen slängde vi ut för flera år sen eftersom den bara kostade pengar och gjorde ingen nytta.
Den fasta telefonen slängde vi ut för flera år sen eftersom den bara kostade pengar och gjorde ingen nytta.
Det skulle vi gjort också om det funnits nåt bra mobilt bredband.Men enligt Telia måste vi "hyra" trådarna för bredband
om vi säger upp den och sist vi kollade blev det nästan lika pris.
Klagar på att en viss årstid börjar göra sig allt mer påmind... Snow
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20131121_110237_zps06800cbb.jpg
Kan man inte bara skippa den helt och hållet???
- - - Uppdaterad - - -
Det skulle vi gjort också om det funnits nåt bra mobilt bredband.Men enligt Telia måste vi "hyra" trådarna för bredband
Är i samma sits... Suger att behöva behålla antingen den "vanliga telefonen" eller minst en ip telefon...
Hade nöjt mig med bara bredbandet annars, eftersom man ringer det mesta med mobilen nu för tiden.
Och tyvärr har vi inte så många alternativ där vi bor heller, som ens är bättre och/eller billigare.
[
Är i samma sits... Suger att behöva behålla antingen den "vanliga telefonen" eller minst en ip telefon...
Hade nöjt mig med bara bredbandet annars, eftersom man ringer det mesta med mobilen nu för tiden.
Och tyvärr har vi inte så många alternativ där vi bor heller, som ens är bättre och/eller billigare.
Jag har mobilt bredband från Telenor, det funkar "bra" för mig som bor på landet, 4G har jag inte, bara 3. Det är fast pris på 199:- pr. månad och obegränsad trafik. Det jag tycker är lite tråkigt dock är att det är rätt "hackigt" ibland; men i stora och hela är jag nöjd.
För att hålla mig till topic får jag väl gnälla lite över allt jävla regn; men snart nog kan det ju bli snö, och det är ännu värre. :-(
Jag vill också gnälla över att man sedan några år skall ha en sk säkerhetskontroll av skorstenen med jämna mellanrum, och att det bara får utföras av EN sotare som tar 850 spänn för 15 minuters arbete, jag tycker våra politiker är otroligt sugna på att konkurrensutsätta allt möjligt, varför inte sotningen?
Jag har mobilt bredband från Telenor, det funkar "bra" för mig som bor på landet, 4G har jag inte, bara 3. Det är fast pris på 199:- pr. månad och obegränsad trafik. Det jag tycker är lite tråkigt dock är att det är rätt "hackigt" ibland; men i stora och hela är jag nöjd.
För att hålla mig till topic får jag väl gnälla lite över allt jävla regn; men snart nog kan det ju bli snö, och det är ännu värre. :-(
Jag vill också gnälla över att man sedan några år skall ha en sk säkerhetskontroll av skorstenen med jämna mellanrum, och att det bara får utföras av EN sotare som tar 850 spänn för 15 minuters arbete, jag tycker våra politiker är otroligt sugna på att konkurrensutsätta allt möjligt, varför inte sotningen?
Har du tur kan du faktiskt få sota själv. Men då måste du bli godkänd och gå en utbildning först. Fast det kan dock skilja sig från kommun till kommun...
https://www.msb.se/sv/Forebyggande/Brandskydd/Sotning-och-brandskyddskontroll/Sotning/Egensotning/
http://www.brandskyddsforeningen.se/i-hemmet/sotning/egensotning_11
Jag hatar att klättra pga. mina dåliga ben, sotningen har jag inget emot, det är den där förbaskade säkerhetskontrollen av skorstenen jag ogillar.
Adrenaline
2013-11-21, 17:59
Sattan va kallt det är idag då...
Gnäller för att jag fr.o.m. idag satt hojen på "vinterlov"...
Nytvättad, nyvaxad och så... Underhållsladdningen på "as usual"...
Känns som det är låååååååångt till våren nu.
Har du tur kan du faktiskt få sota själv. Men då måste du bli godkänd och gå en utbildning först. Fast det kan dock skilja sig från kommun till kommun...
https://www.msb.se/sv/Forebyggande/Brandskydd/Sotning-och-brandskyddskontroll/Sotning/Egensotning/
http://www.brandskyddsforeningen.se/i-hemmet/sotning/egensotning_11
Egensotare får man bli om man vill. Men man kommer inte undan brandskyddskontrollerna.
Jag gick en kurs och fick ett intyg i fina färger.
Vad nu det skulle vara bra för! Varenda gång jag sotar glömmer jag bort att en tegelpanna inte har stöd under sej och jag trampar sönder den. Jag vet inte hur många jag bytt och snart är det slut på reservpannorna.
Dom var ju tänkta att ha istället för takfönstret som garanterat snart börjar läcka.
Det riktigt vedervärdiga är att jag inte vet vem jag ska skylla på. Det känns skit.
Och att det alltid bara finns sura 3.5:or i kylen när jag ska upp på stegen!
Det krävs två snabba 5.3:or om man lider av svindel. Inte mer, inte mindre.
Men det måste ju ändå vara Lenas fel, som inte skött inköpen ordentligt.
Det ska hon få för. Jag ska göra mej odräglig i två dar, en för varje öl.
robbbull
2013-11-26, 15:57
13494
Har aldrig fattat det där med breda bakhjul det är så jävla as fult och 80tal allt över 155 pk;
Det gnälls för lite!
Dagens klag får bli att det är ju för tusan mindre än ett halvår kvar till kvällarna blir kortare igen och semestrarna är slut! Helt befängt.
Och att det alltid är en enda röra på min arbetsbänk i garaget, det hjälper ju inte att städa för det blir uppåner med en gång.
Festen igår tog slut alldeles för fort, knappt så det var värt att supa sej full ens. Och alla dessa unga tjejer som var där, fattar dom inte att vi gamla gubbar egentligen är ett bättre kap än unga spolingar. Nä.
Hade jag vetat det hade jag inte gått dit, för nu sitter jag här..himlen är halvblå och HD´n står och skälver och vill ut - och här sitter jag med säkert 0.2 i bakispromille och kan inte åka ut.
Men vad gör det? Veden är ändå slut i pannrummet så jag får köra in några kärror och det är ju minst lika roligt det.
Måste nog ladda luftgeväret och skjuta lite på grannarnas fönster. Men det är väl ingen ide det heller, för det skjuter säkert snett.
...gnäller också på att semestern snart är slut... och att jag inte känner mig ett dugg utvilad.
Och att vintern fortfarande är kvar och att de börjat tala om att en eventuell vinter kan komma om ca en vecka.
Då tycker jag att den kan kvitta!
Gnäller också på att månaden är för lång, för jag vill till Mc mässan NU!
Jag avskyr verkligen snö och blåst...
Jag avskyr verkligen snö och blåst...
Men nu ere bara nåra månader kvar tills vi är ute och drar med bågarna igen Sanniz :D
alex.johansson
2014-01-29, 21:02
Avskyr alarmförsäljare som knackar på dörren kl 9 på kvälleb och inte fattar att dom ska flytta sig ur dörrhålet och lämna egendomen utan direkta hot!
Skickat från min C6603 via Tapatalk
Avskyr alarmförsäljare som knackar på dörren kl 9 på kvälleb och inte fattar att dom ska flytta sig ur dörrhålet och lämna egendomen utan direkta hot!
Ja, och när dom knackar på trots att det redan finns larm och dekaler på varannat fönster.
Det är fullt tillåtet att nita en sån inkräktare.
Forsberg
2014-01-30, 11:21
Jag hatar folk
Jag hatar folk
Lugn nu Forsberg ;)
Jag hatar folk
Då klarar jag mig iaf. För mig blev det aldrig riktigt folk av säger de.:beer:
Skickat från min GT-I9001 via Tapatalk 2
modestrick
2014-01-30, 15:04
Då klarar jag mig iaf. För mig blev det aldrig riktigt folk av säger de.:beer:
Skickat från min GT-I9001 via Tapatalk 2
hehe, samma här. :)
alex.johansson
2014-01-30, 21:58
Jag hatar folk
http://m.youtube.com/watch?v=zX0741lIyUg
Boba Fett
2014-04-18, 19:11
Öka takten för ta bort grushelvetet på vägarna !!
Öka takten för ta bort grushelvetet på vägarna !!
+1 på den...
Och sluta sprutasfaltera.
Länge sedan jag var mer nöjd generellt men måste ändå klaga på hur djävla dåliga däck är, de håller fan inte mer än knappt 600 mil sen är de slut.
hasse diesel
2014-05-10, 22:29
Det finns ju folk och folk :I:
Jag hatar folk
Undrar om Rumänien och regeringen kom fram till nåt angående alla dessa tiggare vi fått ?
Kan ju inte vara nåt vidare att visa upp för eventuella turister.
Adrenaline
2014-05-19, 19:56
Dö dåligt drag här inne. Kan det värkligt vara så jävligt att alla har så felfritt liv?
Givetvis har det varit kräkvarmt hela dagen. Så man tänkte att nu får man åka en sväng och premiär äta årets första mjukglass.
Men tunga moln glider in direkt efter middagen. Så vad gör man? Skickar ungarna att handla såklart!, va annars? Hojåkandet får vänta lite till dock...
indy 500
2014-05-19, 20:06
Fick snuthäng genom Östersund upp till MEKONOMEN i dag, när jag svängde in passerade dom. Så jag klagar inte!
hasse diesel
2014-05-19, 22:29
Legat i två dar med feber hosta och ett satans kli i öronen Sjuk
Ögonen rinner och snoret pumpar ur kranen,allergi eller förkylning,har varit så några veckor nu
Ögonen rinner och snoret pumpar ur kranen,allergi eller förkylning,har varit så några veckor nu
Kliar det i ögonen också så är det förmodligen hösnuva (pollenallergi) det är ju den årstiden nu.
...att backarna regnat sönder efter veckans hällregnande.
Ännu mindre kul att få hojen upp och neråt då...
Får se om man får ihop grannarna om att laga backen denna sommar.
Nu börjar den bli hopplös. :(
modestrick
2014-05-21, 14:14
varmt nu.. *pust*
längtar till hösten.
Kliar det i ögonen också så är det förmodligen hösnuva (pollenallergi) det är ju den årstiden nu.
Ja i år var det mkt värre än vanligt med allergin men det sa de på tv,n också.En av de få saker som blivit bättre med åldern ;)
- - - Uppdaterad - - -
varmt nu.. *pust*
längtar till hösten.
Ja,har varit i skogen och gallrat nåra dar och det har varit "hett".Men eftersom man svettas så kopiöst så kanske det "tar" lite på fetman iaf :D .
Adrenaline
2014-05-21, 16:58
Mitt jobb suger get röv!
Sedition
2014-05-21, 17:10
Mitt jobb suger get röv!
Instämmer helt fast syftar på mitt eget jobb :)
Har en VD och en bas som borde få varsitt nackskott för dom är så jävla dryga och otrevliga.
modestrick
2014-05-21, 17:16
Ja i år var det mkt värre än vanligt med allergin men det sa de på tv,n också.En av de få saker som blivit bättre med åldern ;)
- - - Uppdaterad - - -
Ja,har varit i skogen och gallrat nåra dar och det har varit "hett".Men eftersom man svettas så kopiöst så kanske det "tar" lite på fetman iaf :D .
har också skog som behöver gallras. å fetma som behöver bantas.. fast sågen vill inte starta.
- - - Uppdaterad - - -
Mitt jobb suger get röv!
mina getter eh… näe kom inte på nåt bra där.
Adrenaline
2014-05-21, 17:58
Instämmer helt fast syftar på mitt eget jobb :)
Har en VD och en bas som borde få varsitt nackskott för dom är så jävla dryga och otrevliga.
Jag har en chef som inte kan räkna minus på en siffra, eller antal timmar på ett dygn. Men det han vet är att min lön är för hög!
Jag är av den bestämda åsikten att det är precis tvärtom...
- - - Uppdaterad - - -
mina getter eh… näe kom inte på nåt bra där.
Nää mitt jobb har redan sugit upp dom alla..
Ont i revbenen :( Kan det vara att det var lite grunt vid bryggan i Pössared där vi var i helgen:I: Har lite skrapmärken som tyder på det:D
Har ett tips, jag har haft min chef som lärling en gång i tiden:
Vill man ha en bra chef ska man lära upp honom/henne själv!
Sedition
2014-05-21, 21:54
Min VD sa att jag och en kollega var som "döda hästar" för företaget för att vi inte kunde följa med en fre-lör på en båtresa med firman på grund av att vi båda hade våra barn den helgen och inte kunde fixa barnvakt.
Sånt som får en att uppskatta sin arbetsgivare och kämpa lite extra, NOT!!!
Fan skulle kunna skriva en bok om vilka idiotiska kommentarer man har fått av dom. Synd att dom är som dom är för jag trivs med mina arbetskamrater så därför vill man inte sluta heller.
Nu gnäller jag över att de visar hockey på tv i stället för Gladiatorerna!
Vem tusan vill se svettiga, påbylsade, fula karlar på is jagandes en liten svart sak, när man
kan se muskulösa och snygga gladiatorer?
http://peterblaha.myshowroom.se/files/2014/03/Intro_Gladiatorerna_BLP91621.jpg
Harleyman1
2014-05-24, 21:41
Nu gnäller jag över att de visar hockey på tv i stället för Gladiatorerna!
Vem tusan vill se svettiga, påbylsade, fula karlar på is jagandes en liten svart sak, när man
kan se muskulösa och snygga gladiatorer?
http://peterblaha.myshowroom.se/files/2014/03/Intro_Gladiatorerna_BLP91621.jpg
Gladiatorerna på is! i dom kläderna kanske skulle bli intressantare och bättre hockey än Sverige spela
idag!:D
Gladiatorerna på is! i dom kläderna kanske skulle bli intressantare och bättre hockey än Sverige spela
idag!:D
Haha... säger du det så. :D
Och nu gnäller jag på att detta blekansikte lyckats bränna ansiktet i solen idag. :(
Varför skall man ha hud som en engelsman???
Adrenaline
2014-05-27, 19:06
I brist på annat så får jag väll gnälla på att männen i gladiatorerna har större lökar än brudarna..
Ledigperiod och ligger hemma sjuk sen igårag;
Whiplash
2014-05-27, 21:00
Krya på dig xbones.
Kallt och jävligt på alla vis ag; Jag vill ha värme, vart är klimatförändringen som alla pratar om frv;
Krya på dig xbones. Försöker Whippen thx;
Bikebandit
2014-05-29, 07:42
Största gnäll har jag på jävla dumma kvinnliga bussförare som backade in i min Amazon för två dagar sedan !!!!! Jag var bakom henne vid busshållplatsen och hon började backa bussen, Varför gjorde hon det ... hon sa att hon ville lämna sin handväska till en vän några hus innan busshållplatsen och hon såg inte mig, hon måste vara döv också eftersom jag hade min bil horn på och de är inte tyst! Hon medgav att det var hennes fel och försäkringen har anmälts, fan jag hatar det här hasslehasslehassle!! Jag hoppas att min Amazon får repareras snabbt och tillbaka till det skick den var innan waaaaaaaaaaaagh!!! http://emoticoner.com/files/emoticons/smileys/cry-smiley.gif?1292867577
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Amazon%20damage/DSC_0785_zps7259b51b.jpg
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Amazon%20damage/DSC_0788_zps0971caef.jpg
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Amazon%20damage/DSC_0787_zps43faa226.jpg
Adrenaline
2014-05-29, 09:55
Surt!
Fan vilken osis Rick :( Den jävla kärringen ska ju inte ha nåt körkortst;
Ja sånt är surt,har också varit med om nåt liknande för längesen och då hade bruden personbil med bakruta men det hindrade inte att
hojen åkte i backen när hon backade.
Boba Fett
2014-05-29, 14:22
Backar en buss utan och kolla att det är 100% fritt bakom kunde lika gärna vara ett barn bakom ! Och allt för en handväska !! Idiot kärring!! Lider med dig Bikebandit....
Lasse_harley
2014-05-29, 14:32
trist på en snygg bil .
Adrenaline
2014-05-29, 16:21
Tappa halva kopplingen idag, plus att det rasslar från transen. Har inte öppnat och kollat ännu men ja tänkte ta det till helgen då man får bedöva kroppen och kontot med lite sprit först.
- - - Uppdaterad - - -
Körde 15mil till i vredesmod!
Iofs spelar inte kön roll om någon backar på någon annat eller en person...
Jag fick själv en buss in i min bil, precis innan en reg.besiktning (eftersom jag monterat dragkrok). Då var
det en karl bakom ratten.
Lika illa...
Som tur var klarade sig bilen, bara skyddet för kulan som gick sönder då...
Brukar en professionell bussförarepl; börja backa på en hållplats för att lämna en handväska en bit bakåtwa;
Brukar en professionell bussförarepl; börja backa på en hållplats för att lämna en handväska en bit bakåtwa;
Jag har sett både det ena och andra med busschaufförer... Och det har definitivt gällt bägge könen.
Jag har t o m fått en buss in i sidan som påstod sig inte sett mig, trots att vi körde på huvudled bägge två och jag kom rakt framifrån.
Han var helt enkelt för stressad och försökte hinna efter sina kollegor i en vänstersväng. Man kan lätt säga, att jag inte kom ut från
förarsidan den gången heller. Och att bussen även efteråt fortsatte i trafik medan jag fick vänta på bärgare och så.
Slutkontenta: Jag fick en whiplash skada i höger axel och en totalförstörd bil.
Visst skitargument om att hämta väska... Men ändå... Jag är urless på att höra sådana där rena påhopp om enbart kön.
Jag förstår mer bikebandits ilska över bil. Men alla andra om könet???
Boba Fett
2014-05-29, 19:40
Jag har sett både det ena och andra med busschaufförer... Och det har definitivt gällt bägge könen.
Jag har t o m fått en buss in i sidan som påstod sig inte sett mig, trots att vi körde på huvudled bägge två och jag kom rakt framifrån.
Han var helt enkelt för stressad och försökte hinna efter sina kollegor i en vänstersväng. Man kan lätt säga, att jag inte kom ut från
förarsidan den gången heller. Och att bussen även efteråt fortsatte i trafik medan jag fick vänta på bärgare och så.
Slutkontenta: Jag fick en whiplash skada i höger axel och en totalförstörd bil.
Visst skitargument om att hämta väska... Men ändå... Jag är urless på att höra sådana där rena påhopp om enbart kön.
Jag förstår mer bikebandits ilska över bil. Men alla andra om könet??? Om du syftar på mig att jag kallade busschauffören för idiotkärring så är det just för att det var en kvinna som körde. Hade det varit en man så hade det blivit gubbhelvete svårare än så är det inte, man/kvinna spelar ingen roll :p
Så är detthb; Har inte heller snackat om kön men om professionella förare!!!
Så är detthb; Har inte heller snackat om kön men om professionella förare!!!
Inte? Så här skrev du i något inlägg tidigare:
"Fan vilken osis Rick Den jävla kärringen ska ju inte ha nåt körkort"
Är inte det kön om något?
Boba Fett.. Tycker iofs inte det är så snyggt att skriva gubbhelvete heller i så fall...
Arg kan man bli, men man behöver inte sänka nivån i onödan.
Tror nog alla är överens om att man kollar innan man backar.
Adrenaline
2014-05-29, 22:16
drama drama drama...
Bikebandit
2014-05-29, 22:19
Sorry Sanniz men detta är andra gången på en vecka en fan retard har försökt att köra mig av vägen, och båda har varit kvinnor!!! Förra helgen körde en kvinna rakt mot mig på fel sida av vägen medan hon snackade med sin manliga passagerare,(Jag körde mc) det var tack vare honom jag blev inte dödad för att han tog tag i ratten precis i tid för att styra bilen tillbaka till höger sida av vägen, deras sida ... jag nästan hamnade i diket för att undvika en frontalkrock !!!!!
Sorry Sanniz men detta är andra gången på en vecka en fan retard har försökt att köra mig av vägen, och båda har varit kvinnor!!! Förra helgen körde en kvinna rakt mot mig på fel sida av vägen medan hon snackade med sin manliga passagerare,(Jag körde mc) det var tack vare honom jag blev inte dödad för att han tog tag i ratten precis i tid för att styra bilen tillbaka till höger sida av vägen, deras sida ... jag nästan hamnade i diket för att undvika en frontalkrock !!!!!
Typiskt fruntimmer !! Så skulle aldrig en riktig man bete sig bakom ratten ! Fruntimmer har alltid en massa annat trams för sig när de kör bil ! Sms:ar, kollar facebook, sminkar sig , pratar i mobilen eller håller på att planera middagsinköp och annat istället för att fokusera på körningen ! Om någon tycker att jag kategoriserar så är det helt riktigt ! Men detta är min högst personliga subjektiva uppfattning och det har alla sin fulla rätt att ha ! Vi lever ju i en demokrati !
Inte? Så här skrev du i något inlägg tidigare:
"Fan vilken osis Rick Den jävla kärringen ska ju inte ha nåt körkort"
Är inte det kön om något?
Boba Fett.. Tycker iofs inte det är så snyggt att skriva gubbhelvete heller i så fall...
Arg kan man bli, men man behöver inte sänka nivån i onödan.
Tror nog alla är överens om att man kollar innan man backar. Hade sagt det samma om en gubbevkn;
Typiskt fruntimmer !! Så skulle aldrig en riktig man bete sig bakom ratten ! Fruntimmer har alltid en massa annat trams för sig när de kör bil ! Sms:ar, kollar facebook, sminkar sig , pratar i mobilen eller håller på att planera middagsinköp och annat istället för att fokusera på körningen ! Om någon tycker att jag kategoriserar så är det helt riktigt ! Men detta är min högst personliga subjektiva uppfattning och det har alla sin fulla rätt att ha ! Vi lever ju i en demokrati !
Konstigt... För jag ser karlar som beter sig likadant (-sminka sig biten då)... Eller de som kär Le Mans mellan bilar i stället för att åka i tid.
Blinkers verkar ju vara något man köper till och ej fungerar...
Senast idag höll jag få in minst en bil i sidan med, som kördes av en karl!
Plus att jag även blev påbackad av en annan truckförare idag. Och det var... just det! En karl...
modestrick
2014-05-30, 21:48
Jag aktar mig gärna för gubbar i mercedes å kärringar i Saab (räknar in män där också för inga män kör saab) hehe
Jag aktar mig gärna för gubbar i mercedes å kärringar i Saab (räknar in män där också för inga män kör saab) hehe
Jag aktar mig för Saabar (speciellt med affärsmän bakom ratten)... en sådan kostade mig nästan livet 2001... Tyvärr hade min dåvarande sambo inte samma tur. :(
Konstigt... För jag ser karlar som beter sig likadant (-sminka sig biten då)... Eller de som kär Le Mans mellan bilar i stället för att åka i tid.
Blinkers verkar ju vara något man köper till och ej fungerar...
Plus att jag även blev påbackad av en annan truckförare idag. Och det var... just det! En karl...
Typiskt karlar att köra på det viset !!!! :)
Typiskt karlar att köra på det viset !!!! :)
Finns nog fruntimmer med... Men precis innan trängselskatten börjar på morgonen... jisses.
modestrick
2014-05-31, 09:11
Jag aktar mig för Saabar (speciellt med affärsmän bakom ratten)... en sådan kostade mig nästan livet 2001... Tyvärr hade min dåvarande sambo inte samma tur. :(
oj! Jisses, så fruktansvärt. beklagar. läskigt i trafiken ibland alltså. kan gå illa. Var är trafikpolisen när de behövs??!
oj! Jisses, så fruktansvärt. beklagar. läskigt i trafiken ibland alltså. kan gå illa. Var är trafikpolisen när de behövs??!
Det kan man undra... Men kör folk ut med motorcyklar, som de inte gillar.. Då finns de.
Man kan nästan tro att de har en magisk kula att kika i...
Men värst är nog ändå vår lagstiftning. Jag har lärt mig läxan, att är man redo att ta ett straff och verkligen avskyr någon... Då skall man
använda bilen!
Du får villkorligt och lite dagsböter om någon dör och någon/några mer skadas...
Men råka knuffa någon på krogen, så de faller illa och dör, då blir det fängelse direkt utan att passera gå.
Rättssystemet suger!
modestrick
2014-05-31, 11:39
Det kan man undra... Men kör folk ut med motorcyklar, som de inte gillar.. Då finns de.
Men värst är nog ändå vår lagstiftning. Jag har lärt mig läxan, att är man redo att ta ett straff och verkligen avskyr någon... Då skall man
använda bilen!
Du får villkorligt och lite dagsböter om någon dör och någon/några mer skadas...
Men råka knuffa någon på krogen, så de faller illa och dör, då blir det fängelse direkt utan att passera gå.
Rättssystemet suger!
ja tokigt är det. helt skevt!
använda bilen!
Rättssystemet suger!
Ja håller med de e mkt man kan undra över.Försvarar man sin egen egendom får man mer straff än tjuven,vittnen skräms till tystnad av personer
som vill undgå straff för grova brott osv osv.
Det verkar som du har en förmåga att vara på fel plats vid fel tillfällen rätt ofta ! :)
Det verkar som du har en förmåga att vara på fel plats vid fel tillfällen rätt ofta ! :)
Mm... och det gäller lotto och triss också.. alltid fel. *s*
Nja, inte för ofta hoppas jag. Även om det hoppade rådjur över motorvägen igår två gånger. Gissa om jag fick nita ena gången.
Det var nära. Glad man inte satt på hoj då. :D
Hur har ni det med telefonförsäljare på mobilen,de här har ringt åtskilliga gånger senaste veckorna.
Ni med smartphones kanske kan spärra såna nummer ?
http://www.hitta.se/mvg+invest+ltd/g%C3%B6teborg/zllsmHAKeu?vad=0720631438
hasse diesel
2014-06-17, 08:33
Nix finns för mobilen nu
Skickas från min iPhone via Tapatalk
hasse diesel
2014-06-17, 08:35
nixtelefon.org
Har just reggat mej :D Thanx.
http://nixtelefon.org/
hasse diesel
2014-06-17, 09:20
Vassego :)
Mercakombi
2014-06-17, 14:32
Apropå fotbolls-VM asså, vilken jävla fjollsport :(
15110
Skickat från min brödrost via mikrovågsugnen
Apropå fotbolls-VM asså, vilken jävla fjollsport :(
15110
Inget jag kollar heller.
Skickat från min toastol via flaggstången.
Mercakombi
2014-06-17, 20:14
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t1.0-9/10404439_10152135439917267_848107520289290251_n.jp g
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10407059_10202135780812281_877157802639552759_n.jp g
Om man beställer en meter tändkabel från Mc-Depån för 55 :- får man en faktura på 164:-
Detta för att utöver kabeln ligger det en enkilos katalog skriven på tyska i paketet. Den vill de ha nästan 50:- för.
Och frakten för katalogen betalas av kunden.
Avvaktar mejlsvar från dem.
Bläääääääää!!!
Apropå tio saker bättre än att se på fotboll:
1. Titta på Oddasat
2. Titta på folks fyra år gamla charterbilder
3. Gå ut med soporna
4. Lyssna på Torsten Flink
5. Upptäcka att en klant dragit sönder gängor
6. Bli förbannad på att tomma galgar alltid ramlar i golvet så fort man nuddar dem
7. Leta efter snoozeknappen på telefonen utan glasögon klockan 05.40
8. Konstatera att nån jävel haft vitlök i mat som egentligen var avsedd att kunna ätas
9. Alls ha med Arbetsförmedlingen att göra
10. Resonera med en modern hjärntvättad chef på ett storföretag.
Mercakombi
2014-06-19, 13:24
Och så var det ju det här med vädret :(
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10334474_681526415248538_3254778280827286725_n.jpg
Måste säga att jag är måttligt road av hur bra de lägger ut nya tider... :(
Skulle försöka preliminärboka teorin bland annat, men då måste ju risktvåan fixas innan dess.
Kollade ut ok datum (d.v.s. när jag kört tillräckligt med antal gånger på en Honda), men då
fanns inga tider förrän i September på Stora Holm. :(
Och då hade jag hittat ok tider i Augusti för teorin...
Tycker det är dåligt.
Nåja, får väl kolla om körskolan kan hjälpa mig. Ska hämta mina teoriböcker i veckan som
kommer. Då kan jag ju passa på att fråga dom.
Men visst blir man sur, när man skall ta en behörighet som är inne i sin högsäsong...
Och det dels är 3 veckor semesterstängt, plus utöver det finns det knappt några
tider heller att tala om för risktvåan.
- - - Uppdaterad - - -
Sedan vill jag gnälla på att temperaturen ute är för hög... Svettas bara man är stilla...
Sedan vill jag gnälla på att temperaturen ute är för hög... Svettas bara man är stilla...
Ja man ser inte så många hojar som vanligt heller,det får vänta lite med att åka.
Märkligt att det ska ta sån jäkla tid Sanniz, är det för att du är privatist eller nåt?
Min körskola fixade rubbet på en grisblink, jag behövde inte göra ett skit, bara köra å se nöjd ut
Ja man ser inte så många hojar som vanligt heller,det får vänta lite med att åka.
Har iofs sett en hel del hojar.. och det gör ju inte mig mindre åksjuk...
- - - Uppdaterad - - -
Märkligt att det ska ta sån jäkla tid Sanniz, är det för att du är privatist eller nåt?
Min körskola fixade rubbet på en grisblink, jag behövde inte göra ett skit, bara köra å se nöjd ut
Nja, jag är inskriven på körskola.. Men Stora Holm är ju inte deras grej. Dock kanske de kan hjälpa till, så
att de ordnar tider som passar.. så jag kan få teori provet bokat någon gång. Kan ju inte boka den, OM jag'
inte vet garanterat att jag hinner göra risktvåan också innan dess.
Låter väldigt jobbigt o komplicerat för dig Sanniz..I år har jag tagit mitt ansvar igen för återväxten och är handledare åt två pers, den ena har redan gjort risk 1 o 2 klarat teorin samt på uppkörningen blivit hemskickad för hojen var på 37 kw, tråkigt men sant, den andra gjorde risk 1an i dag skall göra 2 an nästa vecka o sen boka teorin sen behöver vi köra mer i stan o lite koner så tror jag hon fixar det med innan sommaren slut, vill man satsar man osv utan gnäll 0 framför allt anpassar sig efter vad handledare, körskolor o tar ledig så går det få körkort på en sommar lätt.
- - - Uppdaterad - - -
Om man beställer en meter tändkabel från Mc-Depån för 55 :- får man en faktura på 164:-
Detta för att utöver kabeln ligger det en enkilos katalog skriven på tyska i paketet. Den vill de ha nästan 50:- för.
Och frakten för katalogen betalas av kunden.
Avvaktar mejlsvar från dem.
Bläääääääää!!!
Är det en bra kabel är väl 160 kr djävligt billigt ;)
hasse diesel
2014-07-26, 18:44
http://mc-jakten.se/mc-kort/riskutbildning/ http://www.aktivtrafikskola.se/index.php/mc-a1/risk/
Sedition
2014-07-26, 19:04
Låter väldigt jobbigt o komplicerat för dig Sanniz..I år har jag tagit mitt ansvar igen för återväxten och är handledare åt två pers, den ena har redan gjort risk 1 o 2 klarat teorin samt på uppkörningen blivit hemskickad för hojen var på 37 kw, tråkigt men sant, den andra gjorde risk 1an i dag skall göra 2 an nästa vecka o sen boka teorin sen behöver vi köra mer i stan o lite koner så tror jag hon fixar det med innan sommaren slut, vill man satsar man osv utan gnäll 0 framför allt anpassar sig efter vad handledare, körskolor o tar ledig så går det få körkort på en sommar lätt.
- - - Uppdaterad - - -
Är det en bra kabel är väl 160 kr djävligt billigt ;)
Tog ju mitt förra året på körskola och det tog ganska exakt två månader från det att jag skrev in mig till det att jag hade körkortet.
Men jag tog ledigt dom dagarna det var risk 1 o 2 samt uppkörningen, tre dagar ledigt var det lätt värt så här i efterhand.
Så som du säger visst fan går det att fixa det på en sommar om man kan ta ledigt när det behövs osv.
Inte så lätt LasseS... Jag hade inte fått ledigt tidgare heller eftersom de har brist på folk med min kompetens. Och i år hade jag sen semester. Med andra ord, jag trodde jag fixat en bra
period, men när t o m Stora Holm har stängt så är det ju inte lika lätt. Och jag vill helst vänja mig lite vid den typ av hoj med, innan risktvåan.
Får väl bara inse, att jag kanske inte hinner åka så mycket på egen hand i år. Men nästa är det förhopningsvis inte så.
- - - Uppdaterad - - -
Tog ju mitt förra året på körskola och det tog ganska exakt två månader från det att jag skrev in mig till det att jag hade körkortet.
Men jag tog ledigt dom dagarna det var risk 1 o 2 samt uppkörningen, tre dagar ledigt var det lätt värt så här i efterhand.
Så som du säger visst fan går det att fixa det på en sommar om man kan ta ledigt när det behövs osv.
Haha.. jo, men jag visste ju inte om de totalt 3 veckor som två ställen var helstängda på när jag sökte om min ledighet. Lyckades pricka in dessa på 2 av fyra
lediga... Det suger, men jag får väl körkortet med tiden trots allt... Har i princip bokat upp alla lektioner åtminstone.
Plus att det vart rätt fullbokat redan, när jag väl fick mina uppgifter.
[QUOTE=Är det en bra kabel är väl 160 kr djävligt billigt ;)[/QUOTE]
Jaja, jag orkar allt med 166 kr för en bra kabel.
Men nu var det bara det jag kom på att gnälla över!! ;-)
Kan ju passa på at gnälla mera nu när jag ändå är här.
Den där kabeln gjorde inte minsta nytta. Trodde ju att jag skulle få loss 10-20 hästar till. Minst!!
Äh! Sånt skräp.ag;
Förresten Lasse, hur vet jag om en kabel är bra?
Original är en kolfiberkabel och den jag köpte har kopparkärna.
Originalkabeln var 14 år så jag fick för mej att den behövde bytas..
Var det dumt att byta mot en koparkabel tro?
Redigerat: koparkabel :)
byta mot en koparkabel..
Nä, byta till en kopparkabel skulle de ju va!! :-)
Inte så lätt LasseS... Jag hade inte fått ledigt tidgare heller eftersom de har brist på folk med min kompetens.
Kolla gärna med facket Sanniz,inom en del fackavtal så kan INTE arbetsgivaren neka dej ta ut en kompdag OM du meddelar 5 dar före.
Noyen.. facket gär inte ett skit på vårt företag... nästan så man tror de får betalt eller något... fick inte mer hjälp på trafiksolan idag, så jag får kontakta Stora Holm när de åter öppnar nästa vecka först. Surt. Men bara kortet ros i hamn någon gång i år så...
Noyen.. facket gär inte ett skit på vårt företag... nästan så man tror de får betalt eller något...
Jag brukar maila eller ringa nån regionavd. eller liknande för att få svar på frågor ibland.De har betalt för att svara,jag vill själv inte
klaga på de fackliga på jobbet då jag själv inte gör nån insats för att hjälpa till med det fackliga arbetet.
Plockat ner hela bakre bromssystemet för att montera bakflyttade fotpinnar, först så går en nippel på den nya bromsslangen av utan någon vidare kraft, sedan upptäcker jag att den nya T-kopplingen för bromsljuskontaken inte är i rätt storlek...
hasse diesel
2014-07-29, 12:45
Fan vad ni gnäller :b:
Fan vad ni gnäller :b:
haha.. gnälltråden ju... LM;
hasse diesel
2014-07-30, 17:59
Ja? Ja gnäller ju på er, vad är problemet