Sidan 89 av 297 FörstaFörsta ... 3979878889909199139189 ... SistaSista
Resultat 1 761 till 1 780 av 5928

Ämne: Idag..

  1. #1761
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    ... har jag inte mött många hojar, har alla tacklat av redan?
    Är o jobbar!
    There are no problemsonly solutions

  2. #1762
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Förra året gick dom back runt två miljoner pga vädret!Hela festivalen regnade bort! Känner ett par gubbar som har startat festivalen. Bodde i 10 år i Flekkefjord som är grannkommunen till Kvinesdal. Jag och klubben var vakter där -06/07. Var där sist -10 när Motorhead o Gary Moore spelade! Tre-fyra månader senare dog Gary Moore.PS. Det var väl H-A supporterplagg dom inte gillade?
    Nja, regnade gjorde det allt alla gånger jag var där... T o m öste rejält... Så skylla på vädret stämmer nog ej så bra. Snarare kom det nästan inga bikers förra året... De är ju stabilaste kassakon annars på festivalen, plus kommer de, kommer många andra också.
    Supportkläder gällde inte bara "rödvita kopplingar", utan allt med mc förknippning. Även om polis och myndigheter troligen mest var ute efter de s k "kriminella klubbarna".
    Fanns massor på deras forum om varför folk, speciellt de till hoj, varför de valde att bojkotta festivalen.
    Vi valde oxå bort den, liksom våra norska vänner.
    Sedan var programmet det året riktigt uselt, som pricken över i.

    - - - Uppdaterad - - -

    Bilder från ett av Norrway Rockfestival besöken... (Tänk att man lyckades få regnfria bilder...)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	201007101024.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	88,8 KB 
Id:	8838Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sanniz1255341711.jpg 
Visningar:	35 
Storlek:	48,7 KB 
Id:	8839Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	nrf1.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	36,7 KB 
Id:	8840

    De två miljonerna de förlorade var summan för uteblivna bikers... Inte enbart vädret!
    I Kvinnesdal regnade det alltid under festivalen. Har hittills inte kunnat hålla mig torr där ens fysiskt.

    Halva summan av de två miljonerna, berodde på att så många bikerbesökare bojkottade festivalen och därmed en av de finaste mc campingar jag sovit på...
    Synd att de tagit bort forumet för festivalen. Där kunde man se först trycket från politikerna, som skulle vägra ge stödpengar till festivalen (som redan börjat få svårt att gå ihop sig tidigare år
    till att förbjudet slutligen gällde ALLT som var mc relaterat. För de vågade ju inte chansa på, vilka klubbar som var vad...
    Och många kommenterade detta, speciellt folk som brukade vara på mc campingen, att de tyckte det vart ännu mer vanskligt OM de inte visste vart folk hörde hemma... Förr kunde man ju se det och faktiskt "bete sig efter detta".
    Och att nämna; Den delen av festivalcampingen har alltid vart den renaste och skötsammaste UTAN bråk... Och detta oavsett om det vart en klubbfri biker på plats eller en från "de s k 1 % klubbarna"...

    Och så kunde kanske arrangören sluta plocka in UDO hela tiden... För han suger!

    Saknar i alla fall våra trevliga norska vänner från festivalen...
    Senast redigerat av Sanniz den 2012-09-13 klockan 11:36.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  3. #1763
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Det finns ju fler forum om man är hoj intresserad, sporthoj.se kan man alltid lita på. hojen.nu är en annan, några hänger väl kvar på gamla hederliga harleyportalen, jag som är dragracing intresserad är med i twinbike.se fast där händer inte jätte mycket

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg

    Kan annars nämna för de som hänger på SBW också, att sajten kommit igång... Men det är mer fart här på forumet!
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  4. #1764
    Hemma igen efter 200 mil i Norge... Nästan 0 gradigt med snöblandat regn... ritade spår på vägen på några ställen. Trots detta - härligt, juvligt och vidunderligt vackert som vanligt. Brukar bli en till två gånger per år (ibland även tre) de senaste tio åren. Denna gång bl.a. Geiranger.

  5. #1765
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Det finns ju fler forum om man är hoj intresserad, sporthoj.se kan man alltid lita på. hojen.nu är en annan, några hänger väl kvar på gamla hederliga harleyportalen, jag som är dragracing intresserad är med i twinbike.se fast där händer inte jätte mycket
    Jo, det finns ju en hel del... Men alla har inte legat i träda i några veckor p.g.a. serverbyte.
    Ville mest påtala att den var igång på nytt, för de som råkar hänga där också.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #1766
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Nu är det i alla fall sista arbetsdagen (kvällen) för denna veckan. Så jag hoppas regnet kan hålla sig borta ett tag åtminstone. Man vill ju hinna ta en tur med åket innan höststormarna kommer på allvar.

    Trevlig helg på alla!


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #1767
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Nja, regnade gjorde det allt alla gånger jag var där... T o m öste rejält... Så skylla på vädret stämmer nog ej så bra. Snarare kom det nästan inga bikers förra året... De är ju stabilaste kassakon annars på festivalen, plus kommer de, kommer många andra också.
    Supportkläder gällde inte bara "rödvita kopplingar", utan allt med mc förknippning. Även om polis och myndigheter troligen mest var ute efter de s k "kriminella klubbarna".
    Fanns massor på deras forum om varför folk, speciellt de till hoj, varför de valde att bojkotta festivalen.
    Vi valde oxå bort den, liksom våra norska vänner.
    Sedan var programmet det året riktigt uselt, som pricken över i.

    - - - Uppdaterad - - -

    Bilder från ett av Norrway Rockfestival besöken... (Tänk att man lyckades få regnfria bilder...)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	201007101024.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	88,8 KB 
Id:	8838Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sanniz1255341711.jpg 
Visningar:	35 
Storlek:	48,7 KB 
Id:	8839Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	nrf1.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	36,7 KB 
Id:	8840

    De två miljonerna de förlorade var summan för uteblivna bikers... Inte enbart vädret!
    I Kvinnesdal regnade det alltid under festivalen. Har hittills inte kunnat hålla mig torr där ens fysiskt.

    Halva summan av de två miljonerna, berodde på att så många bikerbesökare bojkottade festivalen och därmed en av de finaste mc campingar jag sovit på...
    Synd att de tagit bort forumet för festivalen. Där kunde man se först trycket från politikerna, som skulle vägra ge stödpengar till festivalen (som redan börjat få svårt att gå ihop sig tidigare år
    till att förbjudet slutligen gällde ALLT som var mc relaterat. För de vågade ju inte chansa på, vilka klubbar som var vad...
    Och många kommenterade detta, speciellt folk som brukade vara på mc campingen, att de tyckte det vart ännu mer vanskligt OM de inte visste vart folk hörde hemma... Förr kunde man ju se det och faktiskt "bete sig efter detta".
    Och att nämna; Den delen av festivalcampingen har alltid vart den renaste och skötsammaste UTAN bråk... Och detta oavsett om det vart en klubbfri biker på plats eller en från "de s k 1 % klubbarna"...

    Och så kunde kanske arrangören sluta plocka in UDO hela tiden... För han suger!

    Saknar i alla fall våra trevliga norska vänner från festivalen...
    Då är det väl så då! Men pratade med en av dom som startade o drev Kvinesdal sedemera Norway Rock Festival i Tolne för ett par veckor sen nämligen en av mina klubbkollegor! Han förklarade saker o ting.Men är det finito så är det! Men -10 var vi där liksom folk från flera andra klubbar men det var inga problem vad jag kunde se. Varken med polisen eller annat! O till o med Kvinesdal kommun var sponsorer som dom har varit från start.
    Senast redigerat av xbones den 2012-09-13 klockan 22:45.
    There are no problemsonly solutions

  8. #1768
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Då är det väl så då! Men pratade med en av dom som startade o drev Kvinesdal sedemera Norway Rock Festival i Tolne för ett par veckor sen nämligen en av mina klubbkollegor! Han förklarade saker o ting.Men är det finito så är det! Men -10 var vi där liksom folk från flera andra klubbar men det var inga problem vad jag kunde se. Varken med polisen eller annat! O till o med Kvinesdal kommun var sponsorer som dom har varit från start.
    Nej, vi var där sista gången med 2010... Och då hade inte myndigheterna ännu börjat sitt korståg... Det började knystas om det runt vinterhalvåret... Och sedan vart det storbojkott. Synd, för jag gillade killarna och tjejerna, som skötte campingen med. Behövde aldrig visa passbanden heller efter dag 1... De kom alltid ihåg "sina svenskar".

    Hade lite kul vid hotellet vid Utsikten... Står en kufisk bil på parkeringen där, som de ser ut att smält något över (skall väl se ut som halvrunnen is/snö skulle jag tro)... Och när man kommer nära den, börjar den spela musik automatiskt... En viss trummis från Motörhead kom också gående, när vi var där och reagerade som oss... Maken och jag slängde ord med Herr Dee om detta spektakel. Vi kom överens om att objektet var bara något som eventuellt en norrman förstod sig på... Våra polare från Norge frågade sedan vem denne svensk var, som vi språkade så avslappnat med. De kände inte alls igen honom!


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #1769
    ...regnar det igen.

  10. #1770
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Lördag å söndag blir fin

  11. #1771
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    ... gör sig hösten påmind, med besked! Regn och blåst så att löven yr omkring. Fy fan... :-(
    Men på Söndag ska det bli en fin höstdag, så då blir det en tur upp till Fredrika o hälsa på mina gudföräldrar. Kanske kika på Buddhan också.

  12. #1772
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Här blåser man nästan bort mellan varven... Så hojtur blir det kanske inte just idag, men jag hoppas på resten av helgen!


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  13. #1773
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    På söndag blir det en sväng upp till sveg å ta en fika

  14. #1774
    Citat Ursprungligen postat av Dragos Visa inlägg
    Lördag å söndag blir fin
    Yes!
    Ta en tur?

  15. #1775
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Nej, vi var där sista gången med 2010... Och då hade inte myndigheterna ännu börjat sitt korståg... Det började knystas om det runt vinterhalvåret... Och sedan vart det storbojkott. Synd, för jag gillade killarna och tjejerna, som skötte campingen med. Behövde aldrig visa passbanden heller efter dag 1... De kom alltid ihåg "sina svenskar".

    Hade lite kul vid hotellet vid Utsikten... Står en kufisk bil på parkeringen där, som de ser ut att smält något över (skall väl se ut som halvrunnen is/snö skulle jag tro)... Och när man kommer nära den, börjar den spela musik automatiskt... En viss trummis från Motörhead kom också gående, när vi var där och reagerade som oss... Maken och jag slängde ord med Herr Dee om detta spektakel. Vi kom överens om att objektet var bara något som eventuellt en norrman förstod sig på... Våra polare från Norge frågade sedan vem denne svensk var, som vi språkade så avslappnat med. De kände inte alls igen honom!
    Den har jag inte sett på Utsikten,ganska ny kanske. Har inte varit där på ett par år. Sjysst att träffa mölndalspöjken Dee va.
    There are no problemsonly solutions

  16. #1776
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Den har jag inte sett på Utsikten,ganska ny kanske. Har inte varit där på ett par år. Sjysst att träffa mölndalspöjken Dee va.
    Den fanns där 2010 i alla fall.
    Jodå, han var faktiskt rätt jordnära med. Inga diva fasoner där.

    Hittade en bild på spektaklet...
    Norsk vän framför...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20100709323.jpg 
Visningar:	31 
Storlek:	101,0 KB 
Id:	8851
    Senast redigerat av Sanniz den 2012-09-14 klockan 20:25.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  17. #1777
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Den fanns där 2010 i alla fall.
    Jodå, han var faktiskt rätt jordnära med. Inga diva fasoner där.

    Hittade en bild på spektaklet...
    Norsk vän framför...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20100709323.jpg 
Visningar:	31 
Storlek:	101,0 KB 
Id:	8851
    Det är ju förfan Affi från Stavanger eller?Jobbar numera hos H-D i Stavanger? En gammal jobbarkompis tror jag. Men spektaklet har jag inte sett förr. Ska till Flekkefjord 19-21/10 så kanske det blir en tur till Utsikten.
    There are no problemsonly solutions

  18. #1778
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Det är ju förfan Affi från Stavanger eller?Jobbar numera hos H-D i Stavanger? En gammal jobbarkompis tror jag. Men spektaklet har jag inte sett förr. Ska till Flekkefjord 19-21/10 så kanske det blir en tur till Utsikten.
    Jo... han kallas så. Jobbade då som mekaniker på Harley...

    Känner du Heidi och de andra, som brukade göra honom sällskap på Norrway Rock?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20100710330.jpg 
Visningar:	16 
Storlek:	98,1 KB 
Id:	8854Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20100709322.jpg 
Visningar:	19 
Storlek:	101,5 KB 
Id:	8855

    Vet att Affi föredrog blondiner. *s*
    Världen är bra liten i alla fall.
    Senast redigerat av Sanniz den 2012-09-14 klockan 23:29.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  19. #1779
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Jo... han kallas så. Jobbade då som mekaniker på Harley...
    Affi o jag jobbade ihop på Marine HVAC för runt 10 år sen!Har sett han för sex-sju år sen sist o då jobba han för H-D.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Jo... han kallas så. Jobbade då som mekaniker på Harley...

    Känner du Heidi och de andra, som brukade göra honom sällskap på Norrway Rock?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20100710330.jpg 
Visningar:	16 
Storlek:	98,1 KB 
Id:	8854Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20100709322.jpg 
Visningar:	19 
Storlek:	101,5 KB 
Id:	8855

    Vet att Affi föredrog blondiner. *s*
    Världen är bra liten i alla fall.
    Nej men han har haft samma hoj i snart 30år! 1700-1800 Shovel!Hälsa han från Jari. Han vet vem jag är.
    There are no problemsonly solutions

  20. #1780
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Nej men han har haft samma hoj i snart 30år! 1700-1800 Shovel!Hälsa han från Jari. Han vet vem jag är.
    Får be maken hälsa, men det vart ett tag sedan vi hörde från norrmännen från den sidan av landet.
    Den orange i bakgrunden, var den han körde under NRF.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Sidan 89 av 297 FörstaFörsta ... 3979878889909199139189 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •