Resultat 1 till 20 av 61

Ämne: SEST

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Nej, självklart inte. Den ska gå lika bra kall som varm. Helst skall du inte märka någon skillnad alls, mer än att tomgången är något högre vid kallstart och succesivt minskar till du nått driftvärme..

    Mvh /Båging
    Min tomgång är precis som Båging beskriver, mycket trevligare än på 2005an jag hade innan med gasare.

    Däremot så gillar jag inte hur den rusar upp i 2000rpm just när man startat, går ner till 1400 efter ca 3 sek.
    Går det att få bort eller åtminstone begränsa rusningen?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av druttkasken Visa inlägg
    Min tomgång är precis som Båging beskriver, mycket trevligare än på 2005an jag hade innan med gasare.

    Däremot så gillar jag inte hur den rusar upp i 2000rpm just när man startat, går ner till 1400 efter ca 3 sek.
    Går det att få bort eller åtminstone begränsa rusningen?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Absolut. Man justerar startöppningen på tomgångsmotorn via en tabell som heter IAC. Vanligtvis står den default lite för öppen och man justerar startvärdet tills rusningen försvunnit helt eller minimerats så mycket det går...

  3. #3
    Med risk för att denna fråga är OT, så gör jag ett försök att slippa en egen tråd, kändes som att det fanns gott om kompetens här
    Måste man koppla in hojjen i datorer nu för tiden för att få en lägre tomgång? Hur låg tomgång kan man ha på en 2014 Street Bob
    utan att något tar skada? Går det att komma ner till 700 - 800rpm?
    Never ride faster than your guardian angel can fly

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Adren Visa inlägg
    Med risk för att denna fråga är OT, så gör jag ett försök att slippa en egen tråd, kändes som att det fanns gott om kompetens här
    Måste man koppla in hojjen i datorer nu för tiden för att få en lägre tomgång? Hur låg tomgång kan man ha på en 2014 Street Bob
    utan att något tar skada? Går det att komma ner till 700 - 800rpm?
    Japp, enda sättet är via justering elektroniskt. Den GÅR att få ner till 800, men jag rekommenderar det inte. Dom vi testat på har fått problem med tillfälliga rusningar osv.....känns som att 900 är minsta varvtal som känns stabilt...

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Japp, enda sättet är via justering elektroniskt. Den GÅR att få ner till 800, men jag rekommenderar det inte. Dom vi testat på har fått problem med tillfälliga rusningar osv.....känns som att 900 är minsta varvtal som känns stabilt...
    Precis det svar jag önskade, tack så fantastiskt mycket!
    Never ride faster than your guardian angel can fly

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •