Vad är det för hoj?
Ny på Harley..............
var för nyligen på tur i Polen, To Hel and back , tur på norrkusten Swinoujscie till Hell och tillbaka, otrolig fin tur kan anbefalla alla att göra detta..
problemet var att når vi var på väg hem, upptäckte (naa hade egentligen känd av det innan) jag att når vi kom runt i kurvar började den att vibrerar otäckt i styret och kommer man med 110 i en lång kurva är det inta alls roligt, jag har rätt däcktryck och bra däck mönster, tror det går att justerar under styrkronan eller?
Med vänlig hälsning Jesper
Vad är det för hoj?
http://harleyforum.se
Nej ! Kolla in denna sida så får du troligen svaret:http://www.true-track.com/.
Jag fundrar på att köpa denna till min hoj.
Kolla in videon med vad som händer med hojen. Otäckt som fan.
Harley vill inte kännas vid detta problem med hojarna.
Fritte
Jag har en 2005 FLHTCUI
Hallå kolla dämparna bak lufttryck,främre motorfäste,gummin till swingen som sitter under fästena till bakre fotplattorna,är det ok så kolla att motorn är linjerad finns ett enkelt verktyg att kolla det med,jag kör själv med proggresive stabilisator kanon bra hoppas detta var lite till hjälp
Jag hade samma fenomen helt plötsligt på min sportster!Det visa sig att ena bakhjuls lagret var slut
Du beskriver ditt problem att det vibrerar .. jag skulle kolla din styrhuvudet och hjullager först och att gummi motorfästen är i ordning. Det där med TT är något sätt att eliminerar den gungande i kurvorna .. allmänt känd som en tankslapper..
Jag har en nyare buss känner inget sånt där lite svajig kan den vara om man provocerar den
Ja det är endast på Harleys med gummiupphängda motorer. Fram och bakhjul linjerar inte rakt. Brukar också kännas när man kommer upp i lite högre farter rakt fram, att hojen börjar gunga lite.
Båda hjulen vill ställa sig rakt vid fart, och motarbetar varandra. Hojen ska stå på plant golv så framhjulet är exakt rakt. Mät med vattenpass. Sen får man justera bakhjulet rakt med hjälp av justerstaget som sitter under tanken.
Trägen vinner!
Ja,det kan ju ha med tyngden att göra. Crossbonesen tex väger 330 kg och har ett 80 år gammalt konsept på framgaffeln men tycker att den går som tåget. Haft min uppe i 190 (med luft o buller +PC V) och hojen uppförde sej hur bra som helst.Har inga problem på svängiga vägar heller. Kan bero på fläskdäcket fram
There are no problemsonly solutions
Sväng wobbel kommer nog med åren också, då dom börjar bli lite trött i bussningar etc. En annan sak som slog mig som jag faktiskt inte har tänkt på. Men nyare dynor har väll 49mm framgaffel, och touring mopparna har fortfarande 41mm?
Trägen vinner!
190 ?? Var det före eller efter din motor uppgradering
Ja det med Dynas...dum som helst..motorn är gummiupphängt och gissa var den swingern är monterad Duh!!! yupp you guessed it... på motorn / växellådan boing! boing! boing! Kan vara ok för vanligt körning men pressa den till extrema körning särskilt långa snabba kurvor det kan hända att chassit reagerar på konstiga sätt Hänt mig några gånger på min SB när min var original och det var inte roligt. Jag har sänkt den med progressive fjädrar sen dess och det hände inte så ofta nu, var en stor förbättring
Har också råkat ut för kraftigt wobbel när man pressat FB,n för hårt och man var glad man klarade sej efteråt,
de va jävligt nära ett vägräcke i en kurva.
Bokmärken