ser lovande ut måste jag erkänna
https://www.indianmotorcycle.com/en-us/pages/home.aspx
http://www.cycleworld.com/2013/03/09...v-twin-engine/
Efter 30 år på olika H-D blir mitt nya mål att snåla, spara å slita tills jag har råd med denna maskin...
Kanske kommer den att säljas här. Kanske genom "POLARIS" - Victory handlarna... vem vet?
Kommer i framtiden att tippa, spela på V75 - allt - bara för att kunna skaffa denna motor och den nya mc som den skall sitta i.
ser lovande ut måste jag erkänna
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Snygg motor. Mycket, mycket bättre. Victorys motor är inte i min smak, lite som Indian förut. Bara cylindrar hela vägen. Smaksak dock
Ja jag måste nog hålla med adrenaline.... gillar den inte alls. Motorn är väl okey... men resten??
Jag gillar "sidalooken" på motorn.
otroligt ful faktiskt. tyvärr...
CHOPS OF THE DEAD
deathtrap society.
Med Polaris/Victory kanske den sorgliga Indianstoryn få ett lyckligt slut!
Jag tycker det är så vackert att man blir tårögd, man känner historians vingslag och är en hyllning till Carl Oscar Hedström som svensk utvecklade Indian sidventilaren på 1900 talet. Bra jobbat av fabriken
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Motorn ser bra ut,men jeg kan ikke si at jeg er särlig begeistret over at Indian-navnet de har tilegnet seg i retten ved hjelp av smarte advokater blir brukt på denne måten. Det er som å produsere falske Rolex. De etterhvert mange som har merket Matchless,Royal Enfield,AJS,Italjet m.fl som Indian motorsykler eller bygd rammer som de har puttet inn S&S eller Interceptormotorer burde värt fengslet på stedene de har produsert skrotet (Taiwan).
Om det er noen som leser dette som kan ha,vite om eller tipse om hvor jag han få tak i venstre tankdecal til en 1942 Scout er jeg svärt intressert. Skal poste et bilde av hvordan den ser ut så snart jeg har lett igjennom to datamaskiner til.
There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.
vist de gamla är ju helt klar tuffa men den nya ser lika tråkig och billig ut som en Victory. Jag tycker inte om Indian längre. För mycket krom och kåpor på motorn. Den ser stylad ut.
Senast redigerat av Gustav2K den 2013-03-11 klockan 22:19.
Nu jävlar blir det åka av!
Indian Chief? 2014 blir nog en dyr pjäs och har nog en tänkt målgrupp på 50+ gubbar som gillar krombling,,,,Hoppas dom lyckas sälja några!
Enligt min mening, skitful vill INTE ha...
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Vore roligt att se motorn med mindre krom och istället annan ytbehandling.
Fuck cancer
tycker den påminner om S&S X-Wedge både till utseende och konstruktion
Bokmärken