Visst, du kan alltid importera en hoj. Men samtidigt kan det gå helt fel med. Förutsatt att du inte är över och kollar den i detalj (+ att alla papper är i ordning).
Personligen, om jag nu skulle bygga om en night rod, så hade jag föredragit att hitta egen stil. Att köpa någon annans bygge är ju inte direkt samma sak.
När det gäller bredare backdäck, så kan du kolla i trådarna här... Vet att en av rod killarna (pipps83) köpt ett breddningskit till sin hoj.
Min viktigaste fråga är dock... Hur lång är du? För det är stor skillnad mellan 2012 och äldre NR. Då måste du eventuellt även köpa en sats, som gör att du kan sitta bekvämt på hojen.
Köp inte för gammal rod heller... Minst 2008, men se då till att den har ABS. Från 2009 års modell har du ABS som standard garanterat.
Inget är dock säkert, att summan din räcker för att få en allt för extrem hoj med en gång. Summor har en tendens att springa iväg. För har man väl börjat med att bygga om, så är det svårt att nöja sig med vissa saker. Vem vet, du kanske t o m vill byta gaffel till något mer "macho"... NR har inte så cool sådan, där vinner Muscle hojen i original utförande.
No Lomit Custom i Tyskland har många halvklara kit (dvs, du kan åka på att småfixa saker för inpassningen samt allt lackeringsjobb), som är godkända så man slipper regbesikta en hoj också (du får klara papper på deras kit).
Mer detaljer får du fråga killarna, som mekar mer med sina hojar...
I år (2013) nöjer jag nog mig främst med att hitta ett snyggt lasträcke till min egna Muscle.
Lycka till med hoj och byggande!
Bokmärken