Ja,se där SannizDet hjälpte o skicka lite krafter via Forumet!
There are no problemsonly solutions
Ikväll ska jag hjälpa en kamrat sen 40år tbx med inflyttning. Han flyttar hem efter 10-12år i Stockholm. PS han var med på HF Träffenhan kom på trampcyckel
![]()
i dag har det varit en sorlig dag....allt började bra, slut på snöandet och solen tittar fram. Sambon åker till stallet och jag till garaget för att slöskruva lite, det tar inte så lång stund innan sambon ringer med gråten i halsen....hästarna står i en ring i hagen med sambons häst i mitten, ena bakbenet är av och benpipor tittar fram på 2 ställen och en massa blod i snön. Hoppar i bilen och åker dit och det är ingen vacker syn som möter mig. Vet kommer ganska snart och det finns bara en sak att göra.....nu springer den hästen på hagarna i Island igen.
Glad att allt gick så fort så hon slapp lida så länge...men det känns för jäkla ledsamt, fast det inte var min häst så känner jag så mycket sorg och saknad
Fan vad trist CC10![]()
..tänkte jag försöka åka till jobbet.
Men just nu känns det som kroppen är totalt orkeslös.
Kommer att kännas tufft.
Först ut i kylan... Sedan köra en bil, som jag aldrig kört förr i halka...
Stå ut med timmarna på jobbet, som lär vara tuffa hela December...
För att sedan hålla sig "pigg och alert" nog på hemvägen (ca 1 timmas körning, under bra förhållanden).
Och inte hinner jag se maken i vaket tillstånd heller.
Jag vill ha semester!!!
Fick precis veta av maken, som suttit fast med taxi och kund på R40 i ca 1½ timme,
att det i alla fall rullar mot Borås...
Men åt andra hållet är det trögt ännu, eftersom de knappt börjat släppa på trafiken igen efter en stor olycka med ett flertal inblandade bilar (varav en buss)...
Glad att han inte är en av de taxibilar, som var med i olyckan...
När folk kör som de gör, så kan ju de som sköter sig ändå hamna i sådana lägen.
Senast redigerat av Sanniz den 2012-12-03 klockan 10:33.
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Och det skulle man kunnat gissa sig till...
Vilken buss!!!
Buss 100, som jag alltid tyckt kört illa när man ligger på R40...
Det är en busslinje, att passa sig för, oavsett väglag...
Speciellt när man kommer ikapp den i backiga partier.
Den har en tendens att kasta sig ut i omkörningsfilen, för att sedan tappa all fart och eventuellt t o m få lägre fart än lastbilen/långtradaren den envisas med att ta sig om.
Voine!
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....v-40-avstangda
Packar, packar, packar...
Imorgon bär det av till Thailand med sonen.
Biljetter och boende var ordnat långt i förväg, sedan gick jag och blev förälskad, och sedermera sambo.
Det kommer att bli tre långa, ensamma veckor!![]()
Idag är jag tbx i Ågotnes utanför Bergen. Det positiva är att det är varmare här än hemma![]()
Ja måste ju hitta nåt o glädjas åtSärskilt när klubben har årliga julbordet idag o jag inte kan vara med
![]()
...är det 92 dagar till avfärd mot Daytona Beach och Bikeweek!![]()
Idag införskaffades julklappen till maken... Sedvanligt får han sig en whisky till varje födelsedag och jul... Nu ligger den retsamt framme till jul.
Och denna gång är det en ny sort i sortimentet på systemet här hemma.
Inte på långa vägar så rökig, som de jag mellan varven köpt... Men enligt "min egna whiskytant på systemet" hemskt god och len i smak.
Jag försöker att köpa de sorter, folk normalt inte köper slentrianmässigt... På så vis kan hans whiskyhylla bli lite mer kul.![]()
Bokmärken