PTB: Blir fint med en Morad TR ihop med den härliga / snygga svingen och gött att slippa den fula tunga orginal "blyringen". 17x4,25" från Fellingsbro kanske ?
PTB: Blir fint med en Morad TR ihop med den härliga / snygga svingen och gött att slippa den fula tunga orginal "blyringen". 17x4,25" från Fellingsbro kanske ?
Senast redigerat av Lasse.S den 2012-11-01 klockan 09:34.
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Senast redigerat av Jonasbaggen den 2012-11-01 klockan 16:27. Anledning: Missat text
För min del skulle det sitta mumma fram med dit recept på broms, bak blir det en halvflytande ISR skiva till mitt R1a dubbelok, Pratade med Acke för ett par veckor sedan, han får tillverka en då det numera är 10,5" skiva bak och han gör den i 5mm tjock kommer att spara mins 1 kg bara där
Senast redigerat av Lasse.S den 2012-11-01 klockan 17:43.
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
PTB: En sån goding har jag precis köpt och klämt dit i fram
Bifogad fil 9437
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
PTB: Skivan och oket sitter redan på hojen ,men det väger i stort sett ingenting jämfört med Caterpillar grejorna som satt där innan. Har fått bort bra många kilon med Morad fälgar fram/bak och nu frambromsen. Målet är nått när hon väger in på 250kg. Den där baksvingen som du har....
Okej...ja det är ju där dom skall sitta totalvikten på hojen i all ära och kan man ta dom från den ofjädrade delarna gör man en enorm skillnad, blir grymt mycket bekvämare när man får känslan att den flyter, blir hellre sparkad i röven av en en lätt toffla mot en tung känga
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Så där jag nu är även fram fälgen ekrad, till skillnad mot bak så var denna mycket svårare då alla ekrar måste vara på plats i navet då det inte går att trä i efterhand, fick ett par repor som jag får polera bort så tänk på att maskera fälgen med tejp.
Vikt besparingen blev 795 gram så den största besparingen blir senare när bromsen byts ut men alla bäckar små
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Blev ju bra!
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Skit i det, udda är bra. Det är snyggt att mixa svart med nåt annat.
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Finns det inga typ "gummikondomer" man skulle kunna trä på gängorna för att skydda? Hade samma problem med min framfälg när jag ekra. Känns som att ekrorna skulle kunna äta sig igenom tejp....de spretar åt alla hål de små liven.
Som denna fast denna är ett Petzl Gummiskydd för isyxa
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
PTB59: Ytterliggare ett mästerverk och snyggt En TC Morad ser det ut som. Den starkaste av Morad fälgarna. Ja, det är lite besvärligare att ekra med de smala naven än de breda TC naven. Vad blev det för dimension?
Senast redigerat av Jonasbaggen den 2012-11-09 klockan 07:35. Anledning: Mer text
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Tackar så mycket jo den känns stabil och är grymt snygg och ändå lite men lättare en stålfälgen, Finns ju klenare o lättare racefälgar men det är ju samtidigt en brukshojs så det är dumt att gå till ytterligheterna tycker jag.
Den är 19x2,25 Type Classic
- - - Uppdaterad - - -
Skulle nog funka klippa till korta slangbitar o trä på...enkelt är oftast bäst
Tack för tipset
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Annars kan man alltid göra såhär, så kanske hojen går som en klocka....
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Bokmärken