Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
Då är det väl så då! Men pratade med en av dom som startade o drev Kvinesdal sedemera Norway Rock Festival i Tolne för ett par veckor sen nämligen en av mina klubbkollegor! Han förklarade saker o ting.Men är det finito så är det! Men -10 var vi där liksom folk från flera andra klubbar men det var inga problem vad jag kunde se. Varken med polisen eller annat! O till o med Kvinesdal kommun var sponsorer som dom har varit från start.
Nej, vi var där sista gången med 2010... Och då hade inte myndigheterna ännu börjat sitt korståg... Det började knystas om det runt vinterhalvåret... Och sedan vart det storbojkott. Synd, för jag gillade killarna och tjejerna, som skötte campingen med. Behövde aldrig visa passbanden heller efter dag 1... De kom alltid ihåg "sina svenskar".

Hade lite kul vid hotellet vid Utsikten... Står en kufisk bil på parkeringen där, som de ser ut att smält något över (skall väl se ut som halvrunnen is/snö skulle jag tro)... Och när man kommer nära den, börjar den spela musik automatiskt... En viss trummis från Motörhead kom också gående, när vi var där och reagerade som oss... Maken och jag slängde ord med Herr Dee om detta spektakel. Vi kom överens om att objektet var bara något som eventuellt en norrman förstod sig på... Våra polare från Norge frågade sedan vem denne svensk var, som vi språkade så avslappnat med. De kände inte alls igen honom!