Några bilder till, fälgarna fick bli en nyans gråare än den gråa på motorn och
lite tjockare ekrar med kromade nipplar. Ekernipplarna är en egen historia
jag hittade dessa på Tradera efter ett tips från en garagegranne, jag höll på med dessa
auktioner nästan heltid, man måste ju passa deadline med bud och motbud. Men son ni ser
så lyckades det till slut
Lacken blev som jag hade tänkt mig, mattsvart med lite "sliten" look
Polering av undre gaffelben
En bra sadelfjädring, lite tankearbete och mycket svets och svets igen (gör om gör rätt)
Notera bakdelen av skärmen, nu framåt för att täcka elkomponenterna som döljs av sadeln i vanliga fall
Relä som göms under tanken, så det går att använda microbrytare uppe vid styret. Målsättningen är så rent som möjligt,
invändigt gashandtag, old school kopplingshandtag och ett litet skivbromsarrangemang med brytare för det viktigaste. Jag är inte så
förtjust i orginalhandtagen med de "oxiga" klumparna för el och allt annat
Senast redigerat av JanneR den 2012-07-26 klockan 23:52.
Några kort till, änglabågen som inte får bli för kort och hur den ser ut idag. Som jag använder dagligen just nu, när det inte regnar.
Har lite smågrejor kvar, som mätartavlan och några andra saker men vem vill bli färdig?
Senast redigerat av JanneR den 2012-07-27 klockan 18:44.
kul tråd upptäckte den nu ..bra jobbat har du inga profil bilder så man kan se hela nybygget
Bokmärken