sköna;
Riktigt tuffa hojjar, en dag lär jag ta mig till nån custom träff i japan
Shoveln med hakkors och ss graveringar får det verkligen och rycka lite i högerarmen, mer sånt
Alla snackar åka till USA näää jag vill till Japan o träffa bikersna där verkar helt galna
http://yokohamahotrodcustomshow.com/en/
och det här vore antagligen showen och åka på
Personligen har jag fruktansvärt svårt för hakkorsen. Vem fan har sagt att det är cool?
Vette fan om det inte kan bli av det där, då kan jag även passa på och åka lite snowboard efteråt
känns som att skidorten i fukushima borde ha kort liftkö
Vette fan om det inte kan bli av det där, då kan jag även passa på och åka lite snowboard efteråt
känns som att skidorten i fukushima borde ha kort liftkö
Hojjarna verkar ok att titta på, men jag har inte förstått vitsen med att åka sånna där hardtails med i princip 0 fjädring. För mig är de rena utställningshojjar på veteranträffar. Kan inte vara skönt i mer än 1-2 mil?? Kan någon förklara?
OK.
I min värld.
Stuket e viktigare än komforten .Bobbers o Choppers i detta stuk e så nära ursprunget man kan komma .Inget massproducerat Kines skit .Detta e Bikers, dom andra e hitte på
Dom som kör med detta stuk bygger i regel sina hojar själv och flinar åt luft o buller,mappning ,örnar och fransar.
Vill man åka bekvämt och J-V fort får man köpa något annat.
Det är inte obekvämt att åka stelben man får kör därefter
Tre tum med fjädring i sadeln på min stelbenare är bättre fjädring än min sänkta softail!
För det första, alla de där hojjarna är massprocuderade en gång i tiden som folk byggt om under många år. Bobbade lr choppade lr vad vi ska kalla det. Så snacka inte om att de där inte har varit massproducerade.
Jag provsatt en sån där bobbad hoj nämligen igår som hade aluminium sadel så jag har fått lite mer inblick i det hela. Den var 10 gånger oskönare än jag trodde men eftersom tanken bara var på ca 5 liter så behöver man inte oroa sig, blir många stopp vare sig man vill eller ej. (Lätt fixat = annan sadel annan tank?)
Jag gillar stilen på hojjarna som jag sa i första inlägget. Men ser dem sjukt opraktiska å det är antagligen inte meningen heller. De är rena konstverk och är egentligen inget man åker långt eller till jobbet med, även om man kan.
Jag gillar också att bygga och modifiera mina motorcyklar själv. Skulle lätt kunna tänka mig att bygga en sådan hoj men skulle nog se till att den hade en acceptabel komfort. Vem bygger hellre hoj, än drar på roliga utflykter och roadtrips med nån random hoj? Svar: Mekanikern.
Måste bara upplysa dig om att din uppfattning om "real biker" är FEL. Kolla upp det själv på google. "Real biker" handlar mer om din livsstil på och kring motorcyklar, än vad du anser är de häftigaste motorcyklarna. Lätt att blanda ihop. Ingen fara på taket, nu har vi rätt ut det.
pidde: Ang. hojjarna är det helt ok för mig vad du anser är häftigast. Det sista var som sagt inte min egna åsikt, det var ren fakta.
Bokmärken