Eller hur! Det är ju inte rymdforskning precis. Och jag tror jag är 10 gånger så noggrann som en amerikansk maskinoperatör. Har flera hundradelar att spela på eftersom den ska honas sen.
Med ett stort jäkla borr går allt!
Ta du och passa på att borra lite extra, typ 1450 eller så...
Extra coolt!
Häftigt som fan att du gör så mycket själv istället för att lämna bort.
Det ger cred!
/R
Eller hur! Det är ju inte rymdforskning precis. Och jag tror jag är 10 gånger så noggrann som en amerikansk maskinoperatör. Har flera hundradelar att spela på eftersom den ska honas sen.
Fyller ju 30 här om nån dryg vecka så det är fanimej på tiden att åtminstone försöka bli bra på nåt ;-)
Tjänar du några pengar på att "vara bra på nått"?
Jag är 42 och rätt usel på det mesta. 30 är inget...
Det är då man börjar bli vuxen (fast jag är pecis lika omogen nu)
Dock säger min fru att jag är en bra pappa och min chef verkar helnöjd när det gäller MC försäljning och själv är jag nöjd med mitt första mc projekt.
Tycker det verkar vara så att du är rätt grym på det det du gör, men att precis som för alla andra "pappor" så är tiden boven i dramat.
Lycka till med 30 års festen, njut och skit i garaget en stund men skynda sedan tillbaks, vi är nog många som vill se din nya skapelse i sommar...
/R
Hur mycket ska du borra upp?
Jättekul att följa, kör så det ryker!
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Nja, nJo lite pengar tjänar jag ibland. Men mest sparar. Det är ju kul att kunna hjälpa andra mot en liten slant. Det är många som har visioner och idéer men inte verktyg och kunskap. Då hjälper jag i den mån jag kan och hinner :-)
Borrar från 883 till 1200. Ca 12 - 13 mm på hela diametern
Petar du in nya cylinderfoder sedan?
Som jag fattar det så har 883 och 1200 samma cylindrar. Det som skiljer dom åt är att 883 har tjocka stålfoder. Så det är stålfodret man borrar upp. Rätta mig gärna om jag missuppfattat det hela :-)
Va tvungen att youtuba lite och såg en 883 cylle jämte 1200. 1200ans stålfoder är bara några mm tjockt medans 883 är typ centimetertjock
Stämmer bra, det är någon aluminium legering. Visst är det mycket men amerikanarna är smarta. Varför göra 2 olika sorters cylindrar när man kan göra 1 sort och bara klämma i olika foder?
Jag förstår att det kostar en del att borra cylindrarna. Va lite bökigt att klocka in men fick det bra. Tar det lugnt så det tar låååång tid för varje skär.
Fan Mulle, du kan ju ta in borrjobb sen
Har lite 883-cyllar som ligger och samlar damm....
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Ja nån då och då kan jag nog hjälpa. Vill bara testa min innan jag börjar erbjuda hjälp
Nu är första cyllen borrad. Lämnat ett gäng hundradelar till honingen. Konade bara 0.001 på hela cylinderns längd så jag är nöjd
Bokmärken