VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Men man måste ju kunna montera på ett nytt block. SE blocket kan man ju köpa löst..eller om man av någon anledning måste byta till ett nytt original?
I USA snackar dom om "VIN restricted" att man måste först skicka in sitt original block innan man kan få ett nytt.
Senast redigerat av belsebub36 den 2011-12-19 klockan 00:34.
BB
Kör ett originalblock upptaget f 4.060" spigots. Passa på och svetsa veven + montera Timken.....
Bultmönstret stämmer
Med S&S Hot Set Up 124" borrar man H-D origblocket f 4.125" spigots...
Ja,det blir förmodligen så...kanske såhär..lite åt gången..130Hk 180Nm är målet.
* S&S cylindrar 4 1/8
* Portade toppar, insug 1.9"...kanske rullvippor
* S&S vev 4 5/8, svetsad(är ju redan pluggad)
* original block, Timken vänstersida, Kanske SE lefty på högersidan, torrington kam lager
* S&S justerbara stötstänger
* Fueling oljepump o kamplatta
* Nya Kammar ej bestäm
* Trottelhus SE eller Zipper..58-60mm + injektorer
* Koppling (AIM,Bandit eller Rivera)
* Byte till Kedja..
Senast redigerat av belsebub36 den 2011-12-19 klockan 16:27.
Du har en A-snurra
Glöm inte S&S Breather valve (Funkar bara på "A"-snurror) Jag kör den i alla funkar kanon!! Se deras sida
Låt KARLING göra botten,vev+lager Visst, långt fr Skåne men det är värt det...
S&S 4 1/8" cyl= stöddigare än HD (Du kan ju åxå köra 20grader Angletop m fixade toppar för det = Kanonsquish)
Du kan köra S-E 110" -toppar med Flat-tops på den (Ja, d går att fixa squish m Flattops)
2,100" insugsvent Bara att bulta på !! Kan ha ett par över...+ finns ett par f 4´/BLOCKET
Kolla styrningarna och kör S&S .650 BEEHIVE-fjädrar
124"= 2030 cc / 2 = 1015 per cyl S-E 110" förbr rum 96 cc Packn ca 7 Valve pockets ca 1,5cc
1015 cc + 96+7+1,5 = 1119 / 105 = 10,65 komp Utan maskinberbetning!
Kam som stänger 52 = 9,1 Corrected och ca 185 PSI (Finns elpysar på 110"-topparna)
Kör S-E Kamplatta och oljepump "UpGrade"-kit 350 i US = Billigare än Feuling
Red Shift kammar 10,5: , 10,7 komp satsa på mellanreg S&S lyiftare med HL2T
Koppling Har kört H-D TC kopplm m BARNETT X-plate, BARNETT +25% fjäder och AIM 92
VPCns vikter slår ju till v ca 3000 Jag har haft lite probs m slir 2700-3000 Byter till BANDIT nu med "Grey" springs
130/180 ska inte vara några probs med den där...
Lär bli ruggig...
P.S Obs bara bultmönster på block/cyl/topp!!
HD har ett och S&S kör både HDs och sitt egna m utflyttat bultmönster!!!!!
Senast redigerat av Broder Dalton den 2011-12-19 klockan 17:37.
Min Fxdf kommer få detta under vinteridet.
Borrning cylindrar 106"
Kolvar Wiseco 10.5:1
Portning toppar
Byte insugsventiler
Hårdare ventilfjädrar
S&S 585 Kamaxlar, easy start
Stötstänger
AIM centrifugalkoppling
Packningar/Tätningar
Mapp/bänk
Samtidigt passar jag på att modda väghållningen,ej klar med vad jag vill ha än.
Sen nästa vinter ska jag se om jag vågar sätta kapen i henne
Fuck it,lets ride
Go big or go home
Rocket Bobs håller just nu på att tillverka en lättviktsram i flygplansstål för Dyna. Kanske lagom klar till du ska banta hojen.
Hans mål kommer bli en torrvikt på 198kg, kommer alltså lätta bygget ca 100 kg när hela hojen är klar från original på 300kg. Moddad sving, motor och ny ram, alufälgar, m.m.m.m
T45 17 gauge steel. These are the tube components of our new frame,, looks totally boring huh? But this is the stuff Spitfires were made of,, couldn't be more stoked. First frames off the jig next week,
316 SS headstocks, heavy duty bearings and all the T45 frame tubes
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Ok , det blev ett par SE103 cyllar med gjutna flattops , Jag har nu fått topparna portade med 1,9 insugsventiler samt org storlek på avgas (AV&V) ,nya styrningar + hårdare fjädrar samt manuella pysventiler (fastlaneheadwork pro port) .Jag håller just nu på med att matcha insuget till topparna.
Komp : 10,24:1
Squish : 0,91 mm
Hade äntligen bestämt mig för Andrews 54 :or men.... börjar bli lite sugen på något lite elakare.. lite mer ociviliserat ..
Men man vill ju inte tappa allt i botten
Det här med kammar kan man bli riktigt sjuk på ..
Någon som har några förslag ?
/Jeppe
Dirtride
Med den kombon lär du få mkt bra botten/mellan 10,24 mek komp är nog absolut max med 54or
Ser ut som 9,35 corrected och 195+ PSI Men du har ju pysar så det kommer att funka
Byt beltdrev fram till 30 tagg så lär det ruppa iväg riktigt bra!!
Har nu slutligen bestämt mig för att köra med 54 kammarna. Snart ska allt ihop men undrar lite ang ventil /kolv avstånd vid TDC .
Som det ser ut nu så kommer inte ventilerna att "sticka" ut förbi förbrännings rummet vid TDC (början av insugstakten) med 54 :orna .
Insugsventilen är den som är närmst från att "sticka ut" 0,3mm ifrån kanten .Tillsamman med packning och squish blir det totalt 1,2mm på insug.
Räcker det? . Eller bör man alltid kolla upp med lera?
Tack för ett kanonforum !
Bokmärken