...idag börjar jag kolla på hur det är att flytta till Florida......kan det va nåt? Husen kastar dom efter en...
...idag börjar jag kolla på hur det är att flytta till Florida......kan det va nåt? Husen kastar dom efter en...
![]()
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Idag är det storm oi Stavanger
There are no problemsonly solutions
Nä. Det är det svåra med USA. 3 månader får man stanna utan visum, 6 månader med visum, sedan måste man ut och vända för att få "nya" dagar. Canada, Mexico och Karibien räknas inte så det är lite meckigt. Så man får ha det i beräkningen att det kostar med flygresor för två.
![]()
Försäkringsbiten är den dyra delen i USA. En amerikan betalar ca $1100/mån för två vuxna i sjukförsäkring!!!
(kan variera beronde på ålder och delstat)
Eftersom vi inte är amerikanska medborgare så kan vi svenskar teckna en privat försäkring från företaget http://www.gouda-rf.se/
Denna försäkring gäller i 365 dagar och kostar "endast" 1540SEK för två pers/månad. Du är man fullt försäkrad! Om man dessutom struntar i lösöre på denna: mobiler, bagage etc betalar man 25% mindre. 1248SEK/mån för två pers. Inte alls dumt. Då var den biten löst
Om det blir en flytt planeras denna att ske i höst detta året.
![]()
Passade på att fråga en jänkare ang regga in egna byggen...löjligt enkelt:
When you go to register a vehicle in Florida they physically go outside with you to inspect the vehicle and check the VIN #'s to make sure the match. I've done it twice already with no issues.
I talked to a friend in florida and had then find out for you ...It pretty simple ! You just have to bring the frames sale slip in to the county tax collectors office..to prove you paid a tax .then fill out application then the registration is mailed to you.
I think you can only build three bike with an off the shelf kind of title in one person’s name then you have to get a Manufacture’s license. But I know there is someone out there that knows more about that then I do. With the MSO comes Big Brother
![]()
Usch... hatar länder med is.
Tydligen är de rätt noga med att se om folk sätter detta i system. Du vill gärna se att du har en tur&returbiljett till/från samma utgångsland.
Om man köper en enkel biljett till USA, sen köper en till Island i USA, sedan tillbaka till USA efter några dagar kan detta upptäckas och bli problem..
Pass, visum och biljetter är numera ihopkollade i deras datorsystem.
Men visst...
![]()
Idag är jag på Ölen igen! Nej inte dryckjomet![]()
utan platsen i Norge.
Kolla McM som kom idag finns en artikel om Uffe Zetterlind, känd från Custom Cycle, han har kanske en lösning för dig, Nordicbikerhouse.com.Admin: Om det blir en flytt planeras denna att ske i höst detta året.
![]()
Började jag utnyttja statens "rot å rut"
Vem orkar städa och tvätta......................inte jag![]()
Fuck it,lets ride
Go big or go home
Idag är jag lite grinig över att få jobba heldag och inte till tre... Särskilt när torsdagar är hojbyggardag...
...har jag haft igång hojen, skönt att lyssna på ljudet och varva lite
Är snart säkert en 70-80cm snö så ett tag tills det tinar bort![]()
Idag är jag snorig o febrig som fan på jobbet![]()
Idag sitter jag på oljeplattformen o väntar på besked om den ska dra till Nordsjön i helgen.Isf får vi packa ihop grejerna o dra i land.
Idag fundera jag om jag ska köra till Falkenberg på street bob för helgen ...170km dit och 170 tillbaka in +2-3 temperaturer ... skulle jag överleva![]()
Bokmärken