En TC96" ger enligt fabriksuppgifter
84,6hk samt 127Nm @ 3500
Dyna dvs TCA.
Vad tror ni den har på hjulet i orig.utförande??
Senast redigerat av ViLa den 2011-12-24 klockan 14:02. Anledning: räknade fel
Fuck it,lets ride
Go big or go home
Vila, be dom bänka innan de slänger på allt trim, Harleys kan skilja lite mellan varann, trots likadan motor.
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Senast redigerat av ViLa den 2011-12-24 klockan 14:12.
Fuck it,lets ride
Go big or go home
Jo visst har du rätt där men jag va mest nyfiken på fabriksuppg. samt hur mkt bortfall man får via transen.
Brukar ligga runt 8-12% nu för tiden.
En Audi A6 4,2 quattro ger 300hk men en gubbe på audi sa att den loosar ca 20% tack vare alla axlar som ska matas med kraft.
Lagom kul att loosa 60hk bara sådär
Senast redigerat av ViLa den 2011-12-24 klockan 14:13.
Fuck it,lets ride
Go big or go home
Fuck it,lets ride
Go big or go home
Min är bromsad till ca 74 hk på bakhjulet,L & B + PCIII.Bromskillen sa att de brukar få ut 15-20hk mer på bakhjulet än
original med ovan nämda modden.Men jag gjorde bromsningen mestadels för att motorn inte skulle gå för snålt utan få en
bra bränsleblandningskurva.Att sen motorgången blev bättre var ju ett extra plus.
Balansaxlarna i TCB snor ca 3% effekt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
The Older I Get, The Better I Was..
MotoSpeed sept 2011 Rocker 08 TC "B"
Orig 61 hp 112 NM
PC/Vision Luftfilt K&N V&H slipon 72 hp 126 NM
Senast redigerat av Broder Dalton den 2011-12-25 klockan 10:09.
Ja det låter "en aning" överdrivet men det var så han sa.Får se om Båging eller Onatop kan ge nåt svar på ViLas fråga,de har väl
hållit på med detta med bromsning.
Senast redigerat av Noyen den 2011-12-25 klockan 09:50.
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Varför får jag fram en så stor skillnad mellan TCA och TCB när jag räknar ut effekten.
Om jag enbart använder mig av Nm samt Rpm
Det är det som är skumt.
Sen att det är olika mellan 3st TCA maskiner beror givetvis på hur små eller stora toleranser som motorkompaniet räknar med från början.
Jag är kunskapstörstande när det gäller H-D och detta räknade jag fram av ren nyfikenhet.
Hur mkt är normalt att loosa i transen på en cykel? bilar brukar ju ligga på mellan 8%-15% men då pratar jag enbart 2 WD och inte 4WD.
Kvartstenen, du säger att balansaxlarna tar 3% om man jämför med TCA men hur kan det då diffa så mycket som det gör.
Kan det va så stor skillnad på en TCA 84,6hk och TCB 75,4hk på veven??(detta är siffror jag räknat fram via faktablad)
Jag vill också passa på att säga att jag älskar min Harley
Fuck it,lets ride
Go big or go home
Fuck it,lets ride
Go big or go home
BB ViLa, allt annat lika måste jag fråga vad du är ute efter egentligen med din fråga, förlusten i transmitionen, mellanskillnaden mellan axel(fabrik) o sulan (custom), lite äpple å päron som Admin påpekade eller vill du bara ha ett teoretiskt nyckeltal hk/krona efter trim eller ngt helt annat som jag missar?ViLa: ..... samt hur mkt bortfall man får via transen ....... loosar ca 20% tack vare alla axlar som ska matas med kraft ...... att loosa 60hk bara sådär
Det är väl som att slå in öppna dörrar, att tala om för dig att det finns en massa andra bakomliggande faktorer som avgör om du kan omsätta mekanisk kraft i körningen (dvs utanför bänken).
Håller med Noyen, även för mig är bänkning ett sätt att maximera bitarna, power o bränsleförbrukning, som också är sagt, vikt har större effekt än man kan tro, är min högst begränsade erfarenhet. Därför tror jag mest på en bra kombination power o vikt i en bra balans (å då menar jag inte balansaxlar)
Känner mig 99 men vill ju gärna vara 100 liksom
Vi alla här på HF älskar din Harley (idag iaf)
Senast redigerat av JohnnyRocker den 2011-12-25 klockan 10:50.
Fuck it,lets ride
Go big or go home
Mest bara jag som är skadad och kunskapstörstande.
Frågan gällde både päron och äpplen kan det ju verka som men va mest nyfiken på transförlusten men så började jag räkna på både TCA å TCB och fick den stora skillnaden.
Så min fråga gäller transförlusten(hur stor) normalt på en Harley?
Och så blir jag inte klok på effekt skillnaden mellan "a" och "b" snurran.
Om man nickar JohnnyRocker så kan man inte va annat än 100 även om du bor i 99 land
Fuck it,lets ride
Go big or go home
missförstod jag dig förut eller var inte Einstein din idolutan enbart viljan och bollarna
Då ligger du ju redan -1 på bollar eller?
= sporre och vi på +2 , eller.
Mest bara jag som är skadad och kunskapstörstandeTack, eller nä föresten vill nog inte vara 100 verkar som man får en massa att tänka på dåOm man nickar JohnnyRocker så kan man inte va annat än 100 även om du bor i 99 land
Bifogar bild på dynoresultat från min fat bob.
Orginal samt med HD stage III-kit. Ej portade toppar. Rush slipons så även röret tar lite prestanda. Dock helnöjd med hur den beter sig, passar mig perfekt även om jag vet att det finns mer prestanda att få ur.
På min förra fat bob (må den vila i frid) så hade jag på en annan dynobänk 68 hp / 110 nm med stage 1 (luft och buller med race tuner).
edit: liten bild fixad, förutom miniatyren nedan... äääh ni fattar det är bilden ovan ni skall kika på.
Senast redigerat av Axman den 2011-12-25 klockan 11:14. Anledning: Liten bild
I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.
Bokmärken