Sportstern är kul att bygga på. Lättmekad och robust. Korta, låga, lätta med mittmonterade fotpinnar så ska en ombyggd sportster se ut...
D.F.W.T.B
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Du har så rätt så rätt! Svensken är som jag förstått det rätt kåt på CUI! Jag fick rådet av en inbiten chopper åkare att skita i CUIn och istället gå på det jag kan göra med hojen! Att den är lite klenare än V-twinen är ingen hemlighet men som jag nämnt tidigare och som visat sig stämma, det är få HD åkare som gärna åker snabbare än 90 i pack! Jag kan heller inte påstå att 883an skulle vara jobbig att skutsa på! Har haft frugan bakpå och det var inga problem för mig eller hojen, att frugan sen inte vill åka med förens jag breddar den har inget med CUIn att göra utan att bönepallen helt enkelt är för obekväm för längre turer!
Men det är det sköna med att bli vuxen, man får liksom göra vad man vill för sina egna pengar! planen jag har för min hoj är
- bredda i bak och slänga på ett 180 däck på mattsvart ekerfälg
- kort bred bakskärm samt en lite högre smidd sissy
- sänka skutspinnarna ca 10 cm
- byta pipor, kortare och som går ner i backan
- bredare tank
- bort med framskärmen
- bredare styre med integrerade blinker'
- digital hastighetsmätare
- rejka gaffeln
- konvertera den till en 1200
- flytta mina pinnar 2" till
- sänka inte bara dämparna i bak utan hela hojen
Det är planen och det är räknat på att vara klart till säsongen 2013! Jag gillar det gamla 90-tals west coast stuket! Det var det jag föll för så jag vill verkligen ha en sån modell. Sen om jag inte gillar körstilen osv, nä men då har jag i alla fall gjort det jag vill göra och lärt mig av mina misstag
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Men dom är ju super grymma om jag förstått det rätt! Varför skulle man vilja bygga om en sådan?
Har fått erfara att de e dyrt och beställa delar från Pro Bike. Nytt solo säte med fjädrar, sänkningssats bak och sidmonterad reg.skylt kostar 15000:- inklusive montering (!)
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Lysande! Bilder på ombygget sen va?
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Det där med garantin är en återkommande fråga. Ska du montera på ett solosadel-kitt med HD-originalgrejer måste väl garantin gälla anser jag.
Annars hade man ju inte fått montera på något alls från HD´s hylla utan att garantin ryker. Derby- och timerlock, speglar, handtag, blinkersglas etc. m.m
"Motorn rasade men eftersom du själv monterat solosadeln gäller inte garantin" - långsökt....
Du ska ju inte in i motorn och pilla, ej heller göra åverkan på materialet.
Men det är bara min reaktion, inget jag vet med säkerhet såklart.
PS: Enligt din avatarbild ser det redan ut som om den är något ombyggd, korrekt? Vilken årsmodell?
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Ja det är korrekt
De jag har gjort är:
*Bytt styre till en kortare dragbar
*Bytt handtag
*Satt på ett annat tanklock
*Bytt ut blinkersglasen till tonade glas
Det Pro Bike har gjort:
*Bytt ut avgassystemet
*Bytt ut luftfiltret
Motorcykeln är en 2010-års Iron 883
Mvh Imme
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Här har du intstruktionern för att montera HD originalkitt, lättare än att borsta tänderna
http://www.harley-davidson.com/en_US...ts/-J04590.pdf
Spring Seat Installation Kit
Required for installation of Solo Spring Saddle Kit P/N 54072-10 or 54373-10. Kit includes springs, mounting brackets, frame cover and hardware.
54074-10
Fits '04-'06 and '10-later XL models.
MSRP US $229.95
http://www.harley-davidson.com/gma/g...bmLocale=en_US
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Nothing beats cubic inches............................................ .............................
Fuck it,lets ride
Go big or go home
Yesbox! då gör jag de Är lite fundersam ifall jag ska välja Harleys egna solo sadel eller den här: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/?cmd=...K%3AMEWAX%3AIT
Den senare är ju utan fjädrar..lite snyggare kan man tycka, men jag är kluven! vilken hade du kört på?
Edit: Jag beställde HD original solo sadel plus lite annat! bilder kommer upp sen! Tackar!
Senast redigerat av Imme den 2011-10-07 klockan 00:58.
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Det är ett stort projekt du gett dig in på Hagis, men med hjälp av forumet så ska du nog fixa det bra.
Men först så ska du lägga upp en plan över allt som ska göras på din hoj, från minsta skruv typ.
Sen så ska du planera så du slipper göra samma sak 2 ggr, som att ev flytta ut remmen o sen komma på att du vill ha kedja istället.
Vill du köra fort på kurviga vägar så är rejkningen dödsviktig att den blir rätt med tanke på försprång.
Höjden på hojen ska vara färdiguttänkt innan du rejkar den och skaffar dämpare bak osv.
Schysst gaffel är en förutsättning för att kunna köra din hoj som du tänkt.
Med lite motorjobb och finputsning skulle jag tro att du hamnar runt 100 papp i ombyggnadskostnad färdigt.
Jag vill inte skrämma dig, men det springer fort iväg med pesetas när man börjar.
Min mening med det här e att få dig att tänka ut allt färdigt och räkna alla kostnader och se om det blir som du tänkt dig.
Med tanke på att man inte får igen pengarna man lägger ut på sin hoj vid försäljning så bör du se till att få den exakt som du vill ha den, direkt.
Provkör gärna en hoj liknande den i drömmen o se om den uppfyller hur du tänkt den ska fungera.
Trist info kanske, men....
Jag hjälper dig gärna att sortera dina funderingar så du får en schysst hoj Hagis, bara kom med funderingar.
L&R
Bokmärken