Hade samma bekymmer med en sportster tills jag köpte dyra (men värda varje krona) iridiumstift. Bakre cylindern åt stift men på iridium kunde man åka tusentals mil.
Hej
Har en Super Glide 2007 som ger mig lite huvudbry.
När motorn är kall är den väldigt svårststartad och när den väl tänder, så gör den det bara på en cylinder. Först när den stått på tomgång i någon minut så smäller den andra cylindern igång. Om jag slår av tändningen och sen startar igen, så är den lättstartad och tänder utan bekymmer på bägge cylindrarna, precis som att problemet försvinner så fort motorn fått upp lite arbetstemperatur.
Har bytt stift, tändkablar och tändspole, men felet kvarstår. Den är nyligen körd i bänk och visar inga felkoder.
Det jag kan konstatera är att belysningen i instrumentpanelen fladdrar när jag trycker på startknappen, har inte mätt spänningen på batteriet, men det kan kanske vara det som spökar?
Tacksam för alla tips
Hade samma bekymmer med en sportster tills jag köpte dyra (men värda varje krona) iridiumstift. Bakre cylindern åt stift men på iridium kunde man åka tusentals mil.
Senast redigerat av Y62 den 2019-04-28 klockan 17:04. Anledning: stavfel
The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
En udda tanke
Har testat både Screaming Eagle Iridiumstift och original, men det gör ingen skillnad
Har exakt samma problem på min Evo 1340 nu efter vintern.
Bokmärken