Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
Kan du få fallhöjd till oljetanken fungerar väl det men annars så är kamhuset uppsamlingen och sista anhalten för oljan innan den trycks upp till tanken.
tror inte du behöver fundera så mycket på flöderna då det räcker till, turbon tar inte så mycket, I usa är Trask performance ett stor märke för turbo konverteringar, dom tar från oljetryckskontakten, är du osäker kan du ju alltid leda returen till ett litermått och mäta under 30 sec, min keramiskt lagrade BG turbo har ett hål stort som en synål och det dropp rinner lite bara i returen på den.
mvh Lasse
Dåså, då kör jag på tryckkontakten då! Tack för hjälpen! Sen får jag försöka lista ut vart jag ska leda in oljan igen bara... Finns det befintliga ingångar någonstans runt kåpan eller får man offra en och borra hål och gänga i en anslutning? Höjden borde som sagt inte bli ett problem, turbon kommer sitta högt. Så det är mer en fråga om vad som blir smidigast/snyggast/mest diskret...