Erik: Synd att chansa. På med org rören så slipper du bekymmer.
Bor i Göteborg och ska besiktiga min Fat Bob för första gången nu i sommar. Hört att Dekra i Partille/Sävedalen skall vara toleranta med buller o dylikt. Tror ni det är några problem att besiktiga med Rush 2.25" Slip-Ons? Det låter mer än original men långt ifrån lika mycket som ett fullsystem då jag har katalysatorn kvar.
En kompis filmade när jag körde förbi för att se hur hojen låter på håll men det säger kanske inte så mycket.
Erik: Synd att chansa. På med org rören så slipper du bekymmer.
Ja,vi har Rush på våra Dynas också och jag byter till original för säkerhets skull.
Fuck cancer
Hej
Hade VH slipon på min Fatbob innan och det var aldrig några problem med buller, men jag satte dit VH bigshot förra året och besiktade i höstas och den blev godkänd. Dock påpekade de att när de blir äldre så ökar bullret.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Vill man vara helt säker ska man naturligtvis byta till original men VH bigshot låter betydligt mer än mina så går de igenom borde mina också göra det tycker man.
Ja med slipon borde det gå igenom, för sitter den aktiva avgasporten kvar så dämpar även den buller.
Sedan kan hoppas att besiktningsgubben har lite känsla för vad som är buller å inte.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Den sitter kvar och drar man ur sladden till den så öppnar den inte vilket gör den tystare även vid gaspådrag.
Ja så kan man göra vid besiktningen, funkar nog att köra kortare sträckor utan problem.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Besiktigade idag på Dekra i Tagene, Göteborg. Inga problem med Rush Slip-Ons. De låter inte så vansinnigt högt, i vart fall inte jämfört med raka rör och så länge man inte belastar motorn hårt. Främst ett lite dovare muller.
Härligt att den gick igenom.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Bokmärken