Resultat 1 till 20 av 34

Ämne: Upp som en sol, ner som..........

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Citat Ursprungligen postat av Sportster81 Visa inlägg
    Jag räknar ju med att systemet är för gummi motor då den levererades till första ägaren med detta system....
    Så bandaget kan `nöta´ lr?

    Men den stora frågan är om det går att fixa alt få tag på en likadan böj?
    Nytt system ingår liksom inte i årets budget
    Det var inte så länge sedan som supertrapp inte tillverkade några XR-system för 04- och upp. Och jag vet om minst ett fall där H-D Probike därför -på kundens begäran- moddade och monterade XR-system (men då i rostfritt) på gummiupphängd modell. Denna hoj funkar mig veterligen bra än idag. Ett mellanår tror jag även att systemet med syresensor för 02- dvs tillverkat för den ickegummiupphängda generationen, men med syresensorbungar. Du får bild-googla och jämföra utseendedetaljer med din modell om du inte har instruktioner eller kvitton på systemet.

    Nåväl. Endera får du försöka få tag på en ny utbyteskrök, tex via mail till supertrapp. Om det är kolstål (magnetiskt) avstå lindning, bygg hellre värmesköld.
    Skadan går även att reparera, Mest seriöst är då att byta ut den skadade sektionen. Ngn som är van att bygga och TIG-svetsa hojavgassystem klarar detta. Man får då även svetsa i en ny O2-bung.

    Just nu är dock de flesta duktiga H-D-motorgubbar fullchokade med jobb pga av just sånt här. Dessutom vet jag inte var i sverige du bor.
    Ska systemet repareras med ny bit så måste ju hela hojen in till verkstaden, så att man kan använda hojen som jigg.

    Beroende på vad det är för system så kan man även ägna bakre upphängningen en inspektion. Dels att det är rätt monterat, dels att det är rätt konstruktion.
    Systemet måste kunna expandera termiskt, dels kunna följa den gummiupphängda motorns rörelser.

    Jag har byggt många avgassystem, inklusive såna här upplagda system XR-system. Det är för mycket att skriva här gällande hur att reparera och vad som ska kollas och hur, utan du måste in till ngn kunnig om du ska få systemet reparerat så att det inte pajar igen.

    Det är många okända parametrar här. Jag vet inte material, vilket system, eller hur det är monterat. Ngn kunnig måste kolla på det där. Gärna ngn som byggt tunnväggiga high-performance-avgassystem till H-D.

    Bysmed/OCC-fantast med MIG-spruta och vinkelkap räcker inte.

  2. Följande användare tackar Jörgen Karlsson för detta inlägg:

    Sportster81 (2016-04-12)

Liknande ämnen

  1. Nightster som förstahoj, 09a som gått 44mil?
    Av Nilsson89 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-01-08, 23:54
  2. Någon som har info om vilka återförsäljare som får vara kvar?
    Av erkagn i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-07-18, 14:48
  3. Upp och ner gafflar.
    Av markus.mill i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-07, 14:05
  4. TILL ER SOM ÅKER DYNA 06 KOLLA UPP STATOR OCH ROTOR
    Av Dempa i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-12-23, 03:07
  5. Få loss o2-sensor som sitter som f@n.
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 18:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •