Nr 1 Är olika på alla hojar ! Spårvagnen kör jag med mycke choke på (aldrig tagit tid men varmkörning ganska bra länge) medans choppern bara vid uppstart .
Nr 2 1 magert inställd (blandskruv ?) 2 för låg tomgång 3 tjuvluft
Tja!
Jag har en dyna fxd från 2002, hoppas nån här kan svara på några frågor o på så vis hjälpa mig. Jag har bara ägt denna hoj i drygt ett år, haft körkort lika länge och därigenom är detta min första hoj ( i värsta laget som försthoj kanske ja vet ).
Fråga/ problem nummer 1)
Jag har läst att choken ska vara väldigt lätt att hantera. Full choke om det inte är en varm motor eller asvarmt ut, låta den va ute i 30 sek sen ska man kunna peta in den efter ett par till fem minuter efter att man börjat åka. Detta tar MINST de dubbla i tid på min hoj.
-Varför????
Fråga/ problem nummer 2)
Vid färd, om jag inte ger i stort sätt konstant mellangas när jag växlar ner så tenderar motorn att dö...speciellt från vxl 3 ner till tvåan -Varför????? Andra motorcyklar jag kört (både i sprutning och förgasare ter sig inte på detta vis).
Just nu sitter det monterat 2*ljusdämpare som inte är orginal, kan det ha påverkan? Detta ska nämligen vara den enda åverkan ifrån originalutförande på hojen.
Hoppas nån kunnig orkat läsa igenom detta o kan hjälpa mig
Ha de gött!
Nr 1 Är olika på alla hojar ! Spårvagnen kör jag med mycke choke på (aldrig tagit tid men varmkörning ganska bra länge) medans choppern bara vid uppstart .
Nr 2 1 magert inställd (blandskruv ?) 2 för låg tomgång 3 tjuvluft
Hej och tack för ditt svar!
Ok, kanske borde lämna in den för en koll o justering av förgasarna då.
När är det service gjort på den ???
Kan ju vara så enkelt som luftfilter skitigt
Bokmärken